Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unohdin, miten kävellään portaita

Vierailija
26.03.2022 |

Olin kävelemässä ylös metron liukuportaita. Yhtäkkiä se toistuva liike ei vaan enää meinannut onnistua. Se tuntui motoriselta vastineelta sille, kun toistaa tiettyä sanaa riittävän monta kertaa niin se sana alkaa kuulostaa täysin oudolta ja järjettömältä. Joskus aiemminkin muistan tätä tapahtuneen ihan lyhyemmissäkin portaissa ja yhtälailla alaspäin mennessä. Tunnistatteko kokemuksen?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Joskus yhtäkkiä unohdan, ikään kuin yhtäkkiä aivot kyseenalaistavat, mitä olen tekemässä ja tulee sellainen nykäys/säikähdys, että ”tämä ei ole turvallista!” Joku motorinen tiltti. Mietin kyllä, tuleekohan esimerkiksi ammattiurheilijoille joskus tällaista? Siis omassa lajisuorituksessaan tai portaissa.

Vierailija
2/13 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo vaan liikunnan puutteesta tuo aloittajan ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Joskus yhtäkkiä unohdan, ikään kuin yhtäkkiä aivot kyseenalaistavat, mitä olen tekemässä ja tulee sellainen nykäys/säikähdys, että ”tämä ei ole turvallista!” Joku motorinen tiltti. Mietin kyllä, tuleekohan esimerkiksi ammattiurheilijoille joskus tällaista? Siis omassa lajisuorituksessaan tai portaissa.

Kilpailin nuorena pituushypyssä, ja joskus tuli tuollainen tilanne eteen. Keho löi täyden stopin ja oli tunne kuin en olisi ikinä edes pituutta hypännyt, eli tuntui, etten edes tiedä, miten se tapahtuu. Kerran tuo kävi kilpailuissa, luoja että nolotti!

Vierailija
4/13 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata miettiä hengittämistä tarkemmin, tulee nimittäin herkästi ongelmia, varsinkin jos on vähänkään ahdistuneessa olotilassa 💀

Vierailija
5/13 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan aikaansaamia neurologisia ongelmia.

Vierailija
6/13 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilpailin nuorena pituushypyssä, ja joskus tuli tuollainen tilanne eteen. Keho löi täyden stopin ja oli tunne kuin en olisi ikinä edes pituutta hypännyt, eli tuntui, etten edes tiedä, miten se tapahtuu. Kerran tuo kävi kilpailuissa, luoja että nolotti!

Suomalaisurheilijat taitaa kokea tätä usein...

Vierailija
7/13 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkojen blackout.

Vierailija
8/13 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee. Minä olin voimistelija ja aina välillä tuli joku tiltti, että ei vaan pystynyt. Jossain voltin tms. yrityksessä treeneissä vaan pysähdyin että tässähän mennee pahimmillaan niska poikki. Se oli oikeastaan yksi syy miksi lopetin, ku alko olla liikaa niitä hetkiä, että "eiku..." ja stoppi just ennen kuin jalat irtoaa matosta. Jos se tiltti tullee vauhdissa kesken stuntin, niin sitte se on oikiasti se niska poikki. En enää luottanut itseeni tarpeeksi ja pelotti, että kädet pettää alta ja oon naamallani seuraavaksi tai jotain muuta aivan pöljää.

Vierailija
9/13 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli vähän vastaava tiltti autossa. Piti avata ovi ja yhtäkkiä mulla ei ollut mitään käsitystä miten se avataan. Istuin hölmönä autossa ja tuijotin sitä ovea. Pelottava kokemus.

Vierailija
10/13 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siellä metron liukuportaissa pitää edes kävellä? Kyllä, olen landelta, mutta en koskaan ole ymmärtänyt tätä. Kun nehän on liukuportaat.

Vierailija
11/13 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli vähän vastaava tiltti autossa. Piti avata ovi ja yhtäkkiä mulla ei ollut mitään käsitystä miten se avataan. Istuin hölmönä autossa ja tuijotin sitä ovea. Pelottava kokemus.

TIA-kohtaus?

Vierailija
12/13 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi oli liukuportaat, jotka huolehti perillepääsystä vaikka jalat unohti miten se tapahtuu :)

Mulla tulee tuollaisia toisinaan myös portaissa, jos rutiinisti vaan nousee/laskeutuu ja yhtäkkiä alkaakin ajatella sitä portaiden kulkemista ja jalkojen toimintaa. Ja muissakin rutiiniasioissa, esimerkiksi tietokoneen näppäinyhdistelmiä, jotka tulee "selkäytimestä", yhtäkkiä ei muistakaan ollenkaan, mitä näppäimiä piti painaa, kun "käsimuisti" pettää. 

Moniko muistaisi pankkikortin pinkoodia, jos näppäimet olis niin päin, että ykkönen olis alhaalla kuten taskulaskimessa? Tai suorassa yhtenäisessä rivissä.

Vierailija
13/13 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TIA-kohtaus?

En tiedä mikä se oli mutta toivottavasti ei toistu. Lääkäriin täytyy mennä jos pää alkaa tilttaileen.