Tää Helsingin rautatieasemalla asuva Sari, 53v, on varmaan monille palstalaisille tuttu tapaus
Kuulostaa ainakin mielenkiintoiselta persoonalta.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2cfe43b9-049a-4873-8bdd-7ace2eb1d365
Kommentit (414)
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt, mutta anna euro mummon näin aina. Markka- aikaan oli pyytämässä markkoja samalla tyylillä. Nyt ei ole enää vuosiin näkynyt.
Jos tarkoitat pummia jolla oli vähän nököhampaat.
Kun oli vielä pahviliput ratikassa hän väänsi silloin vanhan hauraan mummon rannetta pahasti, kun halusi 10-kerran lipun tuon kädestä. Siitä on aikaa, pummi oli vielä pulska ja vahva. Karmea tyyppi.
Tuo Sari vaikuttaa skitsofreenikolta.
Skitsofreenikko munkin mielestä. Mulla oli sukulainen, joka hyvin saman tyyppinen kuin tämä tuota teatraalista pukeutumista myöden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt häntä, mutta käyn aika harvoin rautatieasemalla, kun en enää ole keskustassa töissä.
Mitähän kuuluu Rautatientorin rappusten vieressä vuosia kerjänneelle vanhemmalle naiselle? "Anna kaks euroo!" En ole moneen vuoteen nähnyt häntä.
Ai se joka huusi ohikulkijoille "Hei! Hei! HEI!"?
Eipä ole aikoihin näkynyt
Minulle hän sanoi aina käsi ojossa ”Onks teil antaa…?”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt häntä, mutta käyn aika harvoin rautatieasemalla, kun en enää ole keskustassa töissä.
Mitähän kuuluu Rautatientorin rappusten vieressä vuosia kerjänneelle vanhemmalle naiselle? "Anna kaks euroo!" En ole moneen vuoteen nähnyt häntä.
Ai se joka huusi ohikulkijoille "Hei! Hei! HEI!"?
Eipä ole aikoihin näkynyt
”Hei rouva! Onks teillä antaa kaks euroo?” Hän on tosiaan kadonnut maisemista!
Sarin näen usein nukkumassa leopardikuvioisissa leggingseissä. Hereillä en ole nähnyt häntä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kattelin kuvasta, että onhan sillä epäilyttävän vaalee tukka. Eli on rahaa käydä vaalennuttamassa se.
Eihän hän väittänytkään olevansa eikä artikkelissa väitetty hänen olevan rahaton. Hän majoittuu silloin tällöin hotellissa ja käy laivoilla risteilyillä.
Koskettava tarina. Hirveän turvatontahan asunnottomana oleminen varsinkin naiselle on, mitähän hän tekee silloin kun asema on kiinni sen muutaman tunnin yöllä?
En tiedä miten häntä voisi auttaa, voisiko tosiaan saada jostain hostellista pidempiaikaisen majapaikan, olisi turvallisempaa ja tavarat, jotka ilmeisesti ovat hänelle hyvin tärkeitä, pysyisivät paremmassa tallessa.
Vaasanaukion s-marketissa oli penkki jossa iltaöisin istui tämän näköinen nainen, onko sama
Vierailija kirjoitti:
Koskettava tarina. Hirveän turvatontahan asunnottomana oleminen varsinkin naiselle on, mitähän hän tekee silloin kun asema on kiinni sen muutaman tunnin yöllä?
En tiedä miten häntä voisi auttaa, voisiko tosiaan saada jostain hostellista pidempiaikaisen majapaikan, olisi turvallisempaa ja tavarat, jotka ilmeisesti ovat hänelle hyvin tärkeitä, pysyisivät paremmassa tallessa.
Ja haluaako Sari tarjottua ”apua”. Vaikuttaa aika traumatisoituneelta ainakin psykiatrian puolen puoskarointiin - jonka ymmärrän täysin. Hostelli voisi olla hänelle sopiva muoto pysyvämpään asumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Näen häntä usein. Vaikuttaa tyytyväiseltä, juttelee paljon ihmisten kanssa. On kyllä mielenkiintoinen ihminen. Joku voisi kirjoittaa hänestä kirjan (jos hän itse suostuu) ja siinä Sari voisi myös kertoa näistä lukemattomista ihmistapaamisistaan Rautatieasemalla. Voisi olla värikäs tarina.
No jos pitää skitsofreniaa mielenkiintoisena...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näen häntä usein. Vaikuttaa tyytyväiseltä, juttelee paljon ihmisten kanssa. On kyllä mielenkiintoinen ihminen. Joku voisi kirjoittaa hänestä kirjan (jos hän itse suostuu) ja siinä Sari voisi myös kertoa näistä lukemattomista ihmistapaamisistaan Rautatieasemalla. Voisi olla värikäs tarina.
No jos pitää skitsofreniaa mielenkiintoisena...
Onhan ihminen muutakin kuin sairautensa. Jutun perusteella vaikuttaa maailmasta monipuolisesti kiinnostuneelta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja haluaako Sari tarjottua ”apua”. Vaikuttaa aika traumatisoituneelta ainakin psykiatrian puolen puoskarointiin - jonka ymmärrän täysin. Hostelli voisi olla hänelle sopiva muoto pysyvämpään asumiseen.
Tarkoitinkin nyt juuri sellaista apua, että saisi jonkun oman paikan mihin voisi mennä eikä tarvitsisi pelätä, että hänen kimppuunsa käydään tai hänen tavaroitaan ryöstetään.
Juttu on tosiaan pitkä, mutta tuossapa tärkeimmät sitten jo tulivatkin. Suomen elintaso on korkea, koska Kassi-Almatkin pääsevät jo hotelliin yöpymään, vai onko syväitseväisyys sittenkin todellakin oikeasti edennyt?
Vielä 80-luvulla portsari olisi ystävällisesti käännyttänyt laitapuolenkulkijan takaisin sinne mistä tulikin; kadulle.
Kelan toimeentulotuki ainoa tulo.
Saishan mimmi työkyvyttömyyseläkkeen.
Ottamatta muuten kantaa, miksi aina pitää olla joku ongelmainen ollakseen "mielenkiintoinen" ? Jos joku asuu jossain asemalla ja elää kulkurin elämää minä en näe siinä mitään mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei kenenkään tarvitse olla asunnoton ellei halua ja jos haluaa asunnotonta leikkiä niin miksei leikkisi sitä toisaalla euroopassa missä on lämpimämpää, halvempaa ja eurooppalaisella sairaanhoitokortilla saa samat terveyspalvelut kuin täälläkin, pankkiautomaatista saa nostettua kaikki tuet, suomalaisen lääkärin kirjoittamat reseptit käyvät euroopassa jne.
Eurooppalaisella sairaanhoitokortilla saa ainoastaan välttämättömän, kiireellisen hoidon, joka ei voi odottaa kotimaahan tuloon asti. Se on siis vain tilapäisesti toisessa maassa oleskelua, kuten matkaa varten. Se ei riitä, jos aikoo asettua maahan pidemmäksikin ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Onpa tosi mielenkiintoinen. Yksi vouhake muiden joukossa. Voit sepittää itse itsellesi iltasadun assatädin jännistä seikkailuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubesta löytyy hänen kanavansa ja videoita niin vuosien takaa kuin nykyisyydestäkin.
Tuossahan noita
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta muuten kantaa, miksi aina pitää olla joku ongelmainen ollakseen "mielenkiintoinen" ? Jos joku asuu jossain asemalla ja elää kulkurin elämää minä en näe siinä mitään mielenkiintoista.
Olen pahoillani puolestasi kun koet, ettet saa tarpeeksi huomiota opistoinssinä keskiluokkaisessa kuplassassi ja monesta se on syvästi tylsää. Ei helvetti oikeasti. Raja nyt kadehtimisellekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa tosi mielenkiintoinen. Yksi vouhake muiden joukossa. Voit sepittää itse itsellesi iltasadun assatädin jännistä seikkailuista.
Toivottavasti kaunis kevätaurinko paistaa sinunkin elämääsi ja valaisee päivääsi!
https://m.youtube.com/user/Saxpi7/videos