Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko valmis tinkimään elintasostasi, jotta julkisen sektorin palkkoja voitaisiin korottaa?

Vierailija
25.03.2022 |

Jostain täytyy saada se raha, jolla julkisen sektorin palkkoja korotetaan. Velan otto on vain myöhempään siirrettyä verottamista.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt sen jo.

Terveisiä täältä julkisen sektorin palkkakuopasta. 

Vierailija
2/40 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Olen ollut sote-alalla töissä, ja sen helpommin ei voi ihminen rahaansa tässä maassa tienata. Lopettaisivat valituksen, niin kaikki olisivat tyytyväisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajien maltillisen palkankorotuksen vuoksi kyllä, samoin lastentarhanopettajien, mutta en missään nimessä opettajien. Opettajien palkat ovat nyt jo hieman yläkanttiin, kun huomioi pitkät loma-ajat.

Vierailija
4/40 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

Maksan jo nyt melkein 50% palkkatuloista veroa.

Vierailija
5/40 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan kehitysapu, miljardisiirrot etelä-Eurooppaan, ylimitoitetut infrahankkeet, - ei tarvitse nostaa veroja.

Vierailija
6/40 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elintasostani, ei ikävä kyllä, voi enää tinkiä.

Rajoilla mennään, mutta pärjään kyllä, mitään tukia en saa.

Työskentelen matalapalkka-alalla.

Vierailija
7/40 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä. Tehotonta tuubaa koko sektori, ihan itse kävin todistamassa pari vuotta ja asioita ei monessa paikassa enää paljon huonommin voisi tehdä. Tulosvastuu sinne pitäis saada.

Vierailija
8/40 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva varmaan olisi, mutta Yli 2500€ kuussa tienaavien tuloveroa kyllä tulisi nostaa jos korotukset tulevat olemaan tuntuvia.

Vierailija
9/40 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut laskemaan elintasoani siksi, että työttömille ja sossun eläteille maksetaan aivan liikaa.

Vierailija
10/40 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites oli vaikka sen rahan ottaminen kehitysyhteistyörahoista tai kulttuurista? Tai Sitran turhista hankkeista, joista ei jää jäljelle kuin kirjallisia raportteja, joilla voisi pyyhkiä vaikka hanurinsa.

Vierailija
11/40 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Olin itse aikoinaan 20 vuotta valtiolla töissä. Kun vaihdoin yksityiselle, pakkani nousi 3500€:sta 4000€:oon, eli 15%, mutta työtahti lisääntyi 30%. Puhumattakaan lomien lyhenemisestä.

Kokemukseni mukaan jokaisen valtion ja kunnan työntekijän pitäisi käydä kokeilemassa yksityisellä, niin loppuisi turha valittaminen kiireestä ja huonosta palkasta.

Vierailija
12/40 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne hoitsut nyt niin ihmeellisiä ole. Niitä on tapana kehua hyvien tapojen mukaan. Nyt ollaan sitten tässä että vaativat 4 miljardia lisää. Minun puolesta voivat olla lakossa vaikka koko vuoden.

Vierailija
13/40 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harva varmaan olisi, mutta Yli 2500€ kuussa tienaavien tuloveroa kyllä tulisi nostaa jos korotukset tulevat olemaan tuntuvia.

Mieluummin verotetaan etuuksia, saadaan enemmän veronmaksajia.

Vierailija
14/40 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko39 kirjoitti:

En todellakaan.

Maksan jo nyt melkein 50% palkkatuloista veroa.

Sinulla on sitten erittäin hyvä palkka.

Sillä palkka maksetaan tulojen.   Mitä korkeampi palkka, sitä suuremmat.

Ja tosiaan jotkut hyväpalkkaisimmat maksavat lähes, siis lähes, puolet palkastaan veroja.

Jotenka milloinkaan ei kannata tuijottaa kenenkään bruttopalkaa, vaan sitä summaa, mitä itsekukin saa palkastaan puhtaana käteen.

Mutta tietenkin tuijottaa tuota bruttosummaa, sillä työnantaja on se, joka tuon suuren bruttosumman maksaa, omasta tuotostaan, työllistäjänä.

On sitten aivan henkilökohtaista, mitä vähennyksiä itse kullakin työntekijällä on verotuksessaan.

Vierailija
15/40 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei korona aikanakaan ole muista syistä käytä lääkärissä. Hyvin on pärjätty. Olkoot lakossa vaan.

Vierailija
16/40 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ennenkin täällä maininnut hyvän keinon saada julkisen puolen työntekijöille lisää rahaa. Se on tarpeettoman verotusbyrokratian lopettaminen. Ei ole mitään järkeä että julkinen työnantaja ensin maksaa työntekijälle palkkaa ja sen jälkeen ottaa osan siitä takaisin. Mielestäni julkisen puolen palkat pitäisi muuttaa kaikki verottomiksi. Summat tietysti olisivat pienempiä kuin nykyiset bruttopalkasta mutta suurempia kuin nykyiset nettopalkat.

Vierailija
17/40 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella on kuitenkin melko löysää. Lomat pyörii ja ylitöistä maksetaan. Hoitajilla on hyvät lisät joista eivät koskaan muista mainita.

Vierailija
18/40 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta minulla onkin pienempi palkka kuin omasta mielestään palkkakuopassa olevilla hoitajilla.

Vierailija
19/40 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oikeestaan ei mulla elintaso muutu vaan jos jää vähemmän käteen, se on hyväntekeväisyydestä pois. Annan 5 % nettotuloistani hyväntekeväisyyteen jäsenrnmaksuina, tavaralahjoituksina ja vähän rahana. Lisäksi jäis pois jotain ulkonasyömisiä mutta muuten ei elintaso muuttuisi.

Vierailija
20/40 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy palkkatyössä. Saan osinkoja listaamattomasta yhtiöstä. Veroja maksan tuloista 7,5 prosenttia, kunhan tulot jää alle 150 000 eur. Kirjanpitäjä pitää huolen, ettei tämän yli mennä. Minua ei kiinnosta mitä muut maksaa. Jos tarvitsen terveyspalveluja, niin maksan niistä yksityiselle sektorille. En käytä julkisia palveluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi