Sisäilmaongelma koulussa
Olen erityisopettaja, ja aikani taistellut rehtorini kanssa, sillä hän kiistää täysin kaikki ongelmat, joita saan luokkahuoneessani. Oirekirjo on pitkä, mutta rehtorin mielestä vika on vain korvieni välissä. Olen joutunut olemaan useammilla pitkillä sairaslomilla, jolloin oireet on saatu kuriin, mutta aina palattuani töihin ne palaavat, jopa pahentuen ja lisääntyen. Nyt osa oppilaistakin on alkanut oireilla, ja vanhemmat kyselevät, onko koulussa havaittu hometta tai sisäilmaongelmia. Ohjattuani kysymykset rehtorille, hän kääntyi taas minua vastaan, sillä olen kuulemma agitoinut vanhemmat kyselemään. Mitään en ole heille sanonut! Ehdotuksia, mitä tehdä? Tein niin tai näin, aina menee väärinpäin.
Kommentit (25)
Suomeen ei saa enää rakentaa kalliita kouluja. Ainoastaan halpoja ehkä siirrettäviä, rossipohjalla.
Ei mitään 10 miljoonan koulukeskuksia jotka hylätään 1-20 vuoden kuluessa. Pitäisi tehdä oikein laki tästä. On ihan mieletöntä miten paljon näitä uudehkoja miljjonarakennuksia on hylättynä kunnissa.
Kaiken lisäksi homekiinteistöillä tehdään bisnestä. Kunta myy halvalla. Pari virolaista tekee remppaa ja sitten kunta tulee vuokraliseksi "yrittäjällle", eikä homeesta enää tietoakaan ja "yrittäjä" kerää hyvät voitot.
Valtion ei pidä rahoittaa enää ökykouluja maasudulle. Tulee liian kalliiksi veronmaksajille. Pari homeelle altistujaa ja niiskuttavat miljoonakiinteistöt arvottomiksi.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:41"]Meidän lapsen koulun reksi kyllä ajoi korjausasiaa tarmokkaasti.
[/quote]
Valitettavasti tuo ei vaan aina toimi. Jos sisäilma todetaan riittävän huonoksi mutta kunnalla ei ole rahaa remonttiin, niin vaihtoehtoja ei paljon ole. Koulu on suljettava mutta uutta ei tule tilalle. Sädesieni ainakin sulkee koulun nopeasti.
Ota yhteys työsuojeluvaltuutettuun.
Nosto.