Ketä me mukarasistit olemme?
Ajattelin, että kun nykyisen maahanmuuttoryntäyksen kritisoiminen on muka automaattisesti rasistista ja se saadaan kuulostamaan niin typerältä ja kielletyltä ja homogeeniselta asialta niin mitäs jos kerrottaisiin, keitä me oikeasti olemme.
Minä en lähtökohtaisesti halua näitä pakolaisia Suomeen ja olen sitä mieltä, että heidän joukossaan on paljon järjestelmämme hyväksikäyttäjiä.
Olen 47-vuotias nainen, ammatiltani toimistopäällikkö. Entä sinä?
Kommentit (18)
38 -vuotias kahden lapsen äiti. Ammatiltani autonkuljettaja.
Olen 38-vuotias sairaanhoitaja, joka ei saanut jatkaa sijaisuuttaan mielenterveyspuolella, koska kunnalla ei ollut varaa enää maksaa minulle palkkaa. Potilaita kyllä olisi tulossa ovista ja ikkunoista.
32 v, useamman lapsen äiti, lähihoitaja. Pienen tyttären kanssa leikkiessä mietin että haluan hänelle suomalaiset arvot ja ympäristön, en arabi maiden kulttuuria halua lähellekään lastani.
39-vuotias korkeakoulutettu, koulumaailmassa (mutta en opettajana) työskentelevä kahden lapsen äiti. Rasistin leimaa en otsaani suostu ottamaan, vaikka en voi tajuta, millaisessa psykoosissa nykyisen massamuuton puolestapuhujat oikein ovat. Kansainvälisiä sopimuksia rikotaan räikeästi mennen, tullen ja palatessa ja silti valtiojohtoa myöten on pokkaa syyllistää tavan kansalaista nihkeästä asenteesta. Kun on ensin itse vuosikausia varoiteltu kansalaisia siitä, että rahat on kerta kaikkiaan loppu. No, sekin näyttää olevan varsin suhteellista.
Olen ulkomailla opiskellut ja asunut 46-vuotias äiti. Samat sanat kuin 7.
Olen sosiaali- ja terveysalan maisteritason asiantuntija. Maailmaa paljon nähnyt, keski-ikäinen perheellinen mies. Lasten tulevaisuudesta huolestunut.
39- vuotias, helsinkiläinen sosionomiopiskelija ja perheenäiti. Ulkomailla 10 asunut ja työskennellyt.
48v, teknisen alan asiantuntija. Ja nro 7 kirjoitti varsin osuvan analyysin.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:25"]
48v, teknisen alan asiantuntija. Ja nro 7 kirjoitti varsin osuvan analyysin.
[/quote] Myös ulkomailla n. 8 vuotta asunut.
Parikymppinen opettajaopiskelija, joka välivuonnaan asui eräässä eurooppalaisessa suurkaupungissa ja järkyttyi ghettoutumisesta ja siitä, ettei monilla alueilla voinut kävellä rauhassa päiväsaikaan, saati sitten että olisi uskaltautunut pimeille kujille yksin. Oli alueita, jotka olisivat yhtä hyvin voineet olla Afrikasta, oli kouluja, joissa ei ollut ainoatakaan kantaväestön lasta. Lisäksi taloudelliset näkökulmat, eihän touhussa ole minkään valtakunnan järkeä. Kritisoin myös sitä, että EU antaa väärän viestin, kun ottaa laittomat siirtolaiset hellään huomaansa. Käännytykset käyttöön, nykyinen systeemi on kuin tervetulokutsu. Se myös houkuttelee väärinkäytöksiin. Eivät elintasopakolaiset maailmasta lopu, nykyjärjestelmä on kestämätön.
24-vuotias AMK opiskelija. Tämä tilanne on ihan naurettava, olen jo menettänyt toivoni turvallisen Suomen puolesta.
Olen korkeakoulutettu, nyt sairaseläkkeellä oleva 52v nainen. Minulla on kolme lasta, joista vain yksi on löytänyt vakituisen työpaikan, hänkin työssä Suomen ulkopuolella. Mistä ihmeestä näille uussuomalaisille löytyy työpaikkoja, kun edes 2 tutkinnolla ei pääse töihin, kun on kantasuomalainen mutta ei suhteita päättäjiin.
Olen 35-vuotias kirjanpitäjä kansainvälisessä työyhteisössä. Kahden ihanan, afrikkalais-suomalaisen lapsen äiti. Nykyisin ulkomaalaisen, mutta kuitenkin eurooppalaisen miehen puoliso. Asumme Suomessa, mutta olen asunut myös kahdessa muussa EU-valtiossa. Ystäväpiirini on hyvin monikulttuurinen, ystävistäni ja tuttavistani löytyy jokaisen maanosan edustajia.
Ystävistäni löytyy niin vihreiden, vasemmiston kuin perussuomalaistenkin äänestäjiä. Itse kuulun persuihin. Ulkomaalaisten ystävieni on ollut helppoa hyväksyä kriittiset mielipiteeni, mutta suomalaisten vihreiden ja vasemmiston äänestäjäystävieni kanssa on ollut tiukkoja väittelyitä.
Olen 40v neljän lapsen äiti. Asiantuntijaammatissa, koulutus toki on. FT.
Olen asunut noin puolet elämästäni ulkomailla, Ranskassa ja espanjassa. Nuoret miehet joskus tönivät. Älkää suuttuko, jäm ehkä yrittää sanoa.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:58"]Olen 40v neljän lapsen äiti. Asiantuntijaammatissa, koulutus toki on. FT.
Olen asunut noin puolet elämästäni ulkomailla, Ranskassa ja espanjassa. Nuoret miehet joskus tönivät. Älkää suuttuko, jäm ehkä yrittää sanoa.
[/quote]
Tarkoitan, kun olemme heidät tänne ottaneet, tota kai he tönivät. Kestälää se, tai ilmoittakaa poliisille.
Saatanan lampaat.
Olen nelikymppinen johdon assistentti, kolmen lapsen äiti, enkä voi ymmärtää, miksi kantaväestön täytyy elää nuukasti monessa asiassa ja kärsiä säästöistä, ja samaan aikaan hurskaasti toivotetaan täysin pakolaiset tervetulleiksi meidän rakentamaan järjestelmään. Sitten olisi ok, jos laskun voisi lähettää Syyriaan tai Irakiin. Oletteko varma ettei niillä valtioilla ole varaa?
30v aineenopettaja, jonka on huomannut yhteiskunnan säästämisen ihan liian hyvin omassa koulussaan. On aivan törkeää kuinka paljon lapsista säästetään ja samalla otetaan lisää elätettäviä. Joo, autetaan niitä oikeita pakolaisia, mutta heitetään heti ulos ne elintasopakolaiset.