Tuli yhtäkkiä ihan hirveä kurkkukipu. Onkohan tämä korona?
Siis ihan yllättäen tosi kipeäksi. Miehen ystävällä, jota mies tällä alkuviikosta näki, todettiin keskiviikkona korona. Miten se minuun olisi voinut iskeä, kun en ole tätä kaveria edes nähnyt ja miehen testit ovat negatiivisia? Ehkä vain kuvittelen. Toivottavasti.
Kommentit (28)
covid19 alkoi noin minulla. Tosin sitä ennen oli ollut jo päivien ajan palelua ja väsymistä, mutta sitä en noteerannut koska olen välillä muutenkin poikkeuksellisen viluinen ja väsynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehesi ei käyttänyt suositusten mukaisesti maskia?
Kävivät yhdessä urheilemassa. Ja ei me muutenkaan olla käytetty maskeja ei-riskiryhmään kuuluvien ystävien ja sukulaisten kanssa. Ap
Sitten saatte syyttää ihan vain itseänne koronasta.
Sen Koronan voi nyt saada ihan mistä vaan. Haluat vain olla ilkeä tuntemattomalle ja suosittelen sinua pohtimaan, miksi näin. Mitä itsessäsi voisit kehittää, ettei tällaiseen olisi tarvetta.
Hyvää kevättä sinulle.
Ohis
Kuumetta, lihaskipua ja päänsärkyä pari päivää.
Ei kurkkukipua eikä rokotetta.
Tee testi, sillähän se selviää. Lievissä oireissa ei välttämättä näy kotitestissä, mutta kun oireet kovenee niin alkaa näkymään. Tai virallinen testi näyttää kyllä.
Mulla alkoi myös kurkkukivulla ja kotitesti nielusta otettuna oli positiivinen, nenästä negatiivinen. Myöhemmin kun tuli enemmän oireita, myös sieraimesta otettu testi oli positiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 12-vuotiaalla alkoi korona nimenomaan kurkkukivulla, hän tuli erikseen sanomaan, että kurkku tuli yhtäkkiä tosi kipeäksi. Sitten tuli pääkipu ja sairas olo. Sitten tuli kova kuume yhdeksi päiväksi. Sitten tuli 5 viikkoa kestänyt nuha. Yskä alkoi siinä pian myös, yskä kesti 2 viikkoa.
Koronan kotitesti näytti positiivista viiden päivän kuluttua oireiden alkamisesta, virallinen testi hussissa näytti myös positiivista.
Muihin perheenjäseniin ei tarttunut.
Millaiset ohjeet saitte kouluunpaluusta, kun yskä/nuha jatkui viikkoja.
Kyllä se Koronaa on, nyt vain reippaasti testamenttia kirjoittamaan ja läheiset hyvästelemään.
Minullekin tuli mieleen, että jos onkin korona, ei miehen kaverin tarvitse olla tartuntalähde. Se voi tulla tällä hetkellä mistä vaan missä on ihmisiä ja varsinkin, jos on liikkeellä ilman maskia.