Vegaani tyttäreni ei enää suostu syömään kananmunaa leivonnaisissa. Mitä tilalle?
Kommentit (56)
Tytölle lahjaksi vegaanileivontakirja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuroa. On terveellisempää ja halvempaa kuin leivonnaiset. Juhlapäivinä vaikka voisilmän kanssa!
Oletpa upea isäntä/emäntä - juhlissasi vieraille puuroa!
Eipä sitten montaa juhlaa tarvinne pitää.
Ei kun tytölle puuroa. Muille normisörsselit.
Tytär ei siihen kuole, jos hänelle ei ole munattomia tarjolla.
Aivan älytöntä yhden tyypin hyysäämistä.
Vegaani tyttäresi varmasti leipoo sitten ihan itse, ja voi varmaan neuvoa sullekin miten tekee.
Käsittämätöntä vihaa. Vegaaniksi aletaan useinmiten myötätunnosta ja koska tuotantoeläinten kohtelu Suomesssakin on karmeaa. Oma napa ja makutottumukset ei mammoilla jousta kun nautitaan lihasta joka aterialla ja munaa pitää olla elintarvikkeessa, jossa sille ei ole mitään tarvetta.
Ihmeen vihamielisiä kommentteja, onko se nyt teiltä pois, jos joku ei halua syödä eläimiä/eläinperäisiä tuotteita? Aloittajan tytär ei vissiin ole vaatimalla vaatinut leivonnaisia, vaan äiti haluaisi tehdä sellaista, mikä tyttärelle maistuu ja kyselee vinkkejä.
Oma lapsi oli nuorempana allerginen kananmunalle ja totesin että leivonta ilman kananmunaa on tosi helppoa. Yleensä riittää, kun lisää jauhojen määrää.
Valehtelet vaan, että ei ole munaa. Homma hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuroa. On terveellisempää ja halvempaa kuin leivonnaiset. Juhlapäivinä vaikka voisilmän kanssa!
Vegaani ei käytä voita.
Ystäväni on maailman paras marja-kermakakkujen valmistaja. Nyt tytär on vegaani ja ystäväni leipoo kaikki kakut vegaanisti. Söin viime juhlissa jotakin mämmin makuista kaakao-soija-
-marjakakkua ja kivikovaa muka-suklaakakkua. Munaton kauramaitoon tehty pulla oli pehmeää ja hyvää. Kaikki nyt jouduimme uhrautumaan :D
Minä syön aamuisin luomukaurapuuron, johon laitan lesitiiniå tai voita, paljon marjoja (tänään suomalaisia mustikoita) sekä desilitran raejuustoa. En vaadi yövieraita syömään samanlaista annosta eikä tuo vegeä olekaan. Miksi ihmiset ovat noin itsekkäitä?
Ei ole sinun ongelmasi? Anna sille muutama markka ja käske hakea itselleen jotain jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Labradorin noutaja. Ne syövät mitä tahansa.
Tämä on päivän paras 🤗
Yllätys että ketjun paras viesti poistettiin.
Vierailija kirjoitti:
Liivate on kanssa eläinperäinen!
Jopa minä vannoutuneena lihansyöjänä tiedän, että liivatteesta on kasviperäinen versio, agar-agar. Ja varmaan nykyään muitakin. Niitä kutsutaan liivatteeksi tai hyytelöitymisaineeksi ihan siinä missä eläinperäisiäkin.
Leipokoon itse ja tehköön omat ruokansa, sinun ei tule olla kenenkään syömishäiriöiden mahdollistaja.
Siinä nollatapaus taputtaa itseään olalle, kun vegaani kehuu toista vegaania "fiksuksi tytöksi".
Ei vegaaniudessa ole mitään fiksua.
Jos lapseni ei leivonnaisissa sietäisi kananmunaa, niin sitten saisi olla ilman tai hankkia omin rahoin leivonnaisensa. Rippijuhlissa ja yo-juhlissa/ammatsusta valmistuessa, kihlautuessa, naidessaan voisin joustaa, ehkä. Se munaton olisi se lahja sitten.