Kuinka usein ostat kenkiä itsellesi?
Kommentit (14)
Kaikkee muuta kyllä tulee ostettua, mutta harvemmin kenkiä
Aika säännöllisesti ja ihan liian usein sanoisi mies.
Viimeisen 1v sisällä ostanut valkoiset DrMartensin maiharit, mustat Pavementin paksupohjaiset tennarit (n.2vkoa sitten) ja Tamariksen hopeaglittertennarit joissa myös paksu pohja ja ne on aivan ihanat, sisäinen harakkani kuolaa 😍😋. Puman havunvihreät satiini nauhalliset mokkanahkatennarini eivät taida ihan osua tuohon vuoden aikajanaan..
Kun on tarve tai jos satun jotkut ihan täydelliset löytämään sattumalta. Nykyiset talvinilkkurit ovat alkaneet hilseilemään, taidan ostaa ensi talveksi uudet.
Vaatteita tykkään ostella, mutta kenkiä harvemmin. Pidän kyllä kengistäkin kovasti mutta tuntuu että mun jalkaan ei mitkään ole oikein hyvät. En tiedä mistä johtuu,ei ole lättäjalka tai mitenkään erityisen iso tai pieni jalka..harvat kengät vaan on hyvät jalkaan.
Silloin kun tarvitsen ja sellaisia kuin tarvitsen.
Minulla on kaikenlaisia kenkiä, on tennareita lenkkareita avokkaita saappaita kevyitä jykeviä mustia ruskeita värikkäitä. Uusin niitä kun edelliset kuluvat palvelukelvottomiksi. Edelliset olen ostanut viime syksynä. Seuraava tarve saattaa olla sandaalit, joita mulla ei ole ollenkaan, mutta jotkut matalat kesäkengät esim mokkanahkaa olis kiva ostaa vaikka välitöntä tarvetta ei ehkä olekaan.
Kyllä olen joka vuosikymmenellä ainakin yhdet kengät ostanut. Värikkäitä ostan, jos löytyy, mutta harvoin löytyy.
Hyvät vaelluskengät joita käytän kesät talvet. Edelliset kesti jotain viisi vuotta ja nykyiset kestää varmaan jotain saman verran. Maksaa monta sataa mutta ei sillä väliä kun tosiaan kestääkin sitten monta vuotta.
Kun vanhat ovat kuluneet puhki. Viimeksi ostin uudet kengät 5 vuotta sitten.
Ihan liian usein, eli aina kun näen kuvat kengät. 🤦♀️ Viimeks ostin mielestäni nätit talvikengät kuukausi sitten, en miettinyt vaan ostin heti ja jäätiköllä ne osottautui hyvin epäkäytännöllisiksi, kerran käytin ja kaaduin. Nyt ne odottaa eteisen kenkätelineessä, että keksin niille sijoituspaikan. Näitä huti kenkä ostoksia tulee muutaman kerran vuodessa.
Sitten kun edellisistä putoaa pohjat.
T. Työtön
Ostan n. 8 paria kenkiä vuodessa, eli kahdet per sesonki. Kesäkenkiä tulee välillä ostettua useammatkin, jos olen esim Espanjassa niin tulee tehtyä heräteostoksia.
Kerran kolmessa vuodessa halvat lenkkarit Tokmannilta.
Mulla suurin kulutus on juoksukengissä, joita tulee ostettua suunnilleen se pari/vuosi tai jopa useammin.
Ratsastussaappaissa toivon aina mahdollisimman pitkää käyttöikää, ne kun ovat järjestäen sen 600+ euroa (halvempiakin on, mutta ikinä en ole löytänyt sopivia tehdasmitoituksellisista eli joudun teettämään/muokkaamaan omalle jalalle sopivaksi).
Muita kenkiä ostelen aika harvoin. Jos on tarvetta tai joku käyttöpari hajoaa, niin siinä tapauksessa hankin korvaavat.
Kenkäkaupasta. Kangasta tai nahkaa.