Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitaja yliopistoon?

Vierailija
10.09.2015 |

Eli valitsin sh-opinnot, koska se on nopein tie sinne mihin oikeasti haluan: opiskelemaan psykoterapeutiksi. Oon huomannut paljon keskustelua siitä, kuinka järkytytään siitä, että jos psykoterapeutti on jokin muu kuin yliopistopohjainen. Pätevyyttä vähätellään tosi ennakkoluuloisesti ja ajatellan, että se terapeutin pätevyys tulee aikaisemmasta koulutuksesta. Onkohan tää ihan yleinen ajattelutapa? Onko menestyminen ammatissa vaakalaudalla tämän takia, jos moni ei halua mulle terapiaan? Olen haaveillut omasta yrityksestäkin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todella ole vaakalaudalla tuon takia. Usko itseesi ja tee haaveistasi totta. Terkuin th yliopistossa.

Vierailija
2/13 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:19"]No ei todella ole vaakalaudalla tuon takia. Usko itseesi ja tee haaveistasi totta. Terkuin th yliopistossa.
[/quote]

Uskon kyllä itseeni, mutta jos asiakkaat eivät niin yksinäni saan siellä terapioida itseäni... Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enen psykoterapiaopintoja sulla pitää olla useampi vuosi työkokemusta sekä käydä 30opintopisteen valmentavat opinnot.

Vierailija
4/13 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:40"]Enen psykoterapiaopintoja sulla pitää olla useampi vuosi työkokemusta sekä käydä 30opintopisteen valmentavat opinnot.
[/quote]

Tiedän, siksi menen sairaanhoitajaksi ensin, jotta saan varmimmin 2 vuotta työkokemusta täyteen. Ap

Vierailija
5/13 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:40"]Enen psykoterapiaopintoja sulla pitää olla useampi vuosi työkokemusta sekä käydä 30opintopisteen valmentavat opinnot.
[/quote]

Tiedän, siksi menen sairaanhoitajaksi ensin, jotta saan varmimmin 2 vuotta työkokemusta täyteen. Ap
[/quote]
Niin ja psykiatrinen sairaanhoitaja ei tarvitse tuota 30 op:n lisäopintoja. Ap

Vierailija
6/13 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvalla SH:lla on riittävästi aivoja yliopistoon.

Vierailija
7/13 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:50"]Todella harvalla SH:lla on riittävästi aivoja yliopistoon.
[/quote]

Olen lähes varma että mulla on. Lukio oli helppo ja kirjoitukset meni hyvin. Tykkään opiskella ja lukea ja oppia lisää. Ap

Vierailija
8/13 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:50"]Todella harvalla SH:lla on riittävästi aivoja yliopistoon.
[/quote]

Ja aika alkukantanen mielipide, että viisaat menee yliopistoon ja heikkolahjaiset johonkin muualle. Mun luokalla esim. monia jotka saivat loistavat tulokset kirjoituksissa. Samoin lähihoitajapohjaiset ovat ihan yhtä älykkäitä. Molemmissa ryhmissä on toki omat idioottinsa koulusta välittämättä. Ap

Vierailija
9/13 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:50"]

Todella harvalla SH:lla on riittävästi aivoja yliopistoon.

[/quote]

Yleistyskukkanen vauhdissa. Mihinköhän perustat tuon...

Omasta ryhmästäni, joka valmistui sairaanhoitajaksi, aika harva tekee enää sairaanhoitajan töitä. Itse opiskelin luonnontieteiden puolella FM tutkinnon ja olen nykyisin valtiolla tutkijana. Pari opiskeli diplomi-insinööriksi, yksi lääkäriksi jne.

Ap:lle tsemppiä vain opintoihin. Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta!

Vierailija
10/13 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Voi kamala, mitenköhän minäkin sairaanhoitaja olen aikaisemmin erehtynyt opiskelemaan kemistiksi, en nähtävästi tajunnut että olen liian tyhmä siihen..

Vierailija
11/13 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en aikoinani päässyt sh-opintoihin, mutta pääsin sitten kuitenkin yliopistoon. Vanhempana tein vielä väitöskirjan.

Vierailija
12/13 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, suuntaudutko siis sairaanhoitajaopinnoissa mielenterveys- ja päihdetyön vai mihin? Psykiatrisia sairaanhoitajiahan ei enää varsinaisesti valmistu.

Vierailija
13/13 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:25"]Ap, suuntaudutko siis sairaanhoitajaopinnoissa mielenterveys- ja päihdetyön vai mihin? Psykiatrisia sairaanhoitajiahan ei enää varsinaisesti valmistu.
[/quote]

Psykiatriaan suuntaudun, eli tuo mielenterveys- ja päihdetyö. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan