Vastaan aina tuntemattomiin numeroihin
Ja aina kyseessä on ollut ihan asiallinen yhteydenotto, vain muutama lehtimyyjä.
Minulla on alaikäiset lapset ja heidän myötä olen oppinut aina vastaamaan tuntemattomiin numeroihin, sillä ei ikinä voi tietää, onko jotain tapahtunut, jos perheenjäsen ei ole kotona.
Tuntemattomat numerot ovat olleet näitä:
- lääkäri soittaa minun asioistani
- lääkäri soittaa lasten asioista
- neuvola
- koulusta soitettu useaan otteeseen hakemaan sairas lapsi kotiin
- koulussa sattunut tapaturma, soitettu minut kouluun
- harrastuksista soitettu
- hammaslääkäristä soitettu
- lasten hammashoidosta soitettu
- taloyhtiön huollosta soitettu
- vakuutusyhtiöstä soitettu
- pankista soitettu
Oikeastaan kaikki tuntemattomasta numerosta tulleet soitot ovat olleet puheluita, että olen todennut, että olipa hyvä, että vastasin ja asiat hoituivat samoin tein.
Kommentit (21)
Mulle soittaa 040 942 -alkuiset numerot joka päivä. En vastaa.
Minäki aina vastaan. Vaikka ei olisikaan oikeaa asiaa, niin yleensä puhelut on vähintään viihdyttäviä. Kerran joku mies soitti ja yritti myydä kasvovoiteita, sanoin että olen kaunis ja hehkeä ilman niitäkin. Mies tuijotti huulet pyöreänä vieressä:D
Vierailija kirjoitti:
Minäki aina vastaan. Vaikka ei olisikaan oikeaa asiaa, niin yleensä puhelut on vähintään viihdyttäviä. Kerran joku mies soitti ja yritti myydä kasvovoiteita, sanoin että olen kaunis ja hehkeä ilman niitäkin. Mies tuijotti huulet pyöreänä vieressä:D
Se myyjä häkeltyi täysin, naureskeli vähän ja kun oli toipunut, totesi etten taide sitten voiteita tarvita ja toivotteli oikein hyvät päivänjatkot
Oneksi ei ole lapsia taloudessani. Todella en vastaa tuntemattomat numerot.Ihan lääkäri sopii soitto ajan ,on ainoa jolloin vastaan puhelu jota en tiedä. Minulla on suoramarkinointi kieto puhelin/ koti osoite ja rasittavien tuttavien numerot olen puhelin estänyt kuin,heidän T- viestit.
Mulle on turha soittaa koulusta, koska työpaikallani puhelin on pukukaapissa ja siellä ei liittymälläni ole kuuluvuutta.
Vastaan, mutta en ulkomaalaisiin numeroihin. Jos on joku lehtimyyjä ym niin sanon heti ei kiitos ja lopetan puhelun. Tärkeitä soittajia on joskus. Aikuinen lapsikin soitti vasta kaverinsa numerosta.
Vastaan kyllä. Mutta en jaksa olla ystävällinen puhelinmyyjille, suljen puhelun heti.
Totta kai vastaan.
Onkohan kerran ollut joku myyjä tai vastaava. Yleensä puhelut on aina olleet tärkeitä.
Mä olen sen verran fiksu, että osaan lopettaa puhelun, jos se on joku myyjä.
Minäkin vastaan aina, siis jos ehdin. Joskus on myyjiä, heille voi aina sanoa, että minulla on puhelinmyyntikielto enkä osta mitään koskaan puhelimessa. Viimeksikin soiteltiin lapsen koulusta. Samoin lapsen kuntoutuskin olisi viivästynyt varmaan kummasti, jos en olisi toimintaterapeutin soittoon vastannut.
Aika erikoista että nuo kaikki luettelemasi tulevat tuntemattomasta numerosta.
Minulle terveyskeskuksen ja yksityisen lääkärikeskuksen numerot näkyvät kun soittavat.
Poliisi kerran soitti kun olin todistajana liikenneonnettomuudessa, silloinkin näkyi numero.
Samoin verotoimiston virkailijan nro näkyi.
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoista että nuo kaikki luettelemasi tulevat tuntemattomasta numerosta.
Minulle terveyskeskuksen ja yksityisen lääkärikeskuksen numerot näkyvät kun soittavat.
Poliisi kerran soitti kun olin todistajana liikenneonnettomuudessa, silloinkin näkyi numero.
Samoin verotoimiston virkailijan nro näkyi.
Tuntematon numero tarkoittaa minulle siis, että näen kännykässäni numeron mistä soitetaan, mutta numero on minulle tuntematon eli en ole tallentanut sitä kännykkääni. Ja tuntematon numero tarkoittaa myös sitä, että ruudussa lukee tuntematon. Arvasinkin, että joku tulee tätä kommentoimaan.
Tuntematon numero on yksinkertaisesti soitto, mistä et tiedä, mistä se tulee.
Minulle soittoja Nebraskasta ja varmasti jotain rikollista...
Ainoa, joka on koskaan soittanut niin, että näytöllä lukee "tuntematon numero" on ollut hätäkeskus.
Hätäkeskus siis soitti ja pyysi käymään äidilläni tarkistamassa tilanteen.
Siihen asti en ollut edes tiennyt, että hätäkeskus soittaa omaisille.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa, joka on koskaan soittanut niin, että näytöllä lukee "tuntematon numero" on ollut hätäkeskus.
Hätäkeskus siis soitti ja pyysi käymään äidilläni tarkistamassa tilanteen.
Siihen asti en ollut edes tiennyt, että hätäkeskus soittaa omaisille.
Tässäkin tärkeä kokemus.
Jos on omaisia (lapsia, omat vanhemmat) yms. niin et ikinä voi tietää, onko jollekkin jotain sattunut. Siksi aina vastaan puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Oneksi ei ole lapsia taloudessani. Todella en vastaa tuntemattomat numerot.Ihan lääkäri sopii soitto ajan ,on ainoa jolloin vastaan puhelu jota en tiedä. Minulla on suoramarkinointi kieto puhelin/ koti osoite ja rasittavien tuttavien numerot olen puhelin estänyt kuin,heidän T- viestit.
Eli toisin sanoen ainoat mahdolliset soittajat olisivat siis tärkeällä asialla. Sano nyt vielä, että olet elänyt lankapuhelinaikana...
Ulkomaisiin vastaamisesta ei voi seurata mitään, ja nykyisin huijarit osaavat soittaa suomalaisen näköisestä numerosta.
Nyt kun nuorilla on kategorisesti tapana olla vastaamatta, ellei 100 % varmuudella tiedä, kuka soittaa, kannattaa muistaa, että esim.siitä työpaikasta tai vuokra-asunnosta yleensä otetaan yhteyttä puhelimitse, etkä välttämättä ole ainoa hakija.
Vierailija kirjoitti:
Mulle soittaa 040 942 -alkuiset numerot joka päivä. En vastaa.
Tarkoittanet 924-alkuiset. Pistä estoon koko alku. Se on myyty puhelinmyyntiyritykselle ja kaikki siitä alusta tulevat ovat 100 % varmuudella puhelinmyyjiä. Sieltä ei voi tulla kenenkään kaverin, lääkärin, työpaikan tms. asioita, kun niitä numeroita ei tällaisille tahoille anneta.
No kiva sulle, minä en.