Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyykkiin raikas tuoksu

Vierailija
10.09.2015 |

Kertoisiko joku, mikä huuteluaine olisi raikas kukkaistuoksu pyykkiin, tähän asti aina jää ummehtunut kamala haju vaatteisiin? Vinkeistä kiitollinen.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile etikkaa, ei jää kukkaistuoksua, mutta ei haise ummehtuneelle.

Vierailija
2/27 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta huuhteluaineet siihen, pese välillä 60 asteessa ja laita huuhteluaineeksi etikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten huuhteluaineesta jää ummehtunut haju? Miten kuivaat pyykkisi?

Vierailija
4/27 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta kiitos etikkavinkistä!

Pyykit taitaa saada tuoksumaan raikkailta lähinnä kuivattamalla ne tuulisena päivänä ulkona. En sitten tiedä pitäisikö pyykkipäivät järjestää sääennusteen mukaan.

Vierailija
5/27 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ikuisuusongelma toi pyykin haiseminen. Ratkaisu on uusia vaatteet tarpeeksi usein. Tai pestä aina 60 asteessa.

Vierailija
6/27 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian täysi kone?
Liian vähän/paljon pesuainetta/huuhteluainetta?
Liian alhainen pesulämpötila?
Liian tiivis kuivaus?
Likainen pesukone?

Vierailija
7/27 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on puhdas pesukone ja riittävän ripeä kuivaus - kesällä narulla ja talvella rummussa. Kannattaa pestä kaikki välillä 60 asteessa. Ja tietysti hajusteeton pesuaine.

Vierailija
8/27 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ratkaisin ongelman ostamalla kosteudenpoistajan kodariin. Kuivaa pyykit muutamassa tunnissa eikä ala haisemaan. Loppukesästä ja syksyllä on tosi hankala saada pyykki kuivaksi kun ilmankosteus on niin korkea.

Nuo kustantaa jonku 100-150€. On ihan ykköskampe meillä.

Vierailija
9/27 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa, kuivaan pyykin aina ulkona, katoksessa, ovat raikkaassa ilmassa, tuskin liikaa pesuainetta.

kaikkia vaatteita ei voi pestä 60 asteessa, mutta joo, toi etikka voi olla hyvä, kiitos..!

Vierailija
10/27 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:56"]Mä ratkaisin ongelman ostamalla kosteudenpoistajan kodariin. Kuivaa pyykit muutamassa tunnissa eikä ala haisemaan. Loppukesästä ja syksyllä on tosi hankala saada pyykki kuivaksi kun ilmankosteus on niin korkea.

[/quote]

Tää on huippilaite semmosille (kuten mä) jotka eivät halua kuivata pyykkejään kuivausrummussa. :)

Vierailija
11/27 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:50"]Toi on ikuisuusongelma toi pyykin haiseminen. Ratkaisu on uusia vaatteet tarpeeksi usein. Tai pestä aina 60 asteessa.
[/quote]
Mä pesen nykyään 60 asteessa ummehtuneet vaatteet. Trikoovaatteet on vähän venähtäneet siitä mutta tähän mennessä muuten ei ongelmaa. No teen lähinnä noin niille vaatteille jotka pitäis hajun takia muutenkin heittää pois. Alushousut ja sukat aina 60 asteessa.

Vierailija
12/27 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ongelmitta pessyt lähes kaikki vaatteet 60 asteessa.

Vierailija
13/27 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pure huuhteluaine on sellainen raikas!
Puhdas ja raikas pyykki.
En kestä yleensä huuhteluaineiden tuoksua kun kilometrien päähän jo haistaa ja monista jää sellainen pistävä tunkkainen haju.

Vierailija
14/27 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai huolehdit myös koneen puhtaudesta? Tiivisteiden kuivaus? Sitruunahapolla pesu säännöllisesti? Zeoliititon pesuaine?

Vierailija
15/27 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh, huuhteluaineet. Tämä on jännä miten voi ihminen muuttua ääripäästä toiseen, mutta itse olin ennen ehdoton huuhteluainefani. Suorastaan himoitsin kaikkia uutuustuoksuja. Sitten se alkoi ällöttämään. En halua haista huuhteluaineelta. Mieluummin tuoksun deodorantiltani ja shampooltani. Huuhteluaine on täysin turha tökötti jonka hajuun lopulta ärsyyntyy.

Sitähän sää kysyit.

Vierailija
16/27 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan pyykit eivät haise satunnaisesti milloin miltäkin, vaan likainen kone tekee likaista pyykkiä eli kone puhtaaksi niin loppuu huuhtelutököttien tarve.

Vierailija
17/27 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:56"]Mä ratkaisin ongelman ostamalla kosteudenpoistajan kodariin. Kuivaa pyykit muutamassa tunnissa eikä ala haisemaan. Loppukesästä ja syksyllä on tosi hankala saada pyykki kuivaksi kun ilmankosteus on niin korkea.

[/quote]

M A K S A A

Vierailija
18/27 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pure huuhteluaine täällä myös käytössä, mutta mustiin pyykkeihin tulee ummehtunut haju. Taidan minäkin kokeilla tota etikkaa. Kuinka paljon sitä laitetaan?

Vierailija
19/27 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaa ulkona.

Vierailija
20/27 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään Serto nestemäistä kirjopyykin pesuainetta. Pyykki on raikasta. Joskus huuhteluaine Maisonbelle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi