sosiaaliset tilanteet
Hei onko muita ns sosiaalisten tilanteiden jännittäjiä?`Itselle ikävää kun pakotetaan menemään yhteislounaalle ja ei yhtään ole mun juttu, syöminen vieraassa seurassa. mutta ehkä panikoin etukäteen ja turhaan. Voi olla. SEn puolen hyväksyn itsessäni vaikka se onkin vähän raskasta.
Kommentit (4)
Itse olen myös ollut lapsesta saakka todella ujo ja arka. Tuntuu, että se on vain pahentunut aikuisiällä. Kai sitä häpeää itseään nykyään vielä enemmän, kun en suoriudu sosiaalisista tilanteista muiden aikuisten tavoin. Lasten nyt vielä suodaan olevan ujoja ja arkoja, mutta aikuiselta odotetaan jo enemmän.
Tosiaan itse olen alkanut vältellä kaikkia tilanteita missä joutuisi olemaan samassa tilassa muiden kanssa pitempäänkin kuin vain ihan pienen hetken. Jos joudun jäämään pitemmäksi aikaa, iskee ihan totaalinen paniikki.
Ei ole kyllä tämä elämä mistään kotoisin kun on tällainen..
jep ei ole..... sillä ei ole ollut sisaruksiakaan edes kenen kanssa tapella leikillisesti sanoen..... saati muita. silti saan edelleen syyt päälleni kun 15 vuotiaana olin jossain ns hunninkolla... Haluttiin pitää narun nokassa. Tottakai menin kun ikää tuli väärään seuraan kylläkin... Koen myös että osittain kyse on kasvatuksesta.
Saakohan työkyvyttömyyseläkettä:D ? tosin tämä vaiva on kiinni ajasta paikasta tilanteesta ja muista ihmisistä
Sua ei ole sosiaaliseksi kasvatettu. Et sinä sille mitään voi, noin periaatteessa. En tiedä mitä konstia voi aikuisena käyttää, jos ei ole ihan tavallisesti kasvanut normaaliin sosiaaliseen elämään. Joku terapeutti?