Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tulostelette valokuvia?

Vierailija
11.09.2015 |

Ikuisuus siitä kun olen paperikuville käyttänyt ajatustakaan. Muutamista erikoistapauksista olen erikseen käynyt kuvat muistitikulla valokuvausliikkeessä sopimassa niiden kehittämisestä. Mutta kun noita peruskuvia on siellä täällä (siis kännykässä, sähköpostissa liitteinä, OneDrivessa, Google Drivessa jne) ja moniakin haluaisi paperille mahdollisimman helpolla ja halvalla, niin miten kannattaisi toimia? Onko noilla valokuvausliikkeillä omia verkkopalveluja, joihin voisi naputella koneelta tai suoraan noista pilvipalvelimista (OneDrive lähinnä) kuvia ja ne kehitettäisiin valokuviksi sitten millä laadulla nyt sattuvatkaan onnistumaan? Ja tulisivat postissa kotiin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Siis tuohon loppupuolen kysymyksiin.

Vierailija
2/5 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Ifolor. Niillä on myös kännykkäappi jolla voi tilata suoraan puhelimesra. Tunnin kuvasta en tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, kiitti!

Vierailija
4/5 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smartphotolta olen itse tilaillut. Tulevat nopeasti ja aika edullisia. Ifoloria olen joskus kokeillut mutta tykkäsin enemmän smartphotosta, kun saa neljästi vuodessa bonusrahaa ostoksista.

Vierailija
5/5 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisiko joku kertoa lisää, miten käytännössä pyörittää tuota kuvarallia, siis nimenomaan kun on useampia lapsia jne. Olen vuosia jäljessä kuvien kanssa, mutta jos nyt edes tästä alkaen alkaisin niitä etsimään ja järkkäilemään. Paperille ne pitäisi saada että toimivat muistoesineinä, mutta ihan kuvakirjoihin asti en ehkä vielä pysty. Mutta siis, miten te käytännössä toimitte, onko teillä yksi kamera/muistikortti/kännykkä josta sitten sen täytyttyä tilaatte parhaat talteen ja tilaatte heti paperiversiot niistä? Vai keräättekö pidemmältä ajalta kuvia? Miten paljon jaksatte muokata digikuvia? Miten paljon suurinpiirtein aikaa ja rahaa käytätte kuvien kanssa?

Itsessä on vähän perfektionistin vikaa ja digiaikana olisi helppo loputtomasti hioa niitä kuvia ja just jotain kuvakirjoja väsäillä, mutta toisaalta omasta lapsuudesta ne vähän epäonnistuneetkin arkikuvat on kivoja muistoja, ja hyvä että ovat tulleet kansiin, vaikkei muuta ole tehty kuin räpsitty filmille, kehitetty ja tungettu äkkiä kansioon ja hyllyyn. Ja nythän ei tosiaan omista lapsista valokuvista mikään ole katseltavana kansissa tai kehyksissä  vaan bitteinä vaan jossakin... (No somessa ne tietysti on esillä...)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan