Onko muita, jotka luovuttivat ja katsovat, mitä tapahtuu. .marisematta yhtään?
Kaikki tuutit täynnä maahanmuuttoa, lamaa, leikkauksia, sipilää, persuja, valitusta, lakkoja, ulosmarsseja..
Minulla on aina ollut oma mielipiteeni, mutta nyt en jaksa jotenkin enää tapella vastavirrassa, kun kuitenkaan en mitään voi.
Joten luovutan. Katson vieressä hissukseen, mihin tämä ihmiskunta on menossa ja varaudun lopputulokseen, mikä se nyt onkaan. Vaikuttamisen sijasta vien energiani siihen..varautumiseen.
Tätä juupas-eipäs- sotaa en jaksa, enkä noita lööppejä, avaanpa minkä tahansa sivuston.
Av:llakaan en jaksa vastata yhteen ainoaankaan mamu- pakolais- turvapaikanhakija- lama- poliitikkojen palkka- keskusteluihin. Ja av on mennyt noista ihan pilalle.
Kommentit (21)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:45"]
Hävettää tunnustaa, mutta en ole tiennyt tuosta pakolaistulvasta ynnä muusta mitään ennen tätä päivää. Lehtiä ei mulle tule, enkä sattuneesta syystä ole lukenut muutamiin viikkoihin uutisia netistäkään. Myöskään telkkaria en katso. Eli mulla on kaikki jatkunut ennallaan enkä ole huomannut lähiympäristössä mitään pakolaisia tai muuta tavallisuudesta poikkeavaa liikehdintää. Villasukat jalassa teetä juon ja syksy näyttää tulevan.
[/quote]
Oi miten ihanalta kuulostaa! Mimmonen lintukoto sulla siellä oikein on? Oon kade.
-ap
Muuten olisin jo luovuttanut mutta kun on kaksi lasta, niin heidän puolestaan tulevaisuus huolestuttaa.
Nämähän on ollut tiedossa että tulee kaikenlaisia kiristyksiä. Meillä alkoi olla jo viime vuoden lopulla niin tiukkaa, että myytiin talo ja muutettiin pois Suomesta. Nyt kun alkaa olemaan selvillä paljonko tulee huononnuksia palkkoihin, verot nousee, autoilu kallistuu, lasten päivähoito kallistuu, korkovähennykset pienenee, niin nyt on selvää että tämä olisi ollut meidän loppu. Onneksi päästiin viime tipassa pois.
Eipä tuo enää kuulu minulle tuosta valittaa. Aika karulta vaan tuntuu, kun tietää että monella se tilanne on ihan sama mikä meilläkin oli ja entinen elämä päättyy jollain tasolla joka tapauksessa. Joko vapaaehtoisesti tai sitten karusti pakottamalla.
On. Selvisin aikoinaan pienituloisena yksinhuoltajana 90-luvun lamastakin, joten eiköhän tästäkin selvitä, kun lapset ovat jo aikuisiakin.
Mä kans samanlainen ku ap.
Mutta tunnustan: mua huvittaa nämä leikkauksista ja maahanmuutosta marisevat, jotka aikovat äänestää vihreitä seukki vaaleissa :'DDDD
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:58"]
On. Selvisin aikoinaan pienituloisena yksinhuoltajana 90-luvun lamastakin, joten eiköhän tästäkin selvitä, kun lapset ovat jo aikuisiakin.
[/quote]
Eihän tässä sitten mitään hätää ole kun asiasi ovat niin hyvällä mallilla.
Tämä varmasti riippuu ympäristöstä. Jos ympärilläni olisi pelkkiä suvakkeja, olisin varmasti laittanut saman vaihteen päälle kuin ap. jo ajat sitten.
Tuttavapiirini on kuitenkin hyvin samanmielistä kanssani, niin näitä asioita yhdessä puidessa jotenkin tuntuu helpommalta.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:50"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:45"]
Hävettää tunnustaa, mutta en ole tiennyt tuosta pakolaistulvasta ynnä muusta mitään ennen tätä päivää. Lehtiä ei mulle tule, enkä sattuneesta syystä ole lukenut muutamiin viikkoihin uutisia netistäkään. Myöskään telkkaria en katso. Eli mulla on kaikki jatkunut ennallaan enkä ole huomannut lähiympäristössä mitään pakolaisia tai muuta tavallisuudesta poikkeavaa liikehdintää. Villasukat jalassa teetä juon ja syksy näyttää tulevan.
[/quote]
Oi miten ihanalta kuulostaa! Mimmonen lintukoto sulla siellä oikein on? Oon kade.
-ap
[/quote]Lintukoto kyllä siinä mielessä, että tämä sijaitsee korkealla, näkee kauas. Aamuisin järveltä nousee sumua. Joskus on yksinäistä, kun ei ole miestä, mutta sitten pitää keittää uusi kupillinen teetä.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:04"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:58"]
[/quote]
[/quote][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:04"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:58"]
[/quote]
[/quote]
Juuri näin. Turha murehtiminen ei muuta mitään.
Hahahhaa julkisen porukat pieree verta kun ei enää voi sanella etujaan.
Saa olla viimeinen kerta kun julkinen kuppaa kansan kuiviin. Seuraavaksi tullaan karmit kaulasssa sisälle ja tulee turpiin......!!!!!!!!
Mua hämmästyttää ihmisten tyhmyys. Seukki hallitus tulee olemaan punavihreä ja silti leikkaukset jatkuvat, vaikka Arhis, Ville ja Antti puhuvat nyt toista. Vasemmistohallitus tulee myös poistamaan viimeisetkin maahanmuuton rajoitteet.
Nyt on vaan niin helvetillinen lama, kiitos EU:n ja Kataisen, että on pakko tehdä helvetillistä politiikkaa.
Vähän sama tunnelma. Ei millekään voi mitään kuitenkaan, joten pitää yrittää itse varautua ja katsoa, miten pitkälle se riittää. Varmaan joskus muutaman kymmenen vuoden päästä parhaassa iässä olevilla ihmisillä on jälleen mahdollisuuksia mukavaan elämään, meidän pitää tässä välissä olla se kärsivä sukupolvi tai kaksi.
Mitäs se pieni ihminen näille asioille voikaan? Tuntuu siltä, että meillä on poliitikot jo pitkään tehneet huonoja päätöksiä, kerta toisensa jälkeen, että on ajauduttu tällaiseen taloustilanteeseen. Ja nyt valtaa pitävillä tuntuu olevan pallo hukassa, soudetaan ja huovataan. Ja ay-jyrät sotkee kenttää: ensin istutaan viikkoja neuvottelupöydässä ja jäädään päätösten suhteen aivan lähtökuoppiin. Sitten hallitus esittää varsin rajuja toimia työväestön niskaan. Ja hups; taas kiinnostaisi ay-jääriä neuvottelu! Käsittämätöntä. Ihan niinkuin eivät päättäjät oikein ottaisi meitä tavallisia ihmisiä ja meidän huoltamme tosissaan. Olen huolissani. Itse olen ajatellut, että hallituksen toiveiden vastaisesti, lopetan kaiken turhan kuluttamisen. Ostan vain välttämättömät (ja jos jotain extraa, niin sitten ulkomaan matkoilta). Tuntuu siltä, että on hyvä olla säästöjä sukan varressa. Kun kaikki kallistuu ja esimerkiksi sairastaminenkin näin työssäkäyvänä menee suurelta osin omaan piikkiin. Jotenkin epäreilua. Sairausloman tarkoituksenahan on palautua työnantajan käyttöön työkykyiseksi, ja nyt sen kustannukset menevät yhä enenevässä määrin työntekijän piikkiin. Ja lomiakin nipistetään ja kaikkea muutakin, kyllähän te tiedätte... Pelkään, että Suomi taantuu eriarvoiseksi takapajulaksi Venäjän kainaloon ja suhteet niin itään kuin länteenkin muuttuvat nykypoliitikkojen osaamattomissa käsissä entistä huonommiksi.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:11"]Hahahhaa julkisen porukat pieree verta kun ei enää voi sanella etujaan.
Saa olla viimeinen kerta kun julkinen kuppaa kansan kuiviin. Seuraavaksi tullaan karmit kaulasssa sisälle ja tulee turpiin......!!!!!!!!
[/quote][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:11"]Hahahhaa julkisen porukat pieree verta kun ei enää voi sanella etujaan.
[/quote]
Ne julkisen puolen porukat suakin on opettaneet ja hoitaneet, eihän sulla ois varaa ollut kouluja käydä edes tuon kirjoitustaidon vertaa jos ei verovaroin olisi kansaa opetettu ja hoidettu.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:11"]Hahahhaa julkisen porukat pieree verta kun ei enää voi sanella etujaan. Saa olla viimeinen kerta kun julkinen kuppaa kansan kuiviin. Seuraavaksi tullaan karmit kaulasssa sisälle ja tulee turpiin......!!!!!!!! [/quote][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:11"]Hahahhaa julkisen porukat pieree verta kun ei enää voi sanella etujaan. Saa olla viimeinen kerta kun julkinen kuppaa kansan kuiviin. Seuraavaksi tullaan karmit kaulasssa sisälle ja tulee turpiin......!!!!!!!! [/quote] Ne julkisen puolen porukat suakin on opettaneet ja hoitaneet, eihän sulla ois varaa ollut kouluja käydä edes tuon kirjoitustaidon vertaa jos ei verovaroin olisi kansaa opetettu ja hoidettu.
[/quote]
Viimeksi kun olin julkisen sektorin kanssa tekemisissä niin eikö tämä "maan palvelija" vetäissyt muutaman kympin lahjukset esiin tiskin takaa ja antoi ne minulle.
Oli tosi ruma temppu julkisen rikollisilta.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:11"]Hahahhaa julkisen porukat pieree verta kun ei enää voi sanella etujaan. Saa olla viimeinen kerta kun julkinen kuppaa kansan kuiviin. Seuraavaksi tullaan karmit kaulasssa sisälle ja tulee turpiin......!!!!!!!! [/quote][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:11"]Hahahhaa julkisen porukat pieree verta kun ei enää voi sanella etujaan. Saa olla viimeinen kerta kun julkinen kuppaa kansan kuiviin. Seuraavaksi tullaan karmit kaulasssa sisälle ja tulee turpiin......!!!!!!!! [/quote] Ne julkisen puolen porukat suakin on opettaneet ja hoitaneet, eihän sulla ois varaa ollut kouluja käydä edes tuon kirjoitustaidon vertaa jos ei verovaroin olisi kansaa opetettu ja hoidettu.
[/quote]
Viimeksi kun olin julkisen sektorin kanssa tekemisissä niin eikö tämä "maan palvelija" vetäissyt muutaman kympin lahjukset esiin tiskin takaa ja antoi ne minulle.
Oli tosi ruma temppu julkisen rikollisilta.
[/quote]
Iltalääkkeelle, mars!
Mä olen sitä mieltä että koska mulla on lapset ja helvetillinen kiire ja murhe ihan näistä oman elinpiirin sisäisistäkin asioista koko ajan, en todellakaan aio lisätä henkistä taakkaani märehtimällä vielä koko maailmaa siinä samalla. Ehkä tilanne olisi toinen jos en olisi niin kuormitettu jo nyt, mutta en ylipäätään usko että kenellekään on hyväksi koko ajan vaan murehtia niin saatanasti. Kaikkea kohtuudella. Murehtikoot ne joilla on siihen enemmän resursseja. Nimim. Vitun kyllästynyt myös.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:20"] [quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:11"]Hahahhaa julkisen porukat pieree verta kun ei enää voi sanella etujaan. Saa olla viimeinen kerta kun julkinen kuppaa kansan kuiviin. Seuraavaksi tullaan karmit kaulasssa sisälle ja tulee turpiin......!!!!!!!! [/quote][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:11"]Hahahhaa julkisen porukat pieree verta kun ei enää voi sanella etujaan. Saa olla viimeinen kerta kun julkinen kuppaa kansan kuiviin. Seuraavaksi tullaan karmit kaulasssa sisälle ja tulee turpiin......!!!!!!!! [/quote] Ne julkisen puolen porukat suakin on opettaneet ja hoitaneet, eihän sulla ois varaa ollut kouluja käydä edes tuon kirjoitustaidon vertaa jos ei verovaroin olisi kansaa opetettu ja hoidettu. [/quote] Viimeksi kun olin julkisen sektorin kanssa tekemisissä niin eikö tämä "maan palvelija" vetäissyt muutaman kympin lahjukset esiin tiskin takaa ja antoi ne minulle. Oli tosi ruma temppu julkisen rikollisilta. [/quote] Iltalääkkeelle, mars!
[/quote]
Pistä vaan vitsiksi kun tarjoatte kunnon ihmisille lahjuksianne jotka on pakko ottaa vastaan kun kyylääätte porkukalla valmiina nauramaan jos joku uskaltaa tuomita valtion rahojen kuppauksen mitä teette. Yritätte näillä lahjuksilla ja lahjoilla todistaa että kaikki on samanlaisia kuin te mutta ei olla.
Avoimella sektorilla ollaan rehellisiä.
Koittakaa nyt käsittää että kun avoimen sektorin henkilöt on teidän julkisten kansa tekemisissä niin lahjat joita tyrkytätte koetaan loukkauksena.
Tosi törkeää toimintaa.