Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun ulosottoon ja menetän luottotietoni parin kuukauden päästä

Vierailija
27.03.2022 |

Tällä hetkellä saan ansiosidonnaisella juuri ja juuri maksettua kaikki velkojen kuukausierät ja muut laskut, (joista osa on jo perinnässä, mutta parin kuukauden päästä tipun peruspäivärahalle, eikä rahat enää riitä kaiken maksamiseen. Töitä haen jatkuvasti, mutta kuka muka palkkaisi lihavan nelikymppisen pitkäaikaistyöttömän.

Jos olisit tilanteessani, mitä tekisit ?

Kommentit (83)

81/83 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tietenkään en koskaan joutuisi tuollaiseen tilanteeseen oikeasti. 

Itse asiassa ajattelin aiemmin samoin

En todellakaan suunnitellut joutuvani työttömäksi, ja että uutta työpaikkaa ei löydykään mistään.

ap.

Oletko harkinnut henkilökohtaisen avustajan hommia? Ei vaadi mitään koulutusta.

Vierailija
82/83 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä toinen nelikymppinen pitkäaikaistyötön. Jos se yhtään lohduttaa niin ei minuakaan kukaan palkkaa vaikka olen hoikka. Ulosotossa on kymppitonni ja kolmatta vuotta mennään nyt luottotiedottomana. Tiputtaudut vaan peruspäivärahalle, asumistuelle ja toimeentulotuelle. Niillä saa vuokran maksettua kun asuu vuokrayksiössä/pienessä kaksiossa ja jää sitten se vähän päälle 500e ruokaan, nettiin ja puhelimeen. Tukirahoihin ei saa ulosottomies koskea. Oot vaan maksamatta niitä velkoja, täytyyhän sun syödä ja pysyä elossa. Opettelet kokkaamaan halvalla ja missä lähin ruokajono on. Punalaputetut tuotteet alepasta iltaisin. Puuroa aamuisin. Jos jättää röökit ja kaljat pois niin elää ihan ookoosti. Jos ei niin on pers auki kahden viikon jälkeen.

Nelikymppinen suunnittelee yhteiskunnan elätiksi heittäytymistä "kun ei löydy töitä" ja ylänuolia ropisee. Alan olla minäkin sitä mieltä että tukia pitää pienentää.

Jos itse joudut tuossa iässä työttömäksi niin tulet huomaamaan kuinka "helposti" työtä löytää.

Ikäsyrjintä alkaa naisilla jo nelikymppisenä, siinä ei kauheasti oma motivaatio auta jos työnantajat eivät sinua halua. Vaikka hakisit töitä joihin ei vaadita koulutusta ja joihin pääsee "kuka vain", esimerkiksi pikaruokaravintolassa voi olla ihan avoimestikin se linja, että palkataan vain nuoria.

Olen itse nelikymppinen ja minulla on työ, mutta jos menettäisin sen niin tuskinpa minulla olisi enää mitään asiaa työmarkkinoille, varsinkin kun olen matalasti koulutettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä41540 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tietenkään en koskaan joutuisi tuollaiseen tilanteeseen oikeasti. 

Itse asiassa ajattelin aiemmin samoin

En todellakaan suunnitellut joutuvani työttömäksi, ja että uutta työpaikkaa ei löydykään mistään.

ap.

Oletko harkinnut henkilökohtaisen avustajan hommia? Ei vaadi mitään koulutusta.

Tämä itse asiassa on työ johon pääsee vanhemmalla iällä helpommin kuin moneen muuhun. Olen itse avustaja ja myös nelikymppinen, koulutusta ei ole. Alalla on todella kova pula sitoutuneista työntekijöistä joten vanhempi ihminen joka on valmis tekemään työtä pidempään, toisin kuin nuoret joista monet ovat opiskelijoita ja avustaminen väliaikainen työ, voi olla haluttukin työntekijä. Palkka on kuitenkin surkea; vähän alle tai vähän päälle kymmenen euroa tunnilta. Jos siis aloittajalla on isot velat niin tämä palkka ei tilannetta pelasta. Kädestä suuhun elämistä tämä on ilman velkaakin, teen itse kahta työtä, yhtä kokoaikaista ja yhtä osa-aikaista, ilman tuota lisätyötä joutuisin hakemaan asumistukea. Lisäksi monet työsuhteista ovat osa-aikaista työtä, minulla on käynyt tuuri kun olen saanut täydet tunnit samalle avustettavalle.

Olen kuitenkin tyytyväinen siitä, että saan tehdä ihan oikeaa työtä. Kyllä tätä työtä kannattaa harkita jos vain terveys on hyvä, huonokuntoiselle tai jatkuvasti sairastelevalle ei sovi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi