Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rv 41 ja vauvan pää heiluu vieläkin! :(

Vierailija
11.09.2015 |

Viikot siis 40+6 ja tänään neuvolassa terkkari sanoi että vauvan pää heiluu vieläkin. Tarkoittaako siis ettei ole edes laskeutunut? Ja onko mitään toivoa että synnytys lähtisi käyntiin pian? Olen ihan kypsä jo tähän odotteluun. Ja ensisynnyttäjä olen.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän se.

Eli jos vauvan pää on kunnolla ja tarpeeksi alas kuoppaan laskeutunut niin se ei enää heilu kyllä yhtään.

Terv.Äitix2 ja hyvin tuokin mielessä, kun kumpikin asettui raivotarjontaan jo varhaisessa vaiheessa.

Vierailija
2/37 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ollut laskeutunut/kiinnittynyt, mutta synnytys käynnistyi vesien menolla, ilman mitään muitakaan "ennusmerkkejä". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kasassa raskausviikkoja 40+5 ja neuvolassa käydessä terkkari sanoi, ettei ole vielä laskeutunut, eikä ihan vähään aikaan synny. No samana päivänä oli vauva maailmassa, synnytys alkoi siis täysin yllättäin, ja vauvakin laskeutui vasta synnytyksen aikana. 

Vierailija
4/37 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toivotaan että tämä tästä lähtisi syntymään vaikka ei ole laskeutunut. Alkaa masentamaan jo ihan kunnolla ja yöunetkin on niin huonot ja liitoskivut vaivaa. Itku tässä pääsee kohta jos vauva ei synny. :(
Ap

Vierailija
5/37 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla joutu synnytyksessä ponnistustakin odotteleen että vauva laskeutu.

Vierailija
6/37 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et ole vielä "ihan kypsä" synnytykseen.

Vierailija
7/37 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 18:17"]Sä et ole vielä "ihan kypsä" synnytykseen.
[/quote]
Millä tavalla kypsä?
Ap

Vierailija
8/37 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
9/37 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vauvan pää oli todella alhaalla todella pitkään. Ei oo ihan helppoa sekään.

Vierailija
10/37 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli ap. Mulla on 2 lasta ja eka ei ollut laskeutunut täysin vielä ponnistusvaiheen alkaessakaan ja toinen laskeutu ja kiinnitty vasta synnytyksen aikana =) 

Vierailija
11/37 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös molemmat lapset laskeutuivat vasta synnytyksessä.

Vierailija
12/37 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sieltä ulos tulee, tavalla tai toisella!

Vierailija
13/37 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävintä kaikista kun kaikki kyselee koko ajan että joko nyt... itkua vääntäen saa aina sanoa että ei vieläkään.
Ap

Vierailija
14/37 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän minussa oikein on vikana kun en yhtä lasta edes ulos saa..
Ap

Vierailija
15/37 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä soimaa itseäsi!! Varmasti on nyt kurja ja epämukava ja uupunut olo. Koita asettautua niin mukavasti kun voit ja saada muuta ajateltavaa vaikka kirjasta tai elokuvasta! Ei sitä ikinä tiedä jos vaikka jo yöllä synnytys lähtee käyntiin! Nyt rennosti vaan parhaasi mukaan ja tsemppiä synnytykseen:)

Vierailija
16/37 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 20:19"]

Mikähän minussa oikein on vikana kun en yhtä lasta edes ulos saa.. Ap

[/quote]

Kun mietit mikä sinussa on vikana, kun lapsi ei ole vielä syntynyt niin RASKAUSHORMONIT. Ilman niitä tuskin asia sinua niin paljon häiritsisi. Tiedän kyllä ton turhautuneen fiiliksen kun kaikki kyselee ja ne muut odottajat vieressä saa lapsensa ja itse on edelleen mahapystyssä ilman merkkiäkään tulevasta synnytyksestä. 

Minun esikoinen käynnistettiin rv41+4 yliaikaskontrolin jälkeen kun lapsivettä oli niin vähän ja turvotukset todella pahat. Kyllä se lapsi kivasti niinkin syntyi. Myös sen aikaisista odottavista kavereistani kaksi esikoistaan odottavaa saivat lapsensa käynnistyksellä.

Ja kuule kun toista odotin niin lapsivedet menikin rv 40+1 ja kaverini jolla viimeksi oli mennyt raskaus yli samoihin aikoihin kun minulla, syntyi toinen lapsi viikolla 38.

Älä välitä niistä kyselijöistä, unohdat ne kuitenkin samantien kun näät sen ihanan vauvasi. =) Onnea!

Vierailija
17/37 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 18:17"]Mulla joutu synnytyksessä ponnistustakin odotteleen että vauva laskeutu.
[/quote]

Mulla sama. Siinä vaiheessa, kun kohdunsuu oli täysin auki, piti yli tunti odottaa, että vauva laskeutuisi ja voisi alkaa ponnistaa.

Vierailija
18/37 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 18:03"]Ei mullakaan ollut laskeutunut/kiinnittynyt, mutta synnytys käynnistyi vesien menolla, ilman mitään muitakaan "ennusmerkkejä". 
[/quote]
Sama täällä. 40+2 neuvolassa pää vielä liikkui ja oli varaa laskeutua, 40+3 illalla klo 23 meni vedet ja 40+4 klo 6 jälkeen aamulla lapsi parkaisi ekan kerran. Humps vain se alkoi :D

Vierailija
19/37 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pitkään laskeutunut, siis kuukausikaupalla. Silti pää vähän heilui eli ei ollut kiinnittynyt. Ennen ponnistusta myös odotettiin vauvan vielä etenevän/ laskeutuvan synnytys kanavassa mikä on mun käsityksen mukaan eri asia. Ei haittaa yhtään mitään että ei ole kiinnittynyt. Voi silti syntyä vaikka 5 h päästä ihan luonnollisesti! Tsemppiä synnytykseen :)

Vierailija
20/37 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei päässy vauva laskeutumaan, koska oli tosi lyhyt napanuora, joka oli vartalon ympäri vielä kietoutunut. Kiireellisellä sektiolla tuli sitten kun päätös siitä viimein tehtiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi