Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyykkiin raikas tuoksu

Vierailija
10.09.2015 |

Kertoisiko joku, mikä huuteluaine olisi raikas kukkaistuoksu pyykkiin, tähän asti aina jää ummehtunut kamala haju vaatteisiin? Vinkeistä kiitollinen.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:05"]

Hyh, huuhteluaineet. Tämä on jännä miten voi ihminen muuttua ääripäästä toiseen, mutta itse olin ennen ehdoton huuhteluainefani. Suorastaan himoitsin kaikkia uutuustuoksuja. Sitten se alkoi ällöttämään. En halua haista huuhteluaineelta. Mieluummin tuoksun deodorantiltani ja shampooltani. Huuhteluaine on täysin turha tökötti jonka hajuun lopulta ärsyyntyy. Sitähän sää kysyit.

[/quote]

Mulla ihan sama. Mä en enää pysty käyttämään edes tuoksuvia pesuaineita ja huuhteluainetta en ensinkään. Neutral on paras ja tietysti ulkona kuivatus vielä lisäksi.

Vierailija
22/27 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese pesukone tyhjänä 90 asteessa ja laita sitruunahappoa ( apteekista ) pesuaineeksi. Jospa auttaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:46"]

Miten huuhteluaineesta jää ummehtunut haju? Miten kuivaat pyykkisi?

[/quote]

Siitä jää joka kerta jäämiä vaatteeseen ja ajan myötä vaate alkaa haista. Ne huuhteluaineet kun tuppaa olemaan aikasta imelän tuoksuisia ja se vaan muuttuu ummehtuneen äiteläksi. Kokeile pestä tästä eteenpäin ilman huuhteluainetta ja tuoksuttomalla pesuaineella.

Vierailija
24/27 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:50"]Toi on ikuisuusongelma toi pyykin haiseminen. Ratkaisu on uusia vaatteet tarpeeksi usein. Tai pestä aina 60 asteessa.
[/quote]
Ei mun pyykit haise koskaan ummehtuneelle?

Käytin mitä pesuainetta tai huuhteluainetta tahansa, hajusteetonta tai tuoksullista. Pesen 60 ja kuivaan rummussa, mutta tiedän paikkoja joissa pestään kaikki 40 ja kuivataan narulla, eikä heilläkään pyykit haise koskaan ummehtuneelle.

Joten kuulostaa oudolta.

Vierailija
25/27 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:46"]

Miten huuhteluaineesta jää ummehtunut haju? Miten kuivaat pyykkisi?

[/quote]

Siitä jää joka kerta jäämiä vaatteeseen ja ajan myötä vaate alkaa haista. Ne huuhteluaineet kun tuppaa olemaan aikasta imelän tuoksuisia ja se vaan muuttuu ummehtuneen äiteläksi. Kokeile pestä tästä eteenpäin ilman huuhteluainetta ja tuoksuttomalla pesuaineella.
[/quote]
Niin miksi se ajan myötä alkaa haista? Kyllähän pesukone pesee pyykin ensin puhtaaksi, kaikista jämistä!?

Käytän huuhteluainetta eikä vaatteeni todellakaan haise ummehtuneelle eikä vahvasti muullekaan, hento huuhteluaineen tuoksu jää pesun jälkeen jos läheltä haistaa. Mutta ei todellakaan tuoksu muutu aikaa myöten ja jos seuraavassa pesussa en käytä huuhteluainetta, niin ei se kyllä siihen vaatteeseen enää jää tuoksumaan.

Olette jotenkin poikkeuksellisen pahalta haisevia, vaatteenne on pesty liian lämpimässä, liian harvoin ja kuivaus liian kosteassa, kuivuu liian hitaasti tai pesukoneessa jotain vikaa, ei pese tai on likainen. Tai ehkä nuo kaikki yhdessä?

En nimittäin saa omia pyykkejäni mitenkään haisemaan ja ainakaan huuhteluaine ei hajua pahenna, tosin tiedän pari sinkkumiestä joiden vaatteet (ja asunto) haisevat, en tiedä miksi.

Vierailija
26/27 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aina välillä jotain pyykkiä 90 asteen valkopesuohjelmalla ja tuntuu siltä että se pudistaa samalla myös koneen.

Vierailija
27/27 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän huuhteluainetta ja pesen aina 40 asteessa ja ikinä ei ole pyykki haissut. Huuhteluaineena minulla on tuoksultaan mansikka-lilja, merkkiä en muista. Kuulostaa todella makean hajuiselta, mutta kun laittaa ihan vähän niin pyykkiin jää vain hento miellyttävä tuoksu. Jos laittaa huuhteluainetta liikaa tulee pyykistä kamalan hajuista. Pesukone pitää myös pitää puhtaana!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän