Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaatko keskustella kiihtymättä, jos

Vierailija
25.03.2022 |

Jos kaverisi aloittaa ”ilmaa puhdistavan” keskustelun vioistasi?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Saan raivokohtauksen ja aloitan verbaalisen hyökkäyksen kaveria kohtaan.

Vierailija
2/19 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisipa omituinen aihe keskusteltavaksi. Enpä usko, että kiinnostaisi jäädä kuuntelemaan. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Saan raivokohtauksen ja aloitan verbaalisen hyökkäyksen kaveria kohtaan.

Oikeesti?

Vierailija
4/19 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos toisella on oikeita argumentteja ja osaa itse keskustella. Mulla menee kuppi nurin kun joku alkaa inttää siinä vaiheessa kun asialliset argumentit loppuu.

Vierailija
5/19 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim olisitte pitkää viikonloppua viettämässä mökillä ja hän alkaisi avautua edellisten päivien osalta mitä kaikkea olet tehnyt väärin.

Osaisitko ottaa lammasmaisesti palautteen vastaan?

Jäisitkö jatkamaan yhteistä mökkiretkeä?

Vierailija
6/19 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos toisella on oikeita argumentteja ja osaa itse keskustella. Mulla menee kuppi nurin kun joku alkaa inttää siinä vaiheessa kun asialliset argumentit loppuu.

Voi olla, että osa on tottakin, tunnen kyllä itsekin virheeni.

Toki, noissa tilanteissa oli vikaa myös hänessä.

Vierailija
7/19 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon mitä sanottavaa hällä on ja miten ne ilmaisee. Nykyään kyllä kiihdyn tosi harvoin, niin en usko. Oon oppinu neutraalisti kuunteleen, olen ottamatta itteeni asioita ja tuollaista vois pitää mielenkiintosena tapahtumana mitä olis kiva päästä seuraan

Vierailija
8/19 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän kirjallisena, että voin ensin rauhassa perehtyä aiheeseen. Parin päivän kuluttua voidaan keskustella.

Vierailija
9/19 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydän kirjallisena, että voin ensin rauhassa perehtyä aiheeseen. Parin päivän kuluttua voidaan keskustella.

Pari päivää olisikin olluthyvä odotella tai edes pari tuntia, että olisi hänellä oma kiukku tasoittunut ennen ”puhdistavaa keskustelua”.

Vierailija
10/19 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin lukkoon, syke nousisi maksimiin. Olisin niin hermona, että vaihtoehtona olisi joko poistua paikalta tai aloittaa fyysinen tappelu. Puhua en pystyisi.

Vierailija
11/19 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mikäs täydellisyys itse kuvittelee olevansa?

Vierailija
12/19 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim olisitte pitkää viikonloppua viettämässä mökillä ja hän alkaisi avautua edellisten päivien osalta mitä kaikkea olet tehnyt väärin.

Osaisitko ottaa lammasmaisesti palautteen vastaan?

Jäisitkö jatkamaan yhteistä mökkiretkeä?

Tuskinpa olisin tehnyt. Kyseessä olisi hänen asenneongelmansa. Jos en olisi tehnyt jotain, kuten fröökynä haikailee, syynä olisivat ongelmani, ei mikään selllainen, jossa YSTÄVÄLLÄ olisi jakoa valittaa.

Vierailija
13/19 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan.

Vierailija
14/19 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelisin ihan rauhallisesti, pyytäisin täsmennyksiä ja esimerkkejä. Ei suuttuisi, en sanoisi vastaan. Kysyisin, miten hän ajatteli, että jatkamme tästä, keräisin tavarani ja lähtisin. Vuokramökki, eiköhän se kaveri keksi kyydin kotiinsa.

Vierailija
15/19 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika cool. Keskustelen tilanteessa luultavasti ihan asiallisesti mutta aiheesta riippuen meidän tuttavuus ehkä jäisi tämän jälkeen tauolle.

Vierailija
16/19 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelisin rauhassa, sitten vetäisin todennäköisesti lättyyn. Ei sen takia että olisi väärässä vaan kuinka esittää asiansa.

Vierailija
17/19 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtava syyllisyyden tunne valtaisi minut ja menisin täysin lukkoon. Luultavasti pyytäisin anteeksi ja ystävyytemme viilenisi sen jälkeen.

Vierailija
18/19 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin viilipytty. Analysoisin. Pyytäisin kunnon argumentit. Jos toinen olisi keskustelutaitoinen, kommentoisin mahdollisia väärinkäsityksiä. Pyytäisin anteeksi huonoa käytöstäni. 

Jos kyseessä olisi "nyt saat vuoskymmenen p*skat niskaasi" -puhuttelu ilman mahdollisuutta keskusteluun, kuuntelisin aikani, pyytäisin anteeksi sitä missä oon tehnyt väärin. Sitten ottaisin etäisyyttä koko ihmiseen. Jos ei ole parempia ihmissuhdetaitoja kuin läväyttää kaikki silmille paineella, harkitsisin, kuinka läheisissä väleissä olisin jatkossa. Voihan sitä tulla räjähdettyä ihan ymmärrettävistä syistä, joten kannattaa jotenkin selvittää, mistä puhaltaa, jos on pitkäaikainen tuttu.

Vierailija
19/19 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille vastanneille. Tuntuu hyvältä lukea vastauksenne.

Sävy oli syyttelevä, ja viat olivat yksipuolisesti minussa, anteeksipyytely ei auttanut eikä mitään vastaantulemista tullut, edes tyyliin että kaikissa meissähän on toki oma vikamme.

Täytyy nyt varmaan jaksaa loppuun, sen jälkeen ystävyys jää tauolle.

Kiitos vielä.