miehen käytös tyrmistyttää
Avomieheni käytös tyrmistyttää. Hän saattaa esimerkiksi kysyä, onko televisio kunnossa. En ole katsonut telkkaria pariin päivään, ja vastaan sen. Hän huutaa upseerimaisesti "En kysynyt sitä, vaan odotan vastausta kyllä vai ei." Tällaiset käytökset tulee täysin yllättäen, enkä osaa puolustaa itseäni ollenkaan. Tulee jotenkin ihan avuton ja pelästynyt olo. Jälkeenpäinkään tätä ei voi käsitellä, koska hän on aina oikeassa ja toimii oikein. Onko tämä normaalia ja miten voisin jatkossa toimia?
Kommentit (27)
Tosin, ap vaikuttaa kyllä jotenkin vähän.. En osaa edes kuvailla. Millainen aikuinen ihminen edes miettii, että onko tuollainen OK ja normaalia? Öh...
Voisit ehkä vastata perheen päälle asianmukaisesti? Ei hän kysynyt milloin olet katsonut televisiota?
Ukkelin esitys kuulostaa paperilla huvittavalta. Hän tietysti haluaa vaikuttaa pelottavalta vihaisilla elkeillä ja muilla maneereillaan. Jos tuo ei rauhallisena hetkenä vakavasti keskustelemalla muutu, niin joudut päättämään. Minusta pitäisi olla öykkätilanteita varten puhallettava valtavan kokoinen jyräävä Justiina-pallo tai Jättihäpy, johon koko ukko mahtuu sisälle eikä pääse pois.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 20:19"]Narsisti?
[/quote]
EI
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 20:34"]
Jos haistatan hänelle, hän raivostuu. Ja kun raivostuu, saa olla todella peloissaan. Hän menettää kontrollin täysin. Joskus hän on ihan kuin normi-ihminen. Mistä nuo kohtaukset kertovat?
[/quote]Kuinka usein olet vastannut samalla mitalla vai luimisteletko vain? Oletko aina ollut se hiljaisempi ja periksi antava, joka jää miehen henkisen väkivallan uhriksi pitämättä omia puolia? Kuinka vanhoja olette ja kuinka kauan olette olleet yhdessä?
Minulla on myös vahva mies, mutta ei hän nyt ihan noin uskalla huutaa. Joskus jos jotakin tulee, niin ensi hämmästyksen jälkeen vastaan varmasti samalla mitalla. Ja silloin harvoin kun minä huudan, niin annan tulla tekstiä niin, ettei miehen ääntä enää kuule ja hän ei saa sananvuoroa. Missään tapauksessa en jätä asiaa selvittämättä, vaan jauhan asiaa tasan niin kauan kunnes mies pyytää jo anteeksi. Ehkä tämä ei teillä toimi tai sitten et ole sitä edes yrittänyt, mutta luimistelu ei näköjään toimi ainakaan. Miehesi ei kunnioita ja arvosta sinua enää jos hän ei käytöstään osaa ja halua muuttaa. Silloin ainoa vaihtoehto on ero. Syitä miehen käytökseen on turha yrittää etsiä, se ei auta sinua.
Eräs sukulaiseni on juuri samanlainen. Sairas päästään. Hänen takiaan osaan itsekin olla inhottavan kylmä ja laittaa vahingon kiertämään. Se mikä satuttaa minua saattaa satuttaa muitakin. Tosin sillä erotuksella, että itse en alista ihmisiä, ainoastaan suuttuessani olen kylmä ja törkeä. Suurimman osan ajasta kuitenkin lämmin ja erittäin empaattinen. Esim. eläimelle ja pikkulapselle en ikinä suuttuisi niin että sekoaisin raivosta. En ikinä. Minulla oli hankala lemmikki mutta ei tullut mieleenkään skitsoilla sille pikkuiselle mistään. Sen sijaan tasavertaisille aikuisille näytän kyllä tulisetkin tunteeni.
Tarvitseeko erikseen sanoa, että tämä sukulaiseni on minulle kuollut. Harmi, että toistaiseksi ei oikeasti. Ja harmittaa itseänikin olla joskus niin kova ja kylmä.