Kuinka kannattais tää ongelma ratkaista?
Heip! Itsellä olis ongelma et meil o saunavuorot ku asutaan kerrostalossa eikä ne oo kauheen pitkiä ja äiti ja isä saunoo ne ihan loppuun asti aina ja mä oon ollut lähes aina mukana mutta ny tekis mieli mennä yksin tai pelkästään isän kaa ja kerroinkin täst jossai joulun paikkeil ja siitä tuli vanhemmilla ihan puhettakin mut ei se edennyt vaan johonkin umpikujaan se jäi 🙄 kai siihen et äiti ja iskä haluis saunoa yhtä aikaa mut ei haluu et niiden saunavuoro lyhenisi siks että mä saisin saunoa yksin ja ny taas käytiin saunas ja mua jotenkin ahdistaa se nykyään. Voisin toki lopettaa saunassa käynnin mut en mä toisaalta sitäkään haluis 😟
Kommentit (7)
Sinä saunot yksin puolituntia ja vanhempasi tulee sinun jälkeesi saunaan puoleksi tunniksi.
Kummatkin omasta mielestä hyvii vaihtoehtoi mut ongelma on se ettei vanhempani näe tässä nykyisessä järjestelyssä mitään ongelmaa. He kummatkin tulevat perheistä joissa koko s*atanan suku on saattanut mennä samaann saunaan kerralla eivötkä he siis näe mitään ongelmaa :( toisesta saunavuorista ei halua maksaa siis koska "eihän täs nykyisessä mitään ongelmaa oo"
Ap
Mieti jos lopetat saunomisen sitten kokonaan. Otat sitten oman saunavuoron kun muutat omaan kotiin.
Ala käymään uimahallin tai liikuntakeskuksen saunassa. Toivottavasti vanhemmat maksaisivat harrastuksesi.
Mitä outoa on saunoa vanhempien kanssa jos he käyttäytyvät kaikin puolin asiallisesti eli eivät tee mitään sopimatonta keskenään tai puhu sulle mitään kiusallista? Omat vanhemmat varsinkin isä olivat mun murrosikä aikaan kovasti huomauttelemassa kaikesta tyyliin "ei kannata hävetä et tulee karvaa ja alkaa hiki haisee" ja sit vähä kiusallisempaakin settiä mut ap ei ainakaan maininnut mistään tällaisesta.
Mä ainakin tykkäsin nuorena et oli saunaseuraa ku olin ainut lapsi joten ei ollut sisaruksiakaan kavereina peräkylässä et vanhemmat oli ainoat
Vierailija kirjoitti:
Mitä outoa on saunoa vanhempien kanssa jos he käyttäytyvät kaikin puolin asiallisesti eli eivät tee mitään sopimatonta keskenään tai puhu sulle mitään kiusallista? Omat vanhemmat varsinkin isä olivat mun murrosikä aikaan kovasti huomauttelemassa kaikesta tyyliin "ei kannata hävetä et tulee karvaa ja alkaa hiki haisee" ja sit vähä kiusallisempaakin settiä mut ap ei ainakaan maininnut mistään tällaisesta.
Mä ainakin tykkäsin nuorena et oli saunaseuraa ku olin ainut lapsi joten ei ollut sisaruksiakaan kavereina peräkylässä et vanhemmat oli ainoat
Kuuluu murrosikään ottaa etäisyyttä omista vanhemmista ja harjoitella itsenäistymistä. Varsinkin kun kyseessä on alastomuus ja samaan aikaan kehon muutokset niin pitäisi ymmärtää ettei kaikki halua jatkaa samoin kuin ennen, tää on yksilöllistä.
Ap olet saanut hyviä vinkkejä jo täällä, ehdota niitä vanhemmillesi. Hyvää jatkoa!
Jos siellä on vapaita vuoroja, niin ottakaa toinen saunavuoro.