Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on "herkku"

Vierailija
08.09.2015 |

Täällä tavain takaa törmää käsitteeseen "herkku". 

En syö herkkuja tai syön herkkuja, on herkkupäivä jne... 

Mitä sillä tarkoitetaan. Tajuan kyllä, että herkku on omasta mielestä hyvää suuhun pantavaa. Mutta vaihtelee kovasti ilmeisesti. Toiselle se on joitain irtokarkkeja (tod. inhoan) ja toiselle savukalaa ruisleivän päällä. 

Miksi koko ajan puhutaan "herkuista"  kuin olisivat jokin yksi suure tässä maailmankulussa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minullekin se "herkku" vaihtelee. Toisinaan karkki, toisinaan sipsi, toisinaan hyvät juustot ja lasi viiniä, toisinaan pizza. Herkku mikä herkku!

Vierailija
2/6 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle herkku edustaa jotain sellaista, jonka määrää pyrin rajoittamaan liian sokerin, suolan tai huonon rasvan takia. Muutakin herkullisen makuista on, mutta kun puhutaan herkkupäivistä, niin omalla kohdallani asia liittyy noihin edellämainittuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle herkku on karkkia, suklaata, sipsiä tai jäätelöä.

Vierailija
4/6 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana herkutella on minusta ärsyttävä :) Olipa kyse sitten vaikka hampurilaiselle menosta tai jostain hienommasta ruoasta, minusta herkuttelu on jotenkin ällöttävää. 

Vierailija
5/6 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain syötävää jota ilman pärjää ihan hyvin ja joka useissa tapauksissa on jopa vahingollista terveydelle (ja henkiökohtaiselle taloudelle) ainakin suurina määrinä.

Vierailija
6/6 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle herkku on suklaa, jätski, pulla, keksi, karkki, sipsit, popparit, kakku yms. Esim pizza ja hampurilainen ei oo herkkuja vaan rasvaisempia ruokia joita syödään ehkä n.10 päivän välein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän