Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla autismi ilman kehitysvammaa?

Vierailija
25.03.2022 |

Olen ymmärtänyt siis, että autismi on kehitysvamma/kehityshäiriö. 13-vuotias tyttäreni saattaa olla autistinen, mutta en koskaan uskoisi hänellä olevan kehitysvammaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Autismi voi vaihdella syvästä kehitysvammasta normaalia korkeampaan älykkyyyteen. Autismin kirjoon mahtuu todella erilaisia ihmisiä.

Vierailija
2/5 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Lievä autisti eli aspergerdiagnoosin omaava ei oo kehitysvammainen. Mulla on myös aspergerdiagnoosin enkä ole muuten kehitysvammainen.

T: M27

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi. Lievä autisti eli aspergerdiagnoosin omaava ei oo kehitysvammainen. Mulla on myös aspergerdiagnoosin enkä ole muuten kehitysvammainen.

No aspergerdiagnoosia ei enää saa

Vierailija
4/5 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aspergerdiagnoosia ei enää saa

Se, että diagnoosiluokitusta on muutettu, ei tee kaikista autisteista kehitysvammaisia.

Vierailija
5/5 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu kesällä 2019 2 kuukautta asumisharjoittelussa Autismisäätiön asumisharjoitusyksikössä Vantaalla ja siellä näin niitä muakin autistisempiakin ihmisiä. Koin itseni olevan "normaali" niihin verrattuna. Sori. Olin mielestäni liian kykeväinen sinne, sillä oon oppinut paljon itsenäisen elämän taitoja yksin asuessani jo ennen sitä ja iso kiitos itsenäisen asumisen taitojeni isossa oppimisesta kuuluu myös mun vanhimmalle isosiskolle ja mun äidille

-2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä