Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kamala päivä, olisiko täällä edes joskus tarjolla lohdun sanoja?

Vierailija
10.09.2015 |

Olen viimeaikoina kokenut kaikkea stressaavaa ja kuormittavaa. Huonoja uutisia toisensa perään. Pidemmällä aikavälillä olen muutenkin kokenut suuren kriisin ja edelleen toipumassa vasta siitä. Juuri nyt tuntuu, että edes yksi ystävällinen, rohkaiseva, kannustava tai empaattinen sana olisi ihme. Löytyykö täältä enää ihmisiä, jotka pystyvät siihen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lisää jos se helpottaa oloasi.

Vierailija
2/17 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tässä ahdistuksessani eritellä niin hyvin, mutta harteillani on työttömyyttä, taloushuolia, äidiksi tulo ja sen myötä trauman (lapsuudessa koettu väkivalta) laukeaminen ja sairastuminen synnytyksen jälkeiseen masennukseen, vuoden mittainen terapia jakso takana ja se on osittain auttanut paljon, mutta nyt on viime aikoina tullut niin paljon huonoja uutisia ja vastoinkäymisiä. Alkaa usko mennä paremmasta tulevaisuudesta. Näillä hartioilla ei niin helpolla kanneta edes niitä pieniä vastoinkäymisiä, kun perusteet ovat niin hajalla. Jos minulla ei olisi tuota lasta, en yrittäisi enää.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepoa. Hengähdä hetki.

Vierailija
4/17 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on lapsi jolle olet tärkein ihminen maailmassa. Joskus kuukin sanonnan, että jotain hyvää on tulossa kun piru yrittää kasata vastoinkäymisiä tielle....eli ikuisuutta tuo ei jatku. Yritä löytää yksi ihminen jonka seurassa on hyvä olla. Apua saa vaikka netin hätäkahvit ryhmistä. Voimia sinulle!

Vierailija
5/17 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo se että sulla on elämä, on lahja ja mahdollisuus. Katso aina isomman kuvan ulkopuolelle jos alkaa ahdistaa, valikoi tarkoin ketä ja mihin uskot uskot, sillä ihan sinussa itsessäsikin piilee paljon viisautta ja voimaa, älä ota sanelijaksi ja jonkinlaiseksi elämän tulkkaajaksi ketään joka sinua epäilyttää. Jokaisen yön jälkeen koittaa uusi päivä, niin sun henkilökohtaistenkin ns. mustien öiden jälkeen, kunhan vaan jotenkin sinnittelet. Ehkä elämä ei anna sulle sitä mitä toivoit ja haluat, mutta tee siitä mitä sait, parasta mahdollista. Eikä ole tarkoitus stressata sillä eikä painostaa paahtamaan vielä lisää, vaan tosiaankin sä saat levätä ja hiljentyä jos se on etusi, saat jopa ottaa sen tilan itsellesi, jos sulle ei sitä muuten joku soisi. Eikä sun tarvitse edes selitellä, et sinäkään erityisesti syntynyt tänne miellyttämään aina kaikkia muita.

Vierailija
6/17 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaus. Lepää hetki jos pystyt. Kuppi teetä ja suklaata. Voimia, kyllä sä taas jaksat. Puhu neuvolassa tai muualla. 

Vierailija
7/17 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä olla taistelematta tunteitasi vastaan ja yritä hyväksyä se, että nyt sinulla on paljon vastoinkäymisiä ja se tuntuu pahalta. Sinusta nimenomaan saa tuntua pahalta. Koeta löytää niintä pieniä ilonaiheita, joita kuitenkin sinunkin päiviisi mahtuu. Jos ei mikään muu, niin lapsesi hymy, iloinen ilme kun hän näkee sinut ja saat ottaa hänet syliin ja hoivata! Ajattelen sinua lämmöllä ja lähetön voimasäteitä! Olet arvokas ihminen ja vielä koittaa sinullekin paremmat ajat ja ihana elämä!

Vierailija
8/17 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nuori. Sinulla on oma lapsi. Olet terve ja fysiikka toimii. Kaikki asioita joista moni antaisi mitä tahansa.

Muista että hienoimmat asiat elämässä on sellaisia joita ei pysty rahalla ostamaan.

Pyydä apua ylhäältä. Asiat usein järjestyvät vaikka ei synkkinä päivinä uskoisi.

Itse pääsin vuosien työttömyydestä koulutuksen avulla, ehkäpä ylhäällä joku auttoi hieman.

Vierailija
9/17 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmat ajat ovat tulossa, usko vain. Minullekin tuli vaikka tuntui, ettei hankaluuksille tule loppua sitten ollenkaan.

Vierailija
10/17 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyrin kiitos teille. Sulattelen sanojanne vielä pitkään.

ap

Vierailija
11/17 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huolehdi huomispäivästä se pitää itsestään huolen. Turvaa Jumalaan hädän päivänä ja Hän auttaa. Pimeimmässäkin laaksossa Jeesus on lähellä. Nämä lohduttaa ainakin mua kun on vaikeinta. Rukoilu ja jonkun kanssa keskustelu myös.

Vierailija
12/17 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut myös synnytyksen jälkeisen masennuksen ja siinä ohessa väkivaltaisen parisuhteen (lapsen isä).
Kaksi sanaa: pyydä apua! Ole sen verran vahva, ihan vain lapsesi takia että vaadit apua. Neuvolasta autetaan herkästi masentuneita äitejä ja minulle ainakin vertaistuki oli se kaikkein tärkein.
Suuri lämmin halaus, ja rutkasti voimia!

Vierailija
13/17 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäile.

Vierailija
14/17 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaus!

Vierailija
15/17 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rämpinyt läpi kahden vaikean masennuksen ja olen elossa. Vaikka siellä kuilun pohjalla ei kykenekään uskomaan, että asiat järjestyvät, ne järjestyvät siitä huolimata. Viimeisen masennusjakson aikana tiedostin koko ajan, että toivun kyllä, en vain jaksanut uskoa siihen. Nyt olen taas kunnossa, ja sinäkin tulet olemaan. Ei minunkaan elämäni silti mitään ruusuilla tanssimista ole, mutta se on silti ihan hyvää elämää. Vaikeiden aikojen jälkeen osaa iloita ihan niinkin pienistä asioista, kuin kyvystä nauraa ja tuntea iloa. Pahimpina aikoina ei pysty. Hyväksy se, että nyt on vaikeaa. Mutta muista, että olo paranee pikkuhiljaa, ja jonakin päivänä huomaat olevasi onnellinen.

Vierailija
16/17 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muuttuu vielä paremmaksi, usko vain <3

Vierailija
17/17 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon tämän ihan ystävällisenä kehotuksena, että monesti vaikeudet menevät vähäksi aikaa sivuun ja elämä saa uutta piristystä kun alkaa vähän höpsöttelemään.

Katsoo esim .netistä jotain huumori-ohjelmaa
ihan ensimmäisenä mainitsen Jope Ruonasuun hänellä on niin huvittavia ne ohjelmat , että joutuu ihan väkisin nauramaan itsensä ihan rennoksi.

Tämä on siis yksi konsti monien joukossa :-)