Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksaa virrankulutus jos pesee pyykit 60C:ssa verrattuna 40C:ssa

Vierailija
26.03.2022 |

Kun niin suosittelevat että pitäisi pestä 60 asteessa, mutta aina itse pessyt 40 asteessa eco asetuksella, niin kyl varmaan puhutaan sadoista euroista säästöä jos pesee joka viikkoa pyykkiä 40 asteessa ennemmin kuin 60 asteessa. Onko virtainsinöörejä paikalla?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vuodessa säätöä lisään. -AP

Vierailija
2/26 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden lämmitys vie aika paljon energiaa. Arvioisin että yhdelle koneelliselle tulee lisähintaa noin 30c.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta sataa sulla menee sähköön vuodessa jos tuosta tulee säästöä satasia?

Vierailija
4/26 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaah kahe tunni kuuma suihku aaah ja sit mä pierasin aaah mmmmhhhh.

Vierailija
5/26 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en ole koskaan edes ajatellut asiaa. Pesen lähes kaikki vaatteet 60 ja pyyhkeet ja lakanat 90. Neuleet ja arat materiaalit tietysti kunkin ohjeen mukaan.

Vierailija
6/26 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodessa pesukone vie tutkimusten mukaan 5-35 euroa, jos pesee 3 krt viikossa. Riippyen lämpötilasta.

Vierailija
7/26 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aina 90 asteessa niin lähtee varmasti kaikki pöpöt. Ennen pesukonetta pyykit pestiin padassa jossa vesi lämmitettiin kiehuvan kuumaksi. Nämä nykyajan jutut 40 asteen pesulämpötiloista on ihan humpuukkia.

Vierailija
8/26 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan vaatteet pestiin kiehuvassa vedessä ja puhdasta tuli.

Ällöttääkin ajatella, että jotkut pesevät vaatteensa 40 asteessa.

Pesen kaiken 60 asteessa, sanoi pesulappu mitä tahansa.

Luonteeltani en myöskään ole pihi, minua ei voisi vähempää kiinnostaa lasku, haluan puhtaita vaatteita, se on prioriteettini.

Vierailija
9/26 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen aina 90 asteessa niin lähtee varmasti kaikki pöpöt. Ennen pesukonetta pyykit pestiin padassa jossa vesi lämmitettiin kiehuvan kuumaksi. Nämä nykyajan jutut 40 asteen pesulämpötiloista on ihan humpuukkia.

Kyl se 40 astetta riittää poikamiehelle. Ei se niin justiinsa ole, mutta että säätö olisi vain alle parikymppiä jos pesee 3krt viikossa. Se ei kyl paljon ole, mutta tietty näinä aikoina pitää kaikesta yrittää säästää..

Vierailija
10/26 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä sinkkuna tullut pestyä pyykkiä myös ämpärissä kun ei ollut mahdollista laittaa pesukonetta yksiöön. Kraanasta vaan kuumaa vettä ja pesuainetta ja sitten hieroo käsillä. Lopuksi suihkuttelee ja vaikka hyppii jaloin niitten päällä että suurimmat pesuaineet katoaa. Vähän se tietty enempi kutitteli iholla, mutta ei kukaan ikinä valittanut.

Vierailija
11/26 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen yleensä 30 asteessa kaikki 30min pikaohjelmalla. Pitää vain katsoa, että pesuaine soveltuu 30 asteeseen. Muutoin pyykki ei tule puhtaaksi.

Vierailija
12/26 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö pyörittää sitä konetta. Ei se tiedä veden lämpötilasta mitään.

Vierailija
13/26 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon laskenut että huonosti peseminen tulee maksamaan enemmän.

Vierailija
14/26 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vähän per kerta ettei pysty laskemaan.

Vierailija
15/26 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aina lakanat, pyyhkeet, alushousut ja sukat 60c, maksoi mitä maksoi.

Sen sijaan etsin monta vuotta pesuainetta, jolla saan lasten college-vaatteet ja t-paidat raikkaiksi. Ilmeisesti kankaat ovat sen verran paksuja, että märkänä pyykit eivät olleet 100% raikkaita. Päätin lopulta kokeilla Allegro-pesuainetta. Sen mukana tuli myös koneenpuhdistusjauhe, vaikkakin olin säännöllisesti käyttänyt sitruunahappoa, niin Allegron jauhe tuntui raikastavan koneen. Pesin sitten kaikki vaatteet Allegrolla ensin 60c, sitten 40c muutamat kerrat, ja löysin myös sopivan annostuksen (täysi kauha 8 kg koneeseen). Nyt olen siirtynyt 30c pesuun ja pyykki on raikasta, tuoksuu vain puhtaalle. Mukava, kun on saanut madaltaa pesulämpötilaa vaatepyykille. Uskoisin, että meidän pyykkimäärällä näkyy sähkölaskussa, ja itse asiassa jo minusta helmikuun laskussa näkyikin. Kuuman veden käyttöhän kuluttaa energiaa eniten kotitalouksissa, joten kaikki vähennys siitä kannattaa.

Vierailija
16/26 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenna energiamittari pesukoneeseen ja mittaa ero.

Vierailija
17/26 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Säästät sähköä jättämällä pyykit likaisiksi.

Vierailija
18/26 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin poissa kotoa kuukauden ja päällä ei ollut mitään muuta kuin jääkaappi. Ajattelin, että tulee pienempi sähkölasku siltä kuulta. Lasku oli noin euron vähemmän kuin silloin kun valot on päällä, pesen pyykkiä, pyöritän kuivausrumpua ja teen ruokaa.

Vierailija
19/26 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on jouduttu sähkölaitosten ahneuden vuoksi, olisihan se pitänyt arvata jo silloin kun myyntimiehet alkoivat soittelemaan sähkösopimuksesta, että milloin päättyy ja paljonko kilowattihinta, kas kun eivät ole lanseeranneet ärrällä myytävää sähkötikettiä jolla saisi ostettua kertatoimituksena sähköpaketin, kesäaikaan olisi kätevä jos on mökillä tai matkoilla niin ei turhaan tarvitsisi maksaa siltä ajalta siirtomaksuja. 

Vierailija
20/26 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 30c/kerta eli jos kerran viikossa peset pyykit, niin säästät 15€ vuodessa. Täysin mitätön summa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä