Saako pikavipin maksaa toisen tililtä pois, kun sen ottaneen?
Haluaisin auttaa veljeäni. Tuleeko tuosta jotain kyselyjä perään, mistä se on maksettu tai lisämaksuja?
Kommentit (19)
Tottakai saa maksaa, kyllä toisen laskuja voi maksaa jos haluaa. :)
Niille on pääasia, että saavat rahansa. Ei niitä kiinnosta kuka sen maksaa.
Eihän kukaan edes kysy, miltä tililtä on maksettu. Mutta mieti hetki, kannattaako sinun tehdä se vai onko parempi antaa veljesi selvittää itse omat sotkunsa.
Ei saa eikä tarvitse. Koko pikavippi keksintö on ihan turha. Ei niitä tarvitse takaisin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa eikä tarvitse. Koko pikavippi keksintö on ihan turha. Ei niitä tarvitse takaisin maksaa.
Ei niin, jos ei käy töissä eikä välitä vaikeuksista, joita luottotiedottomana kohtaa. Palkansaajaa voi sitten ottaa päähän, kun leikataan palkasta.
Vain saajan tilinumerolla, viitenumerolla ja summalla on merkitystä.
Kunhan saajan tilinumero ja laskun viitenumero on oikein on ihan sama, kenen tililtä se on maksettu.
Saa mutta siitä veloitetaan yleensä 100€ käsittelymaksu. Katso sopimuksesta.
Minä maksoin pois isäni luottokorttivelan. Samalla suljimme luoton ja leikkasimme kortin kahtia. Valitettavasti hänelle jäi edelleen kaksi luottokorttia käyttöönsä, sillä halusin ensialkuun auttaa tuon kalleimman luoton kanssa. Tiedustelin hänen kunnastaan sosiaalisen luototuksen mahdollisuutta ja sen saaminen kuulosti realistiselta, mutta ongelmana on hänen vaimonsa. Kunta vaatii aviopareilta selvityksen molempien tuloista ja menoista eikä vaimo suostu siihen.
Onko tämä jokin hupikysely, vai ovatko jotkut ihmiset oikeasti näin pihalla?
Minä maksoin mun miehen lainan, kun siinä oli järkyttävän suuret korot. Luottoyhtiöltä tuli miehelle kysely, että mistäs olet rahasi hankkinut, kun yhtäkkiä olikin maksettu yli kaksi tonnia 70 euron lyhennyksen sijaan.
Saa maksaa. Eikö saa tulla mitään lisäkuluja jne...
Mutta, olisiko hyvä että ottaisi omaehtoisen luottokiellon ettei näitä tulisi enää lisää?
Peleihin vai muuhin näitä ottanut?
Saa maksaa eikä maksunsaaja edes tiedä mistä suoritus tuli.
Kaikki vähänkin suurempia pankkitapahtumia käsittelevät yritykset saavat laskujen suoritustiedot konekielisenä ja tuo tieto käsittää saajan tilinumeron, maksupäivän, pankkipäivän, ilmoitetun maksajan nimen, viitenumero ja pankin arkistointitunnisteen. Ei mitään muuta, ei siis tietoa maksajan tilistä. Maksajan nimenä tulee tosin tilinomistajan nimi jos et anna siihen muuta nimeä. Suoritus kohdistuu viitenumeron perusteella automaattisesti, eikä maksajan nimellä ole merkitystä kuin virheellinen viite, tms. tilanteissa.
En minä ihmettele, että ap kysyy tällaista. Nykyään meidän kaikkien rahankäyttöä kytätään niin ihan hyvin olisi saattanut olla joku sääntö pikavippeihin liittyen. Itse kävin pankin tiskillä maksamassa laskun ja piti vastata mistä olen ne 250 e käteistä saanut. 🤪
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ty pe ryksiä riittää. Kun muistaa että 50% kansasta on purukkaa jonka äo on alle 100 niin ymmärtää miksi tämä maa on sellainen kuin se on.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki tiedä kaikesta kaikkea. On varmasti elämänaloja joista sinä ja minäkin joutuisimme kyselemään tyhmiä kun emme tiedä asiasta mitään.
Lahjavero pitää maksaa jos lahjoitat yli 5000€ kolmen vuoden aikana. Muuten tuolla ei ole merkitystä kuka maksaa.
No mitäpä luulet?