Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako joku sanoa mikä erästä tuttua vaivaa?

Vierailija
26.03.2022 |

On pitkälti keski-ikäinen ihminen. En tiedä yhtäkään joka olisi samanlainen, tää on ihan oma lukunsa.

- Innostuu ja kyllästyy asioista hetkessä
- Tänään haluaa tätä ja huomenna jotain muuta
- Ei osaa käyttää rahaa
- Tukipäivänä saattaa ostaa kalliin turhan asian mitä käyttää kerran ja sitten heittää pois
- Pakko olla kokoajan jotain ohjelmaa, siis ihan kokoajan
- Ei kestä hetkeäkään yksin
- Kokoajan pitäisi olla tarjolla sirkushuveja vailla mitään vastuuta
- Kokoajan pitäisi olla baaria ja jee jee hauskaa (Huom, pitkälti keski-ikäinen ihminen)
- Ei käy töissä koska rutiinit vaikeaa
- Ollut jossain työkkärin kursseilla joskus mutta ei niistä mitään tullut koska hän menee sinne jos jaksaa mennä
- Aivan masennuksissa jos joutuu olemaan välillä yksin
- Eli vaikka koko päivä olisi ohjelmaa klo 8-20, niin jo klo 22 hän ahdistuneena valittaa Facessa kun koskaan ei tapahdu mitään ja on tylsää
- Ei mitään vastuuta
- Olettaa että muiden kuuluu palvella häntä, muiden kuuluu aina lainata rahaa ja muiden kuuluu kuljettaa häntä autolla silloin kun hän haluaa
- Ei kykene aina järkevään ajatteluun, esim miksi hänen täytyisi maksaa tutuille hänen kuskaamisesta koska kun ei se hänen auto ole?
- Kaikki mahdollinen ulosotossa
- Ei avaa edes laskuja koska "aina joku muu hoitaa"
- Ei siivoa tai laita ruokaa koska liikaa vaivaa
- Ei lue uutisia, yleistieto aivan nolla
- Ihmettelee ihan oikeasti hämmästyneenä kun ei saa tilattua nettikaupoista vaatteita laskulla (kumma juttu jos ulosotossa on sata tonnia)
- Kaksi lasta jotka molemmat huostaanotettu pian synnytyksen jälkeen

Ei ole mitenkään diagnosoidusti vajavainen ihminen. Ihan vaan mielenterveysongelmat ja elämänhallinan puute koska ei ole tarvinnut ottaa mitään vastuuta mistään koskaan.

Mikä tuollaisen ihmisen mt-diagnoosi voisi olla? Tiedän monia elämänhallintaongelmaisia mutta ei kukaan ole edes puoliksi samanlainen kuin tämä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi lukea koko listaa, mutta miksi olet missään tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa? Katko suhteet kokonaan.

Vierailija
2/18 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD, läheisriippuvuus, epävakaa persoonallisuus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaivaat päätäsi mikä erästä tuttuasi vaivaa? Anna hänen olla rauhassa

Vierailija
4/18 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

diagnosoimaton lievä skitsofreniakin voi aiheuttaa tuollaista rajattomuutta. Epävakaa persoonallisuus mun mielestä aiheuttaa enemmänkin erakoitumista. Ja voisko olla maaninen? Aina puhutaan maanis-depressiivisistä mutta voi olla myös maaninen ilman sitä depressiivistä vaihetta. Jotain dopamiini-aineenvaihdunnan ongelmaa tässä voisi olla.

Vierailija
5/18 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvamma? 

Vierailija
6/18 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko äo-testi tehty? Vaikuttaa heikkolahjaiselta. Muuta mahdollisesti lisänä, mutta veikkaan että tuo on perusongelma. 

Tuskin on tehny, mutta on kyllä selkeästi heikkolahjainen, ei silti kuitenkaan varsinaisesti "vajaa"

AP

Vierailija
7/18 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua olin varma että tää on kirjoitettu musta :D

ihan samat "oireet" + diagnoosina ADD ja epävakaapersoonallisuus häiriö (estynyt, vihamielinen), + vaikea masennus.

Vierailija
8/18 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa + adhd tuli ensimmäisenä mullekin mieleen. Ja ehkä jotain kehitysvaiheita / kiintymyssuhdejuttuja jäänyt muutenkin kesken, jos aikuisenakin heittäytyy kyvyttömänä toisten aikuisten syliin hoidettavaksi.

Joskus traumatausta aiheuttaa lyhytjänteisyyttä ja vaikeutta pysähtyä. Pitää olla koko ajan viihdykettä, seuraa ja tekemistä, yksin omien ajatusten ja kehon kanssa oleminen on ylivoimaista.

Vierailija
9/18 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole ohjattu hoitoon jos kerran lapsetkin on huostaanotettu? 

Vierailija
10/18 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä SINUA vaivaa Ap? On todella epäkunnioittavaa tulla listaamaan ystävän ongelmia yleiselle palstalle. Ja nämä tulkinnat ystävästäsi ovat vain sinun tulkintojasi, joku muu voisi olla toista mieltä. 

Vierailija
11/18 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä SINUA vaivaa Ap? On todella epäkunnioittavaa tulla listaamaan ystävän ongelmia yleiselle palstalle. Ja nämä tulkinnat ystävästäsi ovat vain sinun tulkintojasi, joku muu voisi olla toista mieltä. 

Niin mietitäänpä jatkossa AP:n vikoja. Miksi haluat tulla palstalle jakamaan tuttujesi vioista listoja ja miettimään mikä ongelma hänellä on. Ettet vaan yhtään projisoisi?

Vierailija
12/18 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla on tuollainen kaveri? Kiva tietty, ettei hän oli syrjäytynyt mt-ongelmiensa vuoksi mutta oudon ristiriitaista, että on samaan aikaan ilmeisen hullu ja silti vaikutelmaksi jäi, että hänellä piisaa kavereita, joiden kanssa bilettää ja olla niin, ettei tosiaan tarvitse olla yksin. Itse olen ihan normaali ihminen eikä minulle ole ensimmäistäkään ystävää.

Vierailija
13/18 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on nykyperuskoulu pullollaan. Sieltä kasvaa joukoittain uusia tuettavia aikuisia.

Vierailija
14/18 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sulle kuuluu? Yleensä ihmiset keskittyy omiin asioihinsa ja elämäänsä, ei muiden.

Vierailija
15/18 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

diagnosoimaton lievä skitsofreniakin voi aiheuttaa tuollaista rajattomuutta. Epävakaa persoonallisuus mun mielestä aiheuttaa enemmänkin erakoitumista. Ja voisko olla maaninen? Aina puhutaan maanis-depressiivisistä mutta voi olla myös maaninen ilman sitä depressiivistä vaihetta. Jotain dopamiini-aineenvaihdunnan ongelmaa tässä voisi olla.

Täällähän on paljon olevinaan itseään asiantuntijoina itseään pitäviä ja diagnoosin tekijöitä. 

Tosiasia on se, että kaikenlaisten diagnoosien tekeminen itselleen tuntemattomista ihmisistä on aina eettisesti väärin. 

Ja jokaisesta voi tehdä vaikka minkälaisia diagnooseja. Ja useimmat menevät aivan vikaan.

Vierailija
16/18 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy eräältä tutultasi, hän tietää mikä häntä vaivaa.

Samassa ajassa kun kirjoitit tuon litanian eräästä tutustasi olisit ehtinyt saada jo vastauksesnkin häneltä vaikka hän hieman hitaalta vaikuttaakin.

Vierailija
17/18 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sulla on tuollainen kaveri? Kiva tietty, ettei hän oli syrjäytynyt mt-ongelmiensa vuoksi mutta oudon ristiriitaista, että on samaan aikaan ilmeisen hullu ja silti vaikutelmaksi jäi, että hänellä piisaa kavereita, joiden kanssa bilettää ja olla niin, ettei tosiaan tarvitse olla yksin. Itse olen ihan normaali ihminen eikä minulle ole ensimmäistäkään ystävää.

Ei ihme, että sulla ei oo kavereita tuolla asenteella.

T. "Hullu" jolla on kavereita ja puoliso.

Vierailija
18/18 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että sulla ei oo kavereita tuolla asenteella.

T. "Hullu" jolla on kavereita ja puoliso.

Ahaa.. eli ehkä tää on se juttu: kun on epämiellyttävä ihminen, kuten sinä, saan kavereita ja puolison. Täytyypä kokeilla. Onko muuten sultakin otettu lapset pois, kuten tältä ap:n ihmettelemältä henkilöltä? Minulle jo se "saavutus" kattaa hullun kriteerit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi