Onko sinusta vaalean sininen vaatteissa enemmän tyttöjen vai poikien väri?
Ja joo, molemmat saa käyttää ja pojallani on tummanpunaiset housutkin. Mutta haluaisin mielipiteitä: pidetäänkö vaaleansinistä vaatteissa enemmän tyttöjen vai poikien värinä
Kommentit (24)
Se on tasapuolisesti kummankin väri. Jotenkin surullista että jotkut värit "kielletään" tietyltä sukupuolelta. Itse haluaisin vapauttaa värit kaikkien käyttöön tasapuolisesti.
Väri ei sovi lapsille. Se on vanhojen naisten väri.
Poikien tietysti, pitääkö edes kysyä tuollaista? Ja kyllä, tytötkin saavat käyttää.
Vaaleansinisestä sanottiin ennen, että kunnon tytöt pukeutuvat siihen, koska se on niin kaunis ja herkkä väri.
Värit kuuluvat kaikille, ainoa väri jota nykyään vältän (surukseni) on sateekaaren väri, sattuneesta syystä. Tietysti joku koko pinkki pojalla saattaa nostaa kulmakarvaa, tai päästä varpaisiin koko musta pikkulapsella...
Minä en erottele värejä maskuliinisiin jne.
Mun kaksivuotiaan ehdoton lempiväri on musta. Se haluaisi kaikki vaatteet ja kaikki aina mustana. Mun mielestä se vaan ei ole lasten väri niin ei millään tee mieli pukea pientä kokomustaan, vaikka se itse haluaisi.
Kaikki värit kuuluvat kaikille, tietysti!
Sininen oli alunperin naisten väri (yhteys Neitsyt Mariaan joka kuvataan yleensä sinikaapuiseksi ja sininen on myös taivaan väri, puhdas viaton väri, jne. jos historia kiinnostaa), punainen miesten, joten tytöt puettiin vaaleansiniseen, pojat vaaleanpunaiseen.
Nykyisin ei ole väliä, ihan pienille joista on vaikea sanoa onko ne tyttöjä vai poikia, vaaleanpunainen kävisi hyvin kun se mielletään muiden pastellisävyjen kanssa söpöksi väriksi.
Vierailija kirjoitti:
Älytön kysymys vuonna 2022!
Miksi? Eikö mielipiteitä saa kysyä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sininen oli alunperin naisten väri (yhteys Neitsyt Mariaan joka kuvataan yleensä sinikaapuiseksi ja sininen on myös taivaan väri, puhdas viaton väri, jne. jos historia kiinnostaa), punainen miesten, joten tytöt puettiin vaaleansiniseen, pojat vaaleanpunaiseen.
Nykyisin ei ole väliä, ihan pienille joista on vaikea sanoa onko ne tyttöjä vai poikia, vaaleanpunainen kävisi hyvin kun se mielletään muiden pastellisävyjen kanssa söpöksi väriksi.
Ei se ole neitsyt Maria joka on katolisen kirkon maalauksissa sinisessä kasvussa, vaan se on Sophia, jota ne palvovat taivaan kuningattarena. Sananlaskut 8, englanniksi Sophia. Hänen nimellään on myös Haga Sophia, kristikunnan suurin kirkko.
Enemmän poikien mutta sopii myös tytöille.
"Pink for Girls, Red for Boys, and Blue for Both Genders" sanoo ulkomaanelävä.
https://link.springer.com/article/10.1007/s11199-018-0955-z
Minusta vaaleansininen on selkeästi tyttöjen/naisten väri ja siksi on tuntunut hassulta, että esimerkiksi jotakin äitiyspakkauksen vaaleansinistä vaatetta on parjattu liian poikamaiseksi.