SUPERin puh.johtaja sen sanoikin!
On äärimmäisen väärin sanktioida siitä, että työntekijä sairastaa, varsinkin alalla jossa sairastuvuus on luonnostaan suurempaa ja riski sairastua on suurempaa. Esimerkkinä päiväkotityöläiset, he ovat päivittäin tekemisissä lasten kanss ajoilla eritasoisia flunssaviruksia, jopa bakteerien aiheuttamia, ripuli-ja oksennustauteja, Noro-viruksia, angiinoita jne.jne
Muutenkin alan työntekijät työskentelevät voimiensa äärirajoilla kiitos suurten, ja yhä kasvavien, lapsiryhmien, hlökuntapulan ja sijaisten puuttumisten vuoksi ja mm vanhempienkin taholta tulevien koko ajan kasvavien vaateiden myötä (meidän ruusuliljalle sitten nämä pinkit housut aamupväulkoiluun ja vihreät iltapäivälle, antakaa muistilappu jokaisesta tapahtumasta ja asiasta erikseen kun en minä niitä kuukausikirjeitä, sähköposteja yms oikein ehdi/jaksa lukea) jne.
LAKKO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentit (30)
Olis kannattanut olla aikanaan rehellionen. Vai miten selität että eniten sairaslomia on ennen ja jälkeen muun loman
Kolmonen, menit nyt vähän asian viereen...
Selitä itse, tai anna edes linkki moiseen väitökseen?
Omaa tyhmyyttä kun äänestit mamuttelija puolueita. Nyt ne rahat otetaan sairaslomista.
Miksi työantajan pitäisi maksaa palkkaa tekemättömästä työstä?
Tuttava kirjoitteli FBssa, että kun on dieettikokkina sairaalassa, niin seuraavassa vatsataudissa ei pidä ainuttakaan päivää sairaslomaa. Vaikka kuinka kamala olo olisi duuniin vaan.
Minusta hoitoalalla pitäisi olla muutama palkallinen sairauspäivä juuri johtuen tuosta suuremmasta sairastuvuusriskistä. Vaikka 3-5 yksittäistä päivää vuodessa ja sen jälkeen vasta palkaton 1. päivä. Muille aloille ihan ok muutos, turhat saikut vähenee.
IT-työläinen
Mua oikeesti pelottaa, jos päikyn henkilökunta on itse sairaina töissä ja samalla tartuttaa lapset, samoin hoitohenkilökunta vanhainkodeissa, sairaaloissa... eikö kukaan ajattele, mitä siitä voi esim. syöpäpotilaille seurata? Tai joku teho-osaston sairaanhoitaja siellä mahataudissa tai kunnon flunssassa, tuleeko hoitovirheitä kun pää täynnä räkää tehdään töitä? Lääkäreillä on sen verran kovat tulot, että kuvittelisin heidän raskivan jäädä kotiin sairastamaan, mutta hoitajat...
Onko Tehy kommentoinut vielä mitenkään?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:14"]
Mua oikeesti pelottaa, jos päikyn henkilökunta on itse sairaina töissä ja samalla tartuttaa lapset, samoin hoitohenkilökunta vanhainkodeissa, sairaaloissa... eikö kukaan ajattele, mitä siitä voi esim. syöpäpotilaille seurata? Tai joku teho-osaston sairaanhoitaja siellä mahataudissa tai kunnon flunssassa, tuleeko hoitovirheitä kun pää täynnä räkää tehdään töitä? Lääkäreillä on sen verran kovat tulot, että kuvittelisin heidän raskivan jäädä kotiin sairastamaan, mutta hoitajat...
[/quote]
Se on totuus, jos tämä kys muutos meinataan toteuttaa. Ei ole varaa n.2000e bruttopalkasta olla pois töistä kuin vasta jos on sairaalassa tms.
ap
Kukaan ei ajattele yhtään tautisen työn lisää mikä tässä hommassa pitäisi olla! minullakin meni viimekuussa 140e täituotteisiin kiitos työpaikalta saadun täitartunnan. Ne on aika kalliita ne täishampoot ym tykötarpeet (kampa jne) ja kun pitää sitten käsitellä koko perhe, 2 lasta meillä, ja ei välttis edes 1 rumba riitä.
Kuinka moni työntekijä suostuisi mm tähän? ja tautien saamisen suhteen tällaiseen riskiin? ei meillä ole edes lounasoikeutta jossain työpaikkaravintolassa tmv, me syömme lasten kanssa samalla heitä auttaen, sotkuja siivoten, ruokia jakaen jne.
Minä teen tällä hetkellä lähihoitajan työtä hoitokodissa, jossa on liian vähän työntekijöitä. Hoitaja on yksin vuorossaan ja hänellä on hoidettavanaan 9 vaikeasti sairasta vanhusta. 2 on vuoteeseen hoidettavia ja ne täytyy hoitaa yksin vuoteeseen :( Meitä oli aiemmin 2 per osasto ja silloinkin oli kova kiire. En taida enää jaksaa työssäni. Vatsataudit tarttuvat, samoin kaikki kausiflunssat. Joka ainoa hoitaja sairastaa vanhusten sairastamia tauteja monta kertaa vuodessa. Meidän on pakko alkaa lakkoon ja samalla tuoda esiin tämä, että monessa hoitokodissa on henkilöstöä törkeän vähän. Potilasturvallisuus on koko ajan vaarassa.
Mun tuttu on sh ja töissä lasten infektio-osastolla sairaalassa. Tulee kuulemma niin kova vastustuskyky ettei enää sairastu juuri koskaan. Miksei päiväkodissa käy niin?
Surullinen päätös ihan jokaisella alalla :(
On se saatanan kapitalisti, kun on viemässä lakisääteiset sairaslomat.
Voi vitsi, pitääkö mun muka osallistua kannattamani monikulttuurisuus-unelman rahoittamiseen? On tää niin väärin.
T. hoitsu
Mua pelottaa syöpäsairaan äitini puolesta :( On saanut hyvää hoitoa ja on me esim. omahoitajaa ja muita kovasti kiiteltykin, mutta huolestuttaa onko heillä myös se tilanne että ei ole varaa olla töistä pois?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:41"]Mua pelottaa syöpäsairaan äitini puolesta :( On saanut hyvää hoitoa ja on me esim. omahoitajaa ja muita kovasti kiiteltykin, mutta huolestuttaa onko heillä myös se tilanne että ei ole varaa olla töistä pois?
[/quote]
Ei mulla ainakaan ole varaa olla töistä pois palkattomana. Nyt vielä vähemmän jos sunnuntai lisät yms pienenee.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:58"]
On äärimmäisen väärin sanktioida siitä, että työntekijä sairastaa, varsinkin alalla jossa sairastuvuus on luonnostaan suurempaa ja riski sairastua on suurempaa. Esimerkkinä päiväkotityöläiset, he ovat päivittäin tekemisissä lasten kanss ajoilla eritasoisia flunssaviruksia, jopa bakteerien aiheuttamia, ripuli-ja oksennustauteja, Noro-viruksia, angiinoita jne.jne
Muutenkin alan työntekijät työskentelevät voimiensa äärirajoilla kiitos suurten, ja yhä kasvavien, lapsiryhmien, hlökuntapulan ja sijaisten puuttumisten vuoksi ja mm vanhempienkin taholta tulevien koko ajan kasvavien vaateiden myötä (meidän ruusuliljalle sitten nämä pinkit housut aamupväulkoiluun ja vihreät iltapäivälle, antakaa muistilappu jokaisesta tapahtumasta ja asiasta erikseen kun en minä niitä kuukausikirjeitä, sähköposteja yms oikein ehdi/jaksa lukea) jne.
LAKKO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[/quote]
OKSENNUS!!!!!!!!!!!!TA!
Tämä on niin asiaa!!!
T.lastenhoitaja