Olisitko valmis tinkimään elintasostasi, jotta julkkisten palkkoja voitaisiin korottaa?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
En ole. Minusta sairaanhoitajat saa juuri sen palkan mikä heille kuuluu
Ei ne mitään lääkäreitä ole. Keskitason koulutuksella keskitason palkka. Eikä tartte pelätä työttömyyttä. Mitä valittavat. En ymmärrrä.
Kyllä, yhteisen hyväksi olen valmis. Julkkikset kuiten ovat sen ansainneet.
Eikös tuo systeemi ole jo, onhan moni rahakas ja edustaja myös julkkis.
JulKKistenko? Tuskin. Mutta jos tarkoitat kuntasektorin työntekijöitä, niin olen itsekin julkisen puolen työntekijä. Olisin valmis vähentämään Suomen maksamaa kehitysyhteistyörahoitusta. Olen viime vuosina kaikkien kilpailukyykkyjen ja hinnannousujen myötä toistaiseksi tinkinyt lähinnä omasta kulutuksesta.
Asun 40 neliön vuokraluukussa, ajan 19v vanhalla autolla, en osata vaatteita. Mitähän vielä vois..?
Julkusen puolen palkat hakkaavat yksityisen puolen palkat. Pitemmät lomat, lyhyemmät työviikot, yl. paremmat työehdot, saikuilla ollaan enemmän kuin yksityisellä puolella, ei työttömyyden pelkoa, teet työsi vaikka kuinka kehnosti. Hyvitetään nämä edut nyt ensiksi sinne palkkoihin ja palataan asiaan.
Olen nyt jo täysin valmis hakkaamaan jokaikisen syöttöporsaan kampaviineri-ihraläjän.
En. Koska kadehdin niiden pitkiä lomia. Julkisen ja yksityisen lomat pitäisi olla sama, 4 kesällä ja viikko talvella.
Olisin valmis laskemaan elintasoani. Ei se materia niin merkkaa. Mielestäni hoitajat (sairaanhoitajat, lähihoitajat) eivät kuitenkaan tarvitse lisää palkkaa, vaan paremmat työolot. Lastentarhaopet kyllä ainakin tarvii lisää palkkaa. En osaa sanoa muista ammateista.
Vierailija kirjoitti:
En. Koska kadehdin niiden pitkiä lomia. Julkisen ja yksityisen lomat pitäisi olla sama, 4 kesällä ja viikko talvella.
Juurikin näin. Kun muut edut on ensin laskettu yksityisen tasolle, voidaan alkaa miettimään palkan suuruutta tai pienuutta.
En. Heillä kyllä koulutus vastaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Asun 40 neliön vuokraluukussa, ajan 19v vanhalla autolla, en osata vaatteita. Mitähän vielä vois..?
Asut aika hulppeasti.
Meitä on 2 aikuista, 1 vauva 27,5m2 yksiössä.
Autoa ei ole koska ei ole varaa siihen vaikka tarve olisi.
Ne tulee laskemaan kun on vähemmän töitä alalla
En, koska ei ole enää varaa mistä tinkiä, paitsi ruuasta, josta joudun joka tapauksessa tinkimään päästäkseni töihin ajamaan. Auton arvo 350e ja siinä pelkkä pakollinen liikennevakuutus, eli edes autoa vaihtamalla halvempaan en enää voi tinkiä kustannuksista.
Ei palkat ainakaan liian matalat ole. Joillakin siellä oikein korkeatkin, mutta saavutetuista eduistahan ei tingitä...
Minä olen sitä mieltä että julkkisille on saatava oma tes.
Minimipalkka esim 100 000€/v.
Bonukset voisi sitten tulla julkkiksesta julkaistujen juttujen mukaan, riippuen julkaisevasta tahosta.
Esim jos pääset hesariin ja tehdään aukeaman juttu, bonus olisi isompi kuin jostain paikallislehden pikkuhaastiksesta.
Julkkikset elävät ja omistavat elämänsä meitä viihdyttääkseen, joten heidän palkka tulee maksaa yhteisistä varoista.
En. Ensiksi julkisen sektorin lomat samalle viivalle kuin ykistyisellä ennenkuin mistään palkankorotuksista voidaan puhua.
Kenen julkkisten palkkoja, milloinka Seiska-julkkikset ovat alkaneet käymään oikeissa töissä?
En ole. Minusta sairaanhoitajat saa juuri sen palkan mikä heille kuuluu