Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kunta-alan lakkouhka: Mitä teette, jos lapsi ei mahdu päiväkotiin?

Vierailija
26.03.2022 |

Päiväkodista tuli viesti, että lakkopäivinä päiväkoti on auki 7-16, ja sitten kun päiväkodin kapasiteetti on täynnä, ovessa on lappu, ettei lapsia oteta enempää. Sitä en tiedä, onko resurssit kuinka paljon pienemmät kuin normaalisti, mutta koska osa muista päiväkodeista on kokonaan kiinni, tulijoita varmasti on enemmän kuin paikkoja.

Nyt mietin, kuinka toimisin. Minulla on tiukka työviikko tulossa, ja töitä pitäisi saada tehtyä. Iso deadline juuri kuun lopussa. Toisaalta, minä teen töitä kotona. Mietin siis, että pitäisikö jättää täysin menemättä päiväkotiin, koska varmaan on useita vanhempia, jotka eivät voi sitä lasta töihinkään ottaa. Toisaalta, jollakin muulla saattaa olla käytettävissä isovanhempia tai vanhemmat voivat vuorotella päivän mittaan lastenhoidossa. Minulla ei ole sitä vaihtoehtoa.

Minkälaisia suunnitelmia teillä on, miten aiotte tehdä? Minä tuskin jaksan ainakaan heti kello 7 olla päiväkodin ovella jonottamassa. Kiinnostaa kuulla, onko eri paikkaunnilla toteutettu jotenkin eri tavoilla nämä järjestelyt.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita liittoon.

Vierailija
2/31 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opettajatkin menevät lakkoon niin sittenhän meillä on koko lakon ajan runsaasti joutilaita yläasteikäisiä tyttöjä jotka voisivat mennä lisäkäsiksi päiväkoteihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitan lapseni olevan sairaana ja jään kotiin jollei ihmettä tapahdu.  Toki vahinko kiertää kun jään omasta työvuorostani sairaalassa pois. Puolisoni ei voi jäädä työstään pois koska hän lääkärinä työpaikalla tärkeämpi kuin minä. 

Vierailija
4/31 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjä??? Ja lakonalaiseen työhön. Tuskinpa onnistuu.

Vierailija
5/31 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos opettajatkin menevät lakkoon niin sittenhän meillä on koko lakon ajan runsaasti joutilaita yläasteikäisiä tyttöjä jotka voisivat mennä lisäkäsiksi päiväkoteihin.

Miksei pojat kelpaa?

Vierailija
6/31 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Öö" Jaa meinaat ettei näiden nuorten tyttöjen tarvitse itse käydä koulua? - Ajattelitko myös, että samaisten tyttöjen (ja miksei poikienkin) annettaisiin toimia päiväkodeissa omin päin sijaisinako sitten, kun vanhempi hoitihenkilökuna on lakossa.

Sinkkumies

Vierailija
7/31 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitan lapseni olevan sairaana ja jään kotiin jollei ihmettä tapahdu.  Toki vahinko kiertää kun jään omasta työvuorostani sairaalassa pois. Puolisoni ei voi jäädä työstään pois koska hän lääkärinä työpaikalla tärkeämpi kuin minä. 

Juuri oikea jako, koska poissaolosi paineistaa sotealaa jossa myös sopimaton tila. Kaikki poussaolo lisää painetta 👍

Vierailija
8/31 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie lapsi heti klo 7 niin mahtuu sisään.

Viet ovelle ja pimputat ovikelloa ja juokset pois.

Ei ne voi lasta ulos jättää.

Vierailija
9/31 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa alkaisi löytymään kiitollisuutta hoito- ja opetustyötä kohtaan. Kunnon lakko.

Vaatimuksia  ja uhkailua kyllä osataan esittää, mikäli mallit, tuet yms. ei toimi kuten huoltaja haluaa. 

Mennyt aivan vit..löperöksi kaikki. Kuria ei saa pitää jne.

Vierailija
10/31 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä siinä voi muuta tehdä kuin ilmoittaa töihin, että ei voi tulla, kun ei ole lapsilla hoitajaa. Ja suoraan sanottuna ei edes paljon haittaisi. Ei siellä töissä nyt niin ihanaa ole. Voi teitä, joille jotkut deadline linet on niin tärkeitä, että ei haluisi olla töistä pois. Itse jätän työjutut työpaikalle ja vapaa-aikana ei voisi vähempää kiinnostaa miten siellä selviävät ilman mua.

Vierailija
11/31 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se kasvatusvastuu ole huoltajalla. Hän on asian johto ja kuningas & kuningatar. 

Nyt on sitä laatuaikaa oman lapsen kanssa. 

Et ole korvaamaton siellä työpaikalla. 

Vierailija
12/31 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään sitten varmaan kotiin ja toivon, että löytävät jostain itselleni sijaisen vanhusten asumisyksikköön. Vahinko kiertää.

Vierailija
13/31 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jään sitten varmaan kotiin ja toivon, että löytävät jostain itselleni sijaisen vanhusten asumisyksikköön. Vahinko kiertää.

Aah, ihanaa uhriutumista. ❤️👍

Mitäs me ennen tehtiin, kun ei osattu vielä tätä uhriutumisen kultaista koodistoa?

Vierailija
14/31 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä menet jonottamaan vaikka aamuviideltä, jos tarve vaatii, ap. Olet kakarasi itse tehnyt, ota kerrankin vastuuta siitä!

Vierailija
15/31 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi saa jäädä huutamaan etätöitä tekevän miehen palaverien taustalle.

Vierailija
16/31 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä menet jonottamaan vaikka aamuviideltä, jos tarve vaatii, ap. Olet kakarasi itse tehnyt, ota kerrankin vastuuta siitä!

Niin, kyllähän se lapsi pitäisi joka päivä johonkin saada. On hankalaa keskittyä katalogien pläräämiseen pyjamassa ja kahvikuppi kädessä, kun lapsi yrittää saada huomiota.

Vierailija
17/31 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä siinä voi muuta tehdä kuin ilmoittaa töihin, että ei voi tulla, kun ei ole lapsilla hoitajaa. Ja suoraan sanottuna ei edes paljon haittaisi. Ei siellä töissä nyt niin ihanaa ole. Voi teitä, joille jotkut deadline linet on niin tärkeitä, että ei haluisi olla töistä pois. Itse jätän työjutut työpaikalle ja vapaa-aikana ei voisi vähempää kiinnostaa miten siellä selviävät ilman mua.

Kaikki ei tee töitä jollekin muulle eikä deadlinet ole aina sellaisia, että joku pomo niitä jakelisi. Mutta jos deadlinessa ei pysy, se voi olla rahallisesti iso tappio. Siinä mielessä mun tilanteeni on toki monta muuta helpompi, että mä voin tehdä töitäni vaikka yöllä, kun taas jonkun muun kohdalla joku pomo odottaa tietyn tuntimäärän ajan tiettyä panostusta. Siksi mä täällä kai pohdin, onko mulla "oikeutta" viedä lapsi päiväkotiin, vai tarvitseeko joku muu sitä enemmän.

Tokihan mä nyt ton deadlineni priorisoin ja pakon edessä teen sitä vaikka öisin, jätän ne muut hommat tekemättä ja koomaan lapsen kanssa ne pari päivää. Ei tää nyt ole maailman vakavin juttu ja ymmärrän työtaistelujen pointin.

Ap

Vierailija
18/31 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi jää kotiin. Sitten kun on ihan sama käykö töissä vai onko työtön kun muutenkaan ei rahat riitä niin lopetan työt

Vierailija
19/31 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HAHHAHHAA, miten imbesilli mielipide.

Jonkun ne ”kakarat” on tehtävä, että on sellainenkin juttu kuin yhteiskunta. Vapaamatkustajat hoitakoon itse itsensä ja maksakoot omat eläkkeensä eli olkoon ilman.

Vierailija
20/31 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kyllä ekaluokkalainenkaan voi vanhempien työpäivän ajaksi yksin kotiin jäädä. Lasun paikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi