Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neulojat, apua.

Vierailija
27.03.2022 |

Mitä tarkoittaa ohjeessa:

”Etupuoli: Päättele heti ensimmäisellä kierroksella (oikea kerros + nurja kerros) kainaloa varten 5 (5) 5 silmukkaa molemmista reunoista. Neulo tämän jälkeen sileää lopuilla silmukoilla tasona kunnes työn mitta on 50cm. Päättele silmukat.”

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä oikean puolen krs:lla alussa 5 silmukkaa ja nurkan krs:n alussa toista tämä.

Vierailija
2/9 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako että kerros kerrokselta yhdistän kaksi alusta ja lopusta? Yhteensä viisi kertaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako että kerros kerrokselta yhdistän kaksi alusta ja lopusta? Yhteensä viisi kertaa?

Jos sun pitää päätellä 5 silmukkaa, niin miksi ihmeessä haluat yhdistää silmukoita?

Jo eka vastaaja kertoi, mitä sinun pitää tehdä eli kerroksen alussa päätä 5 silmukkaa ja kun olet kerroksen lopussa, käännät neulomissuuntaa ja päätät taas ekat 5 silmukkaa ja jatkat sitten nurjaa neuletta.

Vierailija
4/9 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
5/9 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, mä yritän tuolla ohjeella! Ei oo mulle niin yksiselitteistä :) no kokeilemalla mäkin opin.

Vierailija
6/9 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa perusohjeet rinnalle selventämään neulomissanastoa.

Päättelyssä ei yhdistetä, vaan nimen mukaisesti päätetään ohjeessa mainittu määrä silmukoita.

Vierailija
7/9 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelit ensin vääränlaista päättämistapaa, niin että neulot silmukoita yhteen. Se ei tähän sovi vaan silmukat päätellään ylivetöen. Googlettamalla löydät varmaan tarkan ohjeen.

Vierailija
8/9 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, mä yritän tuolla ohjeella! Ei oo mulle niin yksiselitteistä :) no kokeilemalla mäkin opin.

Kokeilemalla oppii. Kaikki on joskus aloittelijoita, joille sanasto on ollut hieman vierasta. Käsityöiloa! :)

Vierailija
9/9 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätät molemmista reunoista 5silm ja nyt työssä on 10 silmukkaa vähemmän.

Vain tekemällä oppii ja jokaisen meistä on ollut aloittaja ja samojen ongelmien äärellä.

Tsemppiä.