Kahvinjuonnin lopettaminen
Oletko lopettanut kahvinjuonnin? Kerro kokemuksia. Juon kahvia, en älyttömiä määriä mutta korona-aikana lisääntynyt. Olen välillä levoton ja tosi väsymys. Sanotaan, että vitamiinit imeytyy paremmin kun ei juo kahvia.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Join ennen 2 litraa suodatinkahvia päivässä, mutta lopetin kokonaan koska rupesin saamaan paniikkikohtauksia ja sydänongelmia.
Oho, hurjan kuuloista 😬 Hienoa, että lopetit!
Vierailija kirjoitti:
En voi lopettaa, alkaa särkemään päätä. Yksi kahvikuppi päivässä pitää vieroitusoireen pois, joten en näe ongelmaa kahvinjuonnissani.
Vieroitusoireniskapäänsärky menee yllättävän nopeasti ohi. Ehkä 2-3 päivää kun syö buranaa niin koko hommaa ei edes huomaa.
Olen lopettanut monta kertaa ja ollut välillä vuosia ilman kofeiinia. Kyllä ilman yöunet ovat virkistävämmät ja stressitasot matalammat - lihani vaan on niin heikko että joskus sitten taas retkahdan pariin kuppiin ja pian onkin taas aamukahvirutiini pyörimässä. Sitten iltapäiväkahvit ja lopulta taas määrät ovat ihan älyttömiä ja verenpaineet tapissa.
No teellä ainakin välttää päänsäryn jos lopettaa kahvin. Eiköhän imeytymisen heikentyminen kahvin takia ole kuitenkin pientä.
Hölmö tapa koko kuumien juomien latkiminen. Pitäisi itsekin saada poikki koko touhu - ihan turhaan kortisolit ja stressi ylhäällä, sekä olot työpaineissa yms. huonot. Lomalla ei niin haittaa kun ei kierrokset muuten ole korkealla.
Lopetin kerralla eikä tullut edes pääkipua. Join aamuisin kolme isoa mukillista kahvia. Lopetin, kun tuli vaihdevuodet. Vähensi hikoilun.
Professori jätti kahvin kolmeksi kuukaudeksi - näin kävi:
Vierailija kirjoitti:
Olen juonut kahvia 4-vuotiaasta. Ensin maidon kanssa myöhemmin mustana ilman sokeria.
Päivässä menee reilu kannullinen.
En ole ajatellut lopettaa. Ei vaikuta yöuniin vaikka juon viimeisen kerran illalla ennen nukkumaan menoa mukillisen. Nukun hyvin, aina nukkunut. Normaali yöuneni on 9 tuntia joskus 10.
Noin pitkät yöunet voi viitata siihen että jotain haittaa siitä kahvista saattaa olla! :o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen juonut kahvia 4-vuotiaasta. Ensin maidon kanssa myöhemmin mustana ilman sokeria.
Päivässä menee reilu kannullinen.
En ole ajatellut lopettaa. Ei vaikuta yöuniin vaikka juon viimeisen kerran illalla ennen nukkumaan menoa mukillisen. Nukun hyvin, aina nukkunut. Normaali yöuneni on 9 tuntia joskus 10.
Noin pitkät yöunet voi viitata siihen että jotain haittaa siitä kahvista saattaa olla! :o
Totta, itse herään paljon unisempana ja tuntuu että voisi nukkua vaikka kellon ympäri jos juon kahvia. Ilman kahvia mun unirytmi on paljon luonnollisempi ja herään aivot virkeinä uuteen päivään. Onneksi tajusin tän nyt ennen ku alkaa pitkä pimeys/syksy/kaamosaika. Haen energiani muualta.
-sivusta
Itse ajoitan juomisen aamupäiväpainotteiseksi ja illalla ei lainkaan. Toimii hyvin ja kahvillahan on valtavasti positiivisia terveysvaikutuksia.
Aamun kaksi mukillista on päivän kohokohta. En halua luopua niistä vaikka toisinaan saan kunnon tärinät kaupan päälle. Ottaa sitten Propralia hytinään.
Olen lopettanut kahvin juonnin ja säästänyt pitkän pennin. Viikko siinä meni - hermostutti, väsytti ja vatsa oli sekaisin - mutta nyt ei enää tee mieli kahvia. Join 3-4 kuppia päivässä.
Lopetin kun halusin testata auttaako se siihen, että nukun niin huonosti. Ei auttanut, mutta en ole jaksanut aloittaa kahvin juomista uudestaankaan.
Vähentänyt olen, en aijo koskaan lopettaa kahvin juontia.
Vierailija kirjoitti:
Oon lopettanut refluksin takia.
Sama täällä. Kun pari kertaa kahvi nousi takaisin suuhun asti ja meni väärää reittiä takaisin alas niin en ole sen jälkeen juonut, tuli niin jäätävä refluksikohtaus että luulin saavani sydänkohtauksen. Liian hapokasta, liian hapokasta.
Lopetin vatsa oireiden takia, ihan vasta pari viikkoa sitten. Oli kyllä vaikeaa varsinkin aluksi. Aamulla heti ensimmäisenä oli mielessä kahvi, selasin netistä kahvitarjouksia, jne. Tee rituaaliin tosin sitten tottui yllättävän nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vaihtanut kofeiinittomaan. En aiemminkaan juonut kuin aamukahvin. Samaan aikaan olen saanut vähennettyä rauhoittavaa lääkitystä.
Siis tää! Musta tulee tosi levoton eli ei yhtään oma itseni jos juon edes yhden kupin kahvia! Oon kyllä herkkä kaikille aineille mitkä vaikuttaa aivoissa. Tyyliin särkyäääkkeestä otan jonkun 1/4 osan jne. ja hyvin toimii.
Tollasilla määrillä saat pelkkiä haittavaikutuksia niistä särkylääkkeistä. Niissä on ne määrät ihan syystä, että paljonko niitä otetaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajoitan juomisen aamupäiväpainotteiseksi ja illalla ei lainkaan. Toimii hyvin ja kahvillahan on valtavasti positiivisia terveysvaikutuksia.
Punaviinistä väitettiin samaa, ei ole totta.
En ole koskaan juonut päivittäin kahvia. Vuosia sitten lopetin kokonaan.
Sen jälkeen olen kuitenkin aloittanut uudestaan kun jouduin sairaalaan kofeiinitippaan likvornäytteen jälkeisen päänsäryn takia.
Opin siellä, että kofeiini voi auttaa myös tavalliseen päänsärkyyn. Siksi joissain särkylääkkeissä on kofeiinia mukana.
Vanhassa duunissa tuli litkittyä litratolkulla kahvia ja sitten tuli täysstoppi. Lopetin 4 vuodeksi kokonaan kahvin.
Sitten uudessa työpaikassa jotenkin pikkuhiljaa aloittelin uudelleen ja siirryin mustaan kahviin.
Nyt hyvä suhde kahvin kanssa, laadukasta ulkolaista 2 kuppia aamulla ja jos konttorilla käymässä niin yhden kupin saatan päivän aikana juoda. Juhla Mokat jää pannuun, niin paljoa ei tee mieli.
Join ennen 2 litraa suodatinkahvia päivässä, mutta lopetin kokonaan koska rupesin saamaan paniikkikohtauksia ja sydänongelmia.