Siis sairastamisesta ruvetaan nyt rokottamaan heti jo työntekijääkin ja..
vuosilomat 15v jälk ei enää olekaan 38pv vaan vain 30pv...
Mitä v???
Entäpä jos on jo sen 15v ollut työssä ja ansainut tuon 38pv, lähteekö sekin pois? tippuu 30pvään?
Sanonpahan vaan että ei helvetti....ne harvat etuisuudet joita kuntapuolen huonosti palkatuilla aloilla (bruttopalkka 1600-2300e/kk) on niin niistä sitten rokotetaan...
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:36"]Mulla on nyt toi 38 päivää vuosilomaa.
Mitenkähän jatkossa?
Toivottavasti saan pitää.
Ja miten toi arkipyhäjuttu. Kun meidän työpaikka ei ole edes auki silloin, onko sitten automaattisesti palkaton päivä?
[/quote]
No olisiko niin, että työpaikat alkaa olla auki noina arkipyhinä?
Eihän yksityiselläkään saa mitään 38 pv lomaa, kun on ollut x vuotta töissä. Ja joudutaan vielä kärsimään siitä, että lomissa lasketaan 6 päivää, eikä 5. Ei auta, vaikka työpaikka olisi auki vain ma-pe, eikä ma-su.
Lopettakaa vinkuminen.
Mullakin on 38 päivää lomaa enkä jää niiden perään itkemään. Ihminen ei kuole eikä kidu vaikka lomaa on vain 30 päivää, esimerkkejä on olemassa. Muistakin, turhista, saavutetuista eduista pitäisi olla valmiit luopumaan. Todella hyvä olisi, jos esim. se ensimmäinen sairaslomapäivä olisi palkaton. Sehän on Ruotsin esimerkin mukaan vähentänyt saikuttamista. Ja jos ei uusilla ehdoilla jaksa käydä töissä, ainahan voi irtisanoutua ja antaa paikan jollekulle toiselle.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:43"]Eihän yksityiselläkään saa mitään 38 pv lomaa, kun on ollut x vuotta töissä. Ja joudutaan vielä kärsimään siitä, että lomissa lasketaan 6 päivää, eikä 5. Ei auta, vaikka työpaikka olisi auki vain ma-pe, eikä ma-su.
Lopettakaa vinkuminen.
[/quote]
jos multa vietäisiin lomapäiviä pois, niin varmasti ottaa päähän, vaikka naapuri saisi vieläkin vähemmän lomaa. Joten kyllä mä osaan ajatella, että jos 30 lomapäivän sijaan saisin 24 päivää lomaa, niin kyllä ottaisi päähän ja vinkuisin
Ei kai niitä saavutettuja, työehtosopimuksien mukaisia, etuja voi pois viedä? esim tuo 15v jälk 38pv lomaa jne.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 16:00"]Ei kai niitä saavutettuja, työehtosopimuksien mukaisia, etuja voi pois viedä? esim tuo 15v jälk 38pv lomaa jne.
[/quote]
Onko tuo lomamäärä työaikalaissa, sitä eduskunta voi muuttaa yksipuolisesti
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:43"]Eihän yksityiselläkään saa mitään 38 pv lomaa, kun on ollut x vuotta töissä. Ja joudutaan vielä kärsimään siitä, että lomissa lasketaan 6 päivää, eikä 5. Ei auta, vaikka työpaikka olisi auki vain ma-pe, eikä ma-su. Lopettakaa vinkuminen. [/quote] jos multa vietäisiin lomapäiviä pois, niin varmasti ottaa päähän, vaikka naapuri saisi vieläkin vähemmän lomaa. Joten kyllä mä osaan ajatella, että jos 30 lomapäivän sijaan saisin 24 päivää lomaa, niin kyllä ottaisi päähän ja vinkuisin
[/quote]
Vingu vain, sympatiaa ei heru. Ennemmin ärsyttää tommonen marttyyriparkuminen.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:12"]
vuosilomat 15v jälk ei enää olekaan 38pv vaan vain 30pv...
Mitä v???
Entäpä jos on jo sen 15v ollut työssä ja ansainut tuon 38pv, lähteekö sekin pois? tippuu 30pvään?
Sanonpahan vaan että ei helvetti....ne harvat etuisuudet joita kuntapuolen huonosti palkatuilla aloilla (bruttopalkka 1600-2300e/kk) on niin niistä sitten rokotetaan...
[/quote]
Kultaseni. Yrittäjillä, pätkätyöläisillä, freelancereilla ei ole juuri mitään etuja koskaan ollutkaan. Hyvin pärjää, työmotivaatio ja vastuu omasta hyvinvoinnista korkealla. vaikka stressi usein moninkertainen peruspalkansaajiin verrattuna. ja toimeentulo tosi epävarma. Tällä palstalla olen sen verran usein lukenut vakityösuhteessa olevien ylemmyydentuntoisia pottuilu-kommentteja, että mulla ei oo mitään sitä vastaan et kokevat pienen herätyksen. Aika pienihän tuollainen on. Ja jos ei maistu, voit aina ryhtyy yrittäjäks. esmes.
Julkisella päivähoidossa olevat ei osaa kuin nillittää. Kaikille sama lomaoikeus, vihdoinkin!
En voi sille mitään että huvittaa tuo 30 lomapäivästä vinkuminen...
Mulla on nyt toi 38 päivää vuosilomaa.
Mitenkähän jatkossa?
Toivottavasti saan pitää.
Ja miten toi arkipyhäjuttu. Kun meidän työpaikka ei ole edes auki silloin, onko sitten automaattisesti palkaton päivä?