Yrittäjä-äidit, onko uranne tyssännyt perhe-elämään?
Veropäätös tuli juuri postissa ja siinä ne vuoden tulot olivat, 6000 euroa. Melkein kävi itkettämään kun sitä lappua katsoin. Toki yrityksen liikevaihto oli vähän enemmän, mutta silti jotenkin ajattelin millaiseen syöksykierteeseen oman yritystoimintani kanssa olen joutunut ekan lapsen syntymän jälkeen. Tuntuu ettei voi enää keskittyä, paneutua asioihin, kehittää itseään ja omaa toimintaa, kouluttautua kunnolla, pysyä ajanhermolla. Lapsi on ollut vaativa ja takertuva ja se on suistanut toimia entistä pahempaan tilaan. Nyt olen uudelleen raskaana ja pelkään, että toisen lapsen syntymä tulee olemaan totaalinen kuolinisku yritystoiminnalleni. Itkettää jo nyt. Oma unelma kaatuu tähän :(
Kommentit (5)
Voi ei. :( Tiedän, miten kamalalta oman unelman kariutuminen tuntuu. Lähinnä herää kysymys, miksi hankkia lapsia, jos oma unelma liityy ennemminkin omaan yritykseen, ja lasten hankinta on sellainen asia, joka lähinnä "kuuluu" tehdä.
Otti breikin.mutta nyt parin vuoden jälkeen taas hiljalleen nousemassa...
Elämä on valintoja, eikä kaikkea voi saada.
Minulla ei ole kaatunut, mutta minä en olekaan yksinyrittäjä, muuten tämä ei olisi voinut toimiakaan...
Ekan lapsen kanssa olin kotona totaalisesti vuoden, oli tosi vaativa lapsi. Nyt olen äitiyslomalla, ja aion olla siihen asti, että lapsi on 1kk 9kk, mutta tämä nuorempi onkin ollut tosi helppo tapaus, ja olen noin yhden päivän viikossa tehnyt töitä kotoa käsin.
Tämän toimiminen on vaatinut mahtavan henkilökunnan venymistä :)
Samalla lailla kävi minulla. Surullista mutta totta.