Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saippuoitteko itsenne suihkussa kokonaan?

Vierailija
27.03.2022 |

?

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja alapään myös, miks aina tulee alapeukkuja kun sanoo pesevänsä alapään saippualla, mulla ei ikinä oo tullu mitään ongelmia vaikka käytänki saippuaa sinnekki

Mulla tulee, jos käytän saippuaa. Tulee heti hiiva. Siksi käytän intiimialueelle sopivia happamia pesunesteitä.

Millaset oireet hiivassa on 🤔

Vierailija
62/87 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja alapään myös, miks aina tulee alapeukkuja kun sanoo pesevänsä alapään saippualla, mulla ei ikinä oo tullu mitään ongelmia vaikka käytänki saippuaa sinnekki

Mulla tulee, jos käytän saippuaa. Tulee heti hiiva. Siksi käytän intiimialueelle sopivia happamia pesunesteitä.

Kutina. Oon kuullut, että toisilla on myös kipua, mutta mulla se on jatkuva kutina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Käytän saippuatonta kuivalle iholle tarkoitettua suihkugeeliä ja pesusientä, kuollut iho lähtee hyvin ja ihostani tulee pehmeä ilman että kuivuu liikaa. Alapäätä ja takapuolta en saippuoi, muuten pesen mihin yletän.

Vierailija
64/87 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnollisesti, aivan kuten käsiäkin pestessä. Pelkkä vesipesu ei ole puhdistautumista ja oksettaa ajatuskin, että joku pesee hikoilleen ja pieruissa kyllästetyn pakaravakonsa pelkällä vedellä. 🤢

Koko vartalon saippuoimisesta taitaa olla enemmän haittaa kuin hyötyä, jos ihotautilääkäreitä on uskominen.

Minulla on atooppinen iho, enkä voisi kuvitellakaan pärjääväni pelkällä vesipesulla. Voiteet ovat kuivaa ihoa varten. Mikäli pelkkä vesi riittäisi irrottamaan ihon epäpuhtaudet, saippuaa ei käsienpesussakaan tarvittaisi. Mitä järkeä edes käydä suihkussa, jos vain seisoo juoksevan veden alla tai hieroo ja levittää epäpuhtauksia pitkin kroppaansa?

Kun ihossa on oma luontainen rasvakerros ja bakteerikanta, ei se likaannu sillä tavalla. Mitä epäpuhtauksia ennen kaikkea sun vaikka vatsan tai käsivarsien iholle tulee?

No tissien alle ja tissien ja pallean väliin tulee haiseva hikikerros. Ja napakuoppaan kertyy töhnää. Nehän ne vasta pitääkin pestä.

Vierailija
65/87 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnollisesti, aivan kuten käsiäkin pestessä. Pelkkä vesipesu ei ole puhdistautumista ja oksettaa ajatuskin, että joku pesee hikoilleen ja pieruissa kyllästetyn pakaravakonsa pelkällä vedellä. 🤢

Koko vartalon saippuoimisesta taitaa olla enemmän haittaa kuin hyötyä, jos ihotautilääkäreitä on uskominen.

Minulla on atooppinen iho, enkä voisi kuvitellakaan pärjääväni pelkällä vesipesulla. Voiteet ovat kuivaa ihoa varten. Mikäli pelkkä vesi riittäisi irrottamaan ihon epäpuhtaudet, saippuaa ei käsienpesussakaan tarvittaisi. Mitä järkeä edes käydä suihkussa, jos vain seisoo juoksevan veden alla tai hieroo ja levittää epäpuhtauksia pitkin kroppaansa?

Kun ihossa on oma luontainen rasvakerros ja bakteerikanta, ei se likaannu sillä tavalla. Mitä epäpuhtauksia ennen kaikkea sun vaikka vatsan tai käsivarsien iholle tulee?

No tissien alle ja tissien ja pallean väliin tulee haiseva hikikerros. Ja napakuoppaan kertyy töhnää. Nehän ne vasta pitääkin pestä.

Eipä kumpikaan ollut nyt noita alueita, joita mainitsin.

Joo, hikiset asiat pestään. Etenkin ne alueet, joissa on talista hikeä erittäviä rauhasia. Mutta koko kehoa ei tarvitse hinkata saippualla. Eikä saippua muutenkaan ole hyvä pesuaine iholle, vaan ph:ltaan hapan pesuneste.

Vierailija
66/87 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Shampoota, saippua, jne valuu kyllä hiuksista, jne...ei tarvitse erikseen lisätä.

Olet varmaan missannut ne lukuisat infopläjäykset, joissa painotetaan saippuan HIEROMISTA ihoa vasten. Ei se ihoa pitkin valuva saippua mitään puhdista.

Voit tehdä vaikka testin. Harrasta voimakkaasti hikoiluttavaa liikuntaa. Mene suihkuun seisoskelemaan veden alle ja pese pelkästään hiukset sampoolla. Suihkun jälkeen nuolaise vaikka hauistasi. Voit maistaa kielenpäälläsi suolan ja urean.

Kokeilin, mutta en maistanut mitään.

Vierailija
67/87 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saippualla en ihoani pilaa. Sitä vain alapäähän, taipeisiin ja kainaloihin. Hiukset tietenkin shampoolla. Kemikaaleilla kuivatettu iho hilseilee ja on epähygieeninen.

Vierailija
68/87 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En peseydy suihkussa. Saunassa hikoiltuani pesen hiukseni hoitoaineella. Saippuaa hyvin säästeliäästi, lähinnä kainaloihin, nivusiin ja varpaitten väleihin.

Kädet pesen saippualla tarvittaessa. Esimerkiksi kun olen tehnyt likaisia töitä oikein rasvaiset ja likaiset kädet vaativat astianpesuainetta.

Psoriasisartriitti, tarvitsen omat ihorasvani.

Vierailija
69/87 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumppaan kotona lähes päivittäin ja kyllä tekee mieli pestä kunnolla kaikki hiet pois. 

Hiki on vesiliukoista.

Vierailija
70/87 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Etenkin alapään saippuoin sisältä erityisen hyvin kun haisee aina pahalle.

Siltä varalta, että et ole trolli: tuolla tavalla sen saa haisemaan, kun tunkee saippuaa paikkoihin, jonne ei saippualla ole mitään asiaa.

Just noin. Voimakkaat saippuat tappavat emättimen, normaalit, sinne kuuluvat bakteerit.

Silloin emättimessä alkaa kasvaa muita bakteereja, jotka aiheuttavat pahan hajuisuutta, hiivaa sun muuta.

Vierailija
71/87 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkistä hiuksistani valuu shampoo ympäri ämpäri kroppaa ja pakaroita.

Vierailija
72/87 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, paitsi kesällä jos on aurinkorasvaa. Pesen saippualla ainoastaan kainalot, muuten iho kuivuu.

Vierailija
73/87 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsienpesussa pestään muualta tarttuneita mikrobeja. Omissa oloissa käsien pesu on tarpeetonta, jolleivat ole likaantuneet. Erakkona en juuri käsiä pese, mutta jos käyn ihmisten ilmoilla niin kädet on pestävä huolellisesti, muuten jotkut pöpöt iskee heti, kun vastustuskykykin on heikko.

Vierailija
74/87 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan toisen jalan ja toisen käden ja toisen posken.

Vierailija
75/87 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tussun saippuointi ei ole tussulle hyväksi. Anuksen pesu on kuitenkin hyvä suorittaa anaaliseksin varalta.

Vierailija
76/87 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveet paikat tuoksuu hyvältä, happamahkolta. Hiivaa voi olla monessa vaiheessa/määrässä, ja hyvä tuoksu vähenee ja jos hiivoja on runsaasti niin tulee vuotoa. Jotkut hiivavuodot eivät niin voimakkaasti haise, mutta haju on erilainen.

Esimerkiksi antibioottikuurin jälkeen voi olla hyvä pestä jogurtilla ja/tai ostaa apteekista. Jos on runsaasti hiivaa niin huuhtelua sisältä myös ja jogurttihuuhtelua/puikkoja kunnes hyvä tuoksu palaa.

Tuon hyvän tuoksun kun oppii tunnistamaan niin saa osviittaa miten tehdä.

Vierailija
77/87 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten täällä ihmiset ei pese esim.jalkojaan saippualla? Olen hoikka naisihminen ja työpäivän jälkeen döfää jalkapohjat jo omaankin nenään niin, että todellakin pitää pestä jalat päivittäin saippualla. Pelkkä vesipesu ei hienhajua poista.

Vierailija
78/87 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tälläkin palstalla on korostettu jokapäiväistä suihkussa käyntiä. Olen ihmetellyt mitä merkitystä pelkällä käynnillä on. Nyt se selvisi, että ei suihkussa pestä itseä.

Vierailija
79/87 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atooppinen ihoni vaatii rasvauksen aamuin illoin ja saippuoin itseni aamuin illoin suihkussa, koska pelkkä vesi ei riitä poistamaan voide-, hiki- ja likakerrosta iholtani.

Kaikenlaista on vuosien varrella kokeiltu ja tämä on ollut ainut keino, jolla iho pysyy hyvänä. Hyvä on toki suhteellinen käsite, mutta minulle kuiva iho on hyvä verrattuna verillä olevaan ihoon verrattuna.

Tälläkin hetkellä tunnen jo kutinan hiipivän, koska aiemmin päivällä tuli hiki ulkoillessa liian paksuissa vaatteissa, joten menen varmaan jo aiemmin suihkuun ennen kuin tulee kiusausta raapia. Onnea niille, joiden iho ei kutia liasta.

Vierailija
80/87 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisevimmat paikat (kainalot, alushousujen alle jäävän alueen, jalat) sekä rintojen alustan, kasvot ja kädet saippuioin joka suihkukerralla eli pääsääntöisesti joka päivä. Hiukset pesen sampoolla. Koko kehon pesen pesuaineella ja pesusienellä noin kerran-pari viikossa. Kesällä vähän useammin kuin talvella ja jos aurinkorasvaa laittaa niin täytyy se pestä päivittäin pois. Turhaa saippualla pestä joka ikinen päivä joka puolelta ellei ole likainen varsinaisesti.