Mistä persoonallisuushäiriöstä kielii
.. jos mies ei reagoi millään tavalla kun kaverinsa kertoo, että hänen läheisensä on kuollut?
Narsismi? Sosiopatia?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisuus? Mieheys? Molemmat?
Toksista normalisoida/kulturisoida täydellistä empatian puutetta.
Ei ole Suomessa miehillä tapana surkutella ja lässyttää paskaa niin kuin amerikkalaisissa tv-sarjoissa.
Itkeä tirauttaako siinä pitäisi, että "voi sua raukkaa"?
Jos tuon lisäksi laskelmoiva, niin viittaisi sosiopatiaan tai muuhun antisosiaaliseen persoonallisuushäiriöön.
Öö.. Minulle tuntematon tyyppi kuolisi. Miten pitäisi reagoida? En minäkään reagoisi mitenkään.
Suomalainen kulttuuri, jossa tunteiden näyttäminen on kiellettyä. Tunnekylmä ympäristö.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Suomessa miehillä tapana surkutella ja lässyttää paskaa niin kuin amerikkalaisissa tv-sarjoissa.
Itkeä tirauttaako siinä pitäisi, että "voi sua raukkaa"?
Ei ole suomalainen kyseessä. Hän on muualta päin Eurooppaa. Ei ole normaalia suomalaiseltakaan olla täysin noteeramatta toisen tuskaa. Ei tarvitse osata lohduttaa, mutta toiselle voi silti olla läsnä.
Vain homot ja akat reagoi tuohon.
Mikä tarve sinulla on diagnosoida muita ihmisiä?
Ei hänellä ole välttämättä minkään sortin persoonallisuushäiriötä ja vaikka olisikin niin ihminen ei ole mikään ohjelma jonka tulee toimia käsikirjoituksen mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Onko Vaasasta? Narsismi.
Kyllä vaasalainen pyrkyri välittää - silloin kun siitä hyötyy itse jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vain homot ja akat reagoi tuohon.
Näitä idioottimaisia kommentteja kun lukee, niin aseksuaalisuus olisi paljon helpompaa.
Vähän vihamielinen aloitus. Taitaa olla itse häiriytynyt kun muita haukkuu.
Jos ihminen ei ole ollut koskaan tuollaisessa tilanteessa niin ei välttämättä osaa sanoa mitään. Mulla ainakin niin. Vasta kun olen nähnyt mallia niin olen oppinut sanomaan että otan osaa. Toki on niitä moottoriturpia jotka löytää aina oikeat sanat oikeaan paikkaan, mutta minä olen niitä. Se että ei osaa sanoa mitään ei tarkoita etteikö olisi empaattinen, tuntisi myötätuntoa tms.
Häiriö tyyppi asialla kirjoitti:
Vähän vihamielinen aloitus. Taitaa olla itse häiriytynyt kun muita haukkuu.
Ei ole häiriintynyttä pohtia epänormaalin käytöksen syitä. Persoonallisuushäiriöt ovat sairauksia siinä missä diabetes. Sairaus on vain aivoissa.
Iso red flag. Juokse.