Ihmisten paha olo ja vaikutus minuun
Entisen puolison kanssa asiat hyvin solmussa. Hän vihaa minua, ainakin sanoo niin. Hän itse oli se, jonka toimista johtuen avioliittomme päättyi. Minä kuitenkin selviydyin kaikesta paljon paremmin. Nyt hänen katkeruutensa on aivan kamala energiasyöppö elämässäni. Asia sattuu, koska se vaikuttaa päivittäin lastemme elämään ja toisaalta edelleen välitän miten hänellä menee. Olen kääntänyt kaikki kivet, puhun hänelle aina kauniisti ja yritän ymmärtää. Saan takaisin ihan muuta.
Jokin aika sitten minulle hyvin läheinen ihminen riitautti välimme. Asia lähti hänen ja toisen ihmisen riidasta. Yritin olla asiassa puolueeton ja selittää molempien näkökantoja. Lopulta hän syyllisti minua ja nyt välit ovat jäissä. Olen kuulemma puoleni valinnut. Oma näkemykseni on hieman toinen.
Toinen hyvä ystäväni uuvuttaa minut omilla ongelmillaan. Hän käyttäytyy uskomattoman hölmösti eikä ota vastaan minun tai muidenkaan ystävien vinkkejä. Hänen toimintansa on niin kauheaa seurata vierestä etten enää tiedä mitä sanoa.
Lisäksi kannan ison vastuun lapsistani, nykyisessä elämäntilanteessani on paljon asioita jotka ovat minun harteillani. Minulla on kaksi läheistä ihmistä joista saan tukea. Silti haluaisin ratkaista nuo ihmissuhdesolmut. En vain tiedä mistä aloittaa.
Oisko tähän kenelläkään mitään sanottavaa?