Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri joka ei itse koskaan sairastu mihinkään, ihmettelee aina suureen ääneen muiden sairauksia

Vierailija
27.03.2022 |

Todella rasittavaa. Hän ei voi käsittää miten joku on saanut koronan tai muun taudin, ja tenttaa aina oireita kuin kolmannen asteen kuulustelussa, tietenkin muistaen aina kertoa miten hän ei itse koskaan ole sairauden takia poissa töissä. Mitä nasevaa tuollaiselle tyypille voisi vastata takaisin?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, mekin ihmetellään. Liki 15 ei ole ikinä sairaana, yksi on joka viikko kipeä syyllä jos toisella.

Vierailija
2/27 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän nasevaa on sairaalla sanottavissa terveelle…

Voithan toki yrittää selittää kuin syrjivää on hyvä immuunijärjestelmä. Koeta saada hänet kokemaan häpeää terhakoista valkosoluistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sairastelut alkoi kun lapsi aloitti päiväkodin

Vierailija
4/27 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini omasi hyvät elintavat ja tekikin 30 vuoden uran ilman yhtään sairauspoissaoloa. Sitten viisikymppisenä sairastui vatsasyöpään ja menehtyi siihen alle vuodessa. Mikään ei ole ikuista, joten toivottavasti älyävät olla kiitollisia silloin kun vielä menee hyvin.

Vierailija
5/27 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa-a marttyyrit on töissä vaikka puolikuolleena. Silloinkin vaikka työpaikka olisi yksi hellhole eikä antaisi mitään arvostusta työntekijöilleen,  siltikin pitää uhrautua. 

Vierailija
6/27 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan A) tykkäävät saikuttaa B) ei ole mitään kynnystä saikuttaa ja C) onnistuvat hankkimaan joka taudin ja levittämään sen aina koko perheelle (huono hygienia).

Vierailija
7/27 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiikein suurin syy on tämä 3vrk omalla ilmoituksella pois töistä. Käytetään surutta hyväkseen varsinkin sote alalla ja naiset on muutenkin yliedustettuna saikkareissa.

Vierailija
8/27 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt oikeasti todella epäilyttävää kun jotkut on jatkuvasti poissa töistä. Minullakin on yksi työkaveri joka tekee käytännössä nelipäiväistä työviikkoa kun on aina vähintään yhden päivän viikosta poissa. Milloin on joku lapsista kipeänä tai on itse kipeänä. Sitten some täynnä päivityksiä ihanista aamuauringoista kotipäivinä. Hänellä on pienet lapset ja on ihan selvää jo hänen puheistaann, että olisi halunnut jäädä vielä hoitamaan heitä kotiin mutta kun piti myös saada se uusi omakotitalo niin ei ole varaa tehdä edes lyhennettyä työviikkoa. No, hoksasi sitten että helposti saa hoitaa lapsia vielä kotona ja tehdä täydellä palkalla lyhennettyä työviikkoa kun ovat mukamas koko ajan vuorotellen kipeinä. Taas on ollut puolitoista viikkoa kotona lasten kanssa ja taas oli somessa että nyt varmaan iskee hänelle sama tauti eli on ensi viikonkin poissa. 

Olen siis itsekin joskus sairauslomalla, yleensä kerran tai kaksi vuodessa sen kolme päivää eli en nyt voi sanoa etten koskaan itse sairastu mutta tuo 1 tai 2 sairauslomaa on minusta aivan normaali ja ymmärrettävä määrä. On typerää ja naivia kuvitella ettei kukaan käytä sairauslomia väärin. Ja totuushan on että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa eli jos ap on ollut van aiheellisilla sairauslomilla niin silloinhan jonkun työkaverin sanomiset ei paljoa hetkauttaisi. Miksi nyt kuitenkin ärsyttää noin paljon? Onko sittenkin niin että aika pienestä on jääty viettämään vapaapäiviä ja työt on kaatuneet muiden niskaan?

Vierailija
9/27 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa neljänlaisia työntekijöitä

a) marttyyrit jotka on missä tahansa kunnossa valittamassa siellä työpaikalla (mutta yleensä vain narisevat ja työpanos pieni)

B) tuurihaukat: Mullakaan ei ole yhtään poissaoloja, mutta ollaan poikkeuksellisen terveitä sekä minä, mies että lapset. Eli ihan tuurista kiinni se.

C) niitä jotka on usein kipeinä oikeasti, mutta tulevat töihin heti kun pystyy ja jäävät pois vain kun on pakko

D) lorvailijat, jotka ei työpaikalla ollessaankaan tee yhtään mitään ja on joka välissä "kipeitä" ja laskee montako sairasvapaata jää käyttämättä jos ei ole poissa.

Vierailija
10/27 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin ihmettelen, mutta vain mielessäni. Kun oma lapseni meni päiväkotiin, niin hänellä oli 1 flunssa ja 1 vatsatauti/vuosi, ei tätä mitä nykyään että nenä valuu mukuloilla koko ajan ja 12x/v on vanhempi töistä pois koska lapsi sairastaa, ja 12x koska sairastaa itse perään sne lapsensa taudin.

Vierailija
11/27 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen sairastuu jossain vaiheessa, tämä on 100 varmaa. Saatte sitä suuremman ilon kun se tapahtuu ja voitte porukalla kysellä ja ihmetellä miten se on mahdollista.

Vierailija
12/27 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen heitä jotka eivät sairastu "koskaan".

Menee vuosia ilman flunssaa tai muuta kremppaa. Influenssan olen kyllä sairastanut kolme kertaa tähän 60 vuoden ikään mennessä.

Lapsena se harmitti kun koulussa oli menossa milloin mikäkin flunssa- ja vatsatautiaalto, minuun ei tarttunut koskaan. Meni lukuvuosia ilman yhtäkään sairauspoissaoloa.  Olisi niin toivonut saavansa jäädä kotiin peiton alle mutta ei. 

Olen jotenkin harvinaisen terveestä perheestä, meitä on seitsemän sisarusta ja kaikilla sama. 

Vierailija
13/27 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiikein suurin syy on tämä 3vrk omalla ilmoituksella pois töistä. Käytetään surutta hyväkseen varsinkin sote alalla ja naiset on muutenkin yliedustettuna saikkareissa.

Höpö höpö, jotkut sairastuvat helpommin kuin toiset ja johtuu geeneistä ja immuniteetistä.

Itse en edes muista, milloin flunssa ja vain kerran 25v työuran aikana olen ollut sairaslomalla ja sekin leikkauksen takia.

Mutta silti en ymmärrä, miksi ihmiset raahaantuvat töihin sairaana ja näin altistavat terveet työntekijät sairaaksi, joka taas heikentää yrityksen kannattavuutta.

Meillä muuten saa olla omalla ilmoituksella pois töistä 5 päivää, ilman lääkärin todistusta, eikä kukaan käytä sitä väärin, kun työilmapiiri hyvä, esimiehet hyviä ja kaikilla mukava olla töissä. Ja kaikki sai vielä ylimääräisen palkan korotuksen, ihan pyytämättä. Ja tarvittaessa voidaan pitää palkallista vapaata omien asioiden hoitoon.

Jos noin on, mitä väität, kyllä yrityksen henkilöstön johtamisessa on suuria ongelmia, eikä yrityksellä menestyksen avainta.

Vierailija
14/27 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään menestyvissä yrityksissä saa olla omalla ilmoituksella 5 päivää pois töistä, ilman lääkärintodistusta.

Miksikään ei kuitenkaan ole väärinkäytöksiä?

Vierailija
15/27 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut onnea ettei minun ole tarvinnut olla kuin yksi päivä poissa töistä sairauden vuoksi viimeisen 15 vuoden aikana. Jos on kipeä niin sairastetaan. Minuun ei vaikuta onko joku sairas vai ei, minulla on omat työt ja muilla on omansa.

Vierailija
16/27 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen heitä jotka eivät sairastu "koskaan".

Menee vuosia ilman flunssaa tai muuta kremppaa. Influenssan olen kyllä sairastanut kolme kertaa tähän 60 vuoden ikään mennessä.

Lapsena se harmitti kun koulussa oli menossa milloin mikäkin flunssa- ja vatsatautiaalto, minuun ei tarttunut koskaan. Meni lukuvuosia ilman yhtäkään sairauspoissaoloa.  Olisi niin toivonut saavansa jäädä kotiin peiton alle mutta ei. 

Olen jotenkin harvinaisen terveestä perheestä, meitä on seitsemän sisarusta ja kaikilla sama. 

Sama juttu. Olen viisikymppinen, mutta sairastanut vain kerran elämäni aikana influenssan. Nykyisin otan siihen rokotteen joka vuosi. Koko perhe ollaan oltu aina terveitä, lapset myös. Mitään päiväkotisairasteluja ei heillä ole ollut. Joskus käy kateeksi näitä sairaita, tekisi itsekin mieli maata vällyjen välissä ja rötvätä, mutta minkäs teet kun on aina terve.

Vierailija
17/27 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, jotkut sairastuvat helpommin kuin toiset ja johtuu geeneistä ja immuniteetistä.

Itse en edes muista, milloin flunssa ja vain kerran 25v työuran aikana olen ollut sairaslomalla ja sekin leikkauksen takia.

Mutta silti en ymmärrä, miksi ihmiset raahaantuvat töihin sairaana ja näin altistavat terveet työntekijät sairaaksi, joka taas heikentää yrityksen kannattavuutta.

Meillä muuten saa olla omalla ilmoituksella pois töistä 5 päivää, ilman lääkärin todistusta, eikä kukaan käytä sitä väärin, kun työilmapiiri hyvä, esimiehet hyviä ja kaikilla mukava olla töissä. Ja kaikki sai vielä ylimääräisen palkan korotuksen, ihan pyytämättä. Ja tarvittaessa voidaan pitää palkallista vapaata omien asioiden hoitoon.

Jos noin on, mitä väität, kyllä yrityksen henkilöstön johtamisessa on suuria ongelmia, eikä yrityksellä menestyksen avainta.

Vai geeneistä tai immuniteetistä....lyhyet jatkuvat saikkarit ovat varmasti lintsaamista...kukaan ei sairasta jostain syystä aina joko maanantaisin tai perjantaisin.

Vierailija
18/27 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätini omasi hyvät elintavat ja tekikin 30 vuoden uran ilman yhtään sairauspoissaoloa. Sitten viisikymppisenä sairastui vatsasyöpään ja menehtyi siihen alle vuodessa. Mikään ei ole ikuista, joten toivottavasti älyävät olla kiitollisia silloin kun vielä menee hyvin.

No voisiko ne sarjasairastajat ymmärtää hävetä sitä, että koko ajan saikuttavat ja aiheuttavat muille vatsasyövän?

Vierailija
19/27 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vielä puuttuisi, jos hoitajat tulevat flunsassa töihin ja tartuttavat flunssan potilaisiin, joiden immuniteetti on muutenkin alhaisen ja näin lisäisivät terv.hoidon kuormitusta, kun potilaat menevät heikompaan kuntoon ja tarvitsevat pitempään hoitoa. Vanhuksille ja esim. syöpäpotilaille räkätautinen hoitaja voi maksaa kuoleman.

Vierailija
20/27 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai geeneistä tai immuniteetistä....lyhyet jatkuvat saikkarit ovat varmasti lintsaamista...kukaan ei sairasta jostain syystä aina joko maanantaisin tai perjantaisin.

Jos työntekijät linsaavat, niin kyllä rekrytoinnin ja yrityksen johdon on syytä katsoa peiliin.

Ja on täysin epäonnistuttu henkilöstä valinnoista.

Luin juuri Supercellistä, joka on suomalainen peliyritys ja Suomessa suurin veromaksaja.

Heillä työntekijöillä on jo lepohuoneet, joita työntekijät voi käyttää työaikana ja ottaa vaikka päiväunet, samoin yhtiöllä on lapsellisille oma päiväkoti ja voivat käydä tapaamassa tai leikkimässä lastensa kanssa kesken työpäivän, sairaslomalle jäädään omalla ilmoituksella jne.

Ja yritys maksoi viime vuonna lähes 80 milj. euroa valtiolle yritysveroa ja yritys tulos satoja miljoonia.

Miksi heillä ei työntekijöillä ole väärinkäytöksiä? Jos sairastuu, voi jäädä omalla ilmoituksella kotiin, haluamaksi ajaksi.