Miten joku haluaa tehdä lapsia tällaiseen maailmaan?
Ruoka loppuu, ilmasto lämpenee, inflaatio syö varallisuuden ja jopa mahdollinen ydinsodan jälkeinen ilmasto kaikkine seuraamuksineen..Itsekkyys?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vaikee juttu.
Ei yhtään vaikea. Jättää tekemättä. Lapsia on liikaa. Viime vuonna maapallolle tuli yli 10 kertaa suomalaisten määrä uusia kakaroita.
koska minä haluan lapsen. Minä saan olla myös itsekäs, mutta lapsen teko ei ole minusta itsekästä.
Minun lapseni tulevat auttamaan teidänkin lapsianne tulevaisuudessa.
Jotkut haluaa perheen, lapsia. Jotkut ei. Antaa ihmisten tehdä miten parhaaksi näkevät ja mikä juuri heille sopii. Kaikista maailman ongelmistakin kyllä pystytään selviämään, jos oikeasti halutaan.
"Noku mä haluuu-uu-uun lapsen! Muuten en ole kokonainen! Ja on oltava ihan oma, en adoptoi sellaista jonka toinen on hylännyt, vaan oltava ihan ikioma, MUN, muuten en voi samalviistee rakastaa. Kyl se sit pärjää, olipa ydinsota tai työttömyys tai nälänhätä tai mitä vaan. Kunhan saan ikioman vauvan! Mulle! Omaksi."
Vaikeita ja toivottoman oloisia aikoja on ollut ennenkin. Ajatteletko että vaikka keskiajalla oli helpompaa. Silti ihmislaji on selvinnyt parempiin aikoihin juuri siksi että ihmiset ovat lisääntyneet ja jatkaneet sukuaan. Hyvät ajat tulee taas, ehkä lapsenlapsesi saavat niistä nauttia.
Huvittaa. Luuletko ap oikeasti, että vauvatehtailijat edes seuraa uutisia ja politiikkaa? Joo ei. Elävät omassa makaroonilaatikkokuplassaan ja telkkaristakin katsotaan vain Putous.
En uskalla, 34v, kauan ei ois aikaa enää. Taitaa jäädä tekemättä mulla😔 tähän maailmaan en haluu lasta kärsimään. Paljon sais tapahtua muutamassa vuodessa parempaan suuntaan et voisin ajatella tehdä lapsen tähän maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
koska minä haluan lapsen. Minä saan olla myös itsekäs, mutta lapsen teko ei ole minusta itsekästä.
Mitä muuta "minä haluan" on kuin itsekkyyttä? Itsekkäintä on tehdä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Se on itsekkäin kuviteltavissa oleva teko jos muiden tappaminen jätetään laskuista. Niin itsekäs ettet itse edes tiedosta sitä. Se on kaiken elollisen geneettiseen koodiin kirjatuista tarpeista vanhin.
Suomessa on lapsilla ja nuorilla niin paljon mielenterveysongelmiakin, että on itsestään selvää, että heillä on palikat ja itsekkäät vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen teko on todella itsekästä. Mietit vain omien tarpeidesi tyydyttämistä. Lapsi ei ole antanut sinulle lupaa synnyttää häntä. Ajattele miten julma olet: Synnytät itsellesi leiikikalun, jonka jätät kuolemaan yksin pahaan maailmaan :(
Perusterve, normaali ihminen ei näe maailmaa yhtä synkkänä kuin ap.
Tiedostaa kyllä maailman, ei hyväksy sotia ja tajuaa kaiken.
Mutta ei hän niitä päivätöikseen mieti ja ajattele ja pohdi.
Hän käy päivät töissä, antaa oman panoksensa yhteiskunnalle, ja vapaa-aikoina harrastelee joitain, tai viettää sen juuri niin, mistä eniten rentousta saa.
Edelleen ihmiset ostavat asuntoja, vaihtavat pienmmistä asunnoista suurempiin, ja iän myötä toisin päin. Edelleen rakennetaan ja ostetaan kesämökkejä.
Ja edelleen ihmiset haluavat tehdä lapsia, kasvattaa ne ja saattaa aikuiseksi.
Koko elämähän on täynnä riskejä, jos sitä ryhtyy pohtimaan, kun lähdet aamulla töihin, voit joutua sen päivänä auto-onnettomuuteen, työtapaturmaan tai muuhun sellaiseen.
Ei kai sitä ihminen voi jäädä kädet ristissä odottamaan sotaa, ilmastonmuutosta ja muuta kauheutta, ja jättää koko elämänsä elämättä?
Maailma on aina ollut "tällainen". Aina on ollut sotia, tauteja ja kurjuutta. Jotkut pärjää, jotkut ei. Vain pelaamalla voit voittaa.
Teistä venäläisistä en tiedä. Me suomalaiset ainakin haluamme, koska emme ole kehitysmaa, kuten te.
Vaikeina aikoina onkin hyvä, että vain vahvimmat lisääntyy ja heikkohermoiset karsii geeninsä ihan itse pois.
Ydintuhon jälkeen minun jälkeläiseni ovat mättämässä kirvestä vihollisten naamaan ja luomassa uutta maailmaa. Siitä se taas lähtee.
Emme me tulevaissuutta tiedä. Jos nyt on näin, asiat ovat ja yhteiskunnat ovat taatusti aivan erilaisia sitten, kun se pieni lapsi on aikuinen kaksikymmentävuotias.
Hän kasvaa jo alunperinkin erilaiseen maailmaan, kuin mitä hänen isänsä ja äitinsä ovat kasvaneet.
Sillä eihän se lapsi ole kokenut mennyttä aikaa, eikä mennyttä elämää, ei lapsella ole vielä historiaa.
Alusta alkaen lapsi tottuu siihen elämää mitä nyt eletään ja kasvaa ja kehittyy sen mukana.
Niinhän me itsekin olemme tehneet ja meitä aikaisemmat polvet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta "minä haluan" on kuin itsekkyyttä? Itsekkäintä on tehdä lapsia.
Siinä ei ole mitään itsekästä, että antaa kroppansa siihen, että tekee uuden elämän ja hoitaa sitä uutta elämää vähintään sen 18 vuotta eteenpäin. Se on nimenomaan päinvastoin.
Vaikee juttu.