Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkona kaveriporukoista aikuisena

Vierailija
08.09.2015 |

Kertokaas nyt miten voisin suhtautua vai voinko mitenkään. Meillä on harrastuksen ympärille muotoutunut kaveriporukka, jossa olen erityisen läheinen yhden henkilön kanssa, olemme ystäviä ja tapaamme usein, toisaalta suureksi osaksi juuri harrastukseen liittyen. Muut kaveriporukassa ovat läheisempiä tämän ystäväni kanssa, itse en ole oikein osannut ystävystyä sen kummemmin, en oikein osaa sanoa miksi. Mielestäni tulen muiden kanssa hyvin juttuun ja pidän heistä, mutta musta tuntuu että jään aina ulos porukoista.

Nyt sain kuulla, että pari toisella paikkakunnalla asuvaa kaveriamme oli tullut käymään ja he olivat tavanneet, mutta kukaan ei kertonut mulle. Tuota ym. ystävääni tapaan aika usein eli ymmärrän, ettei hän mulle kertonut siitä, koska meillä on tavallaan omat juttumme ja ihan hyväkin välillä olla olematta tekemisissä, mutta noita muita en tajua. Kun sain kuulla tuosta, aloin miettiä, oliko järjestetty jotain juhlia tms., kuten aiempina kertoina on ollut tapana, mutta en kehtaa alkaa kysellä. Toisaalta tekisi mieli, koska tuntuu pahalta, että juttuja tehdään mun selän takana. Se läheisin ystäväni ei tietenkään voi kertoa mulle mistään juhlista, koska tietää että mulle tulisi paha mieli, muttei toisaalta voi myöskään kutsua mua toisten luo. Nyt kertoi vain ylimalkaisesti, kun kysyin.

Äh, tosi hankalalta kuulostaa ja typerältä, anteeksi. Olen melkein 40, mutta vieläkin toi porukasta ulosjääminen tuntuu yhtä pahalta kuin lapsena. Kertokaa nyt, miten kannattaa suhtautua, kannattaako mun puhua asiasta ystäväni kanssa vai vaan vaieta. Muiden kanssa en ole niin läheinen, että kehtaisin alkaa kysellä.

Harmittaa todella paljon, koska en tiedä mikä mussa on vikana.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toi teksti on todella sekava, mutta vastatkaa kiltit jotain! Onko liian ahdistavaa kaverilleni, jos kysyn häneltä ja kerron suoraan miltä minusta tuntuu?

ap

Vierailija
2/12 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ahdistavaa, jos kerran olette hyvissä väleissä ja tekemisissä. Sun ehkä pitäisi itse tsempata ja yrittää tutustua paremmin niihin muihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en mitenkään halua tahallani ahdistella tota kaveria, mutta haluaisin vaan tietää, onko heillä tosiaan ollut jotain juhlia, kuten kuvittelen (olen itse asiassa ihan varma). Loukkaa ihan pirusti. Tsemppaan kyllä minkä pystyn, mutta itselläni paljon vähemmän mahdollisuuksiakin olla yhtä paljon mukana kuin monilla muilla.

ap

Vierailija
4/12 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en lähtisi kyselemään ja näyttäisi loukkaantumista, koska sen jälkeen heitä huvittaisi vielä vähemmän kutsua sinua mukaan velvollisuudentunnosta. Luultavasti takana ei ole mitään ilkeyttä, ehkä olet jotenkin hiljainen ja vetäytyvä tai muuten vaikeasti lähestyttävä. Itse toisin jotenkin kepeästi usein julki, että "olisi kiva tavata useammin" tai järjestäisin itse illanvieton.

Vierailija
5/12 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole erityisen hiljainen, ei se oikein siitä voi johtua. Eniten tässä kuitenkin ehkä harmittaa se, että tuntuu siltä että kaverini salailee noita tapaamisia, enkä käsitä miksi. Mielestäni se ei kuulu aikuisten väliseen ystävyyteen, vaikka ymmärränkin että hän varmaan haluaa jotenkin olla hienotunteinen.

ap

Vierailija
6/12 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit että teillä on harrastuksen ympärille muodostunut kaveriporukka, mutta onko teillä kuitenkin ennen ollut tapana hengailla yhdessä myös vapaa-aikana? Sut on jätetty ulkopuolelle näistä tapaamisista vasta viime aikoina? 

Vierailija
7/12 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä myös nolottaisi tuoda mitenkään julki, että "olisi kiva tavata useammin", koska jos he ovat nyt porukalla tavanneet kutsumatta minua mukaan, on siihen kyllä syynsä. En halua sitten alkaa ruinata.

ap

Vierailija
8/12 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo, kyllä on tapana toisinaan hengata yhdessä.

ap

Vierailija
9/12 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on oikeasti sun hyvä ystävä, niin mikset voisi kysyä, mistä kiikastaa. Mä ainakin voin suoraan puhua parhaiden kavereiden kanssa melkein mistä vain ja sanoa asiat suoraan. Itse otin yhdessä vaiheessa puheeksi sen, ettei ystävälläni tunnu enää riittävään aikaa näkemisiin, kun uusi seurustelusuhde vie kaiken ajan. Ei se ystävyys siihen katkennut, päinvastoin. 

Vierailija
10/12 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niin kai. Tuntuu nolota paitsi omasta myös ystävän puolesta, koska tiedän että hän salailee noita juttuja ettei minulle tulisi paha mieli. Hän ikäänkuin tekee kaikkensa, ettei joutuisi selittelemään mitään.

ap

Vierailija
11/12 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 11:28"]

Joo, niin kai. Tuntuu nolota paitsi omasta myös ystävän puolesta, koska tiedän että hän salailee noita juttuja ettei minulle tulisi paha mieli. Hän ikäänkuin tekee kaikkensa, ettei joutuisi selittelemään mitään.

ap

[/quote]

Mä varmaan loukkaantuisin siitä jos mut jätettäis tapaamisten ulkopuolelle, JOS siis kuitenkin haluaisin olla ja olisin ennen ollut mukana. Voi olla, etten enää edes haluaisi osallistua kun ehdotettaisi porukalla näkemistä, ja yrittäisin rivien välistä vihjailla, että "Jaa nyt seura sitten kelpaakin". Se ei välttämättä olisi itseä ja kaveriporukassa pysymistä ajatellen kovin fiksua, mutta anyway... tulis ehkä sitä kautta nostettua kissa pöydälle. Tai sit vaan alat tosissas ystävystyä niiden muidenkin kanssa, tai ainakin yrittää. 

Vierailija
12/12 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä, sama täällä. Mutta ton yhden kaverin kanssa olen tekemisissä joka tapauksessa, tuntuu niin typerältä sitten vaan tollanen salailu. En haluaisi että se jää meidän väliin jotenkin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän