Onko palstalla venäläisiä?
Mikähän meininki on tällä hetkellä Venäjällä? Näkeekö normi porukka köyhyyttä siellä tai esiintyykö tyytymättöämyyttä politiikkaa kohtaan?
Kommentit (6)
En ole venäläinen, mutta olen asunut siellä vuosia ja minulla on paljon kontakteja sinne. Köyhyydestä en tiedä, varmaan suomalaisittain iso osa porukasta on aika köyhää. Elintaso ei ole kuitenkaan mitenkään romahtanut, jotain tavaraa on kaupoissa vähemmän kuin ennen ja tulotaso on hieman laskenut. Jos tarkoitat politiikalla viime aikojen kansainvälisiä konflikteja, luulisin että enemmistö on ylpeitä siitä että Venäjä voi taas vaikuttaa maailman asioihin ja toimia itsenäisesti omien intressiensä puolustamiseksi. Tämä ei tietenkään ole valtavassa monikansallisessa valtiossa ainoa mielipide: on niitä, joiden mukaan Venäjän pitää keskittyä omiin sisäisiin asioihin, sekä niitä joiden mukaan Venäjä on väärässä Ukrainan ja Syyrian suhteen.
Minun henkilökohtaisen kokemukseni mukaan ihmiset ovat enimmäkseen toisaalta ylpeitä Venäjästä ja sen uusista saavutuksista, toisaalta harmissaan tulojen arvon laskusta.
Asia ei ole mitenkään yksinkertainen. Tilannetta voi hyvin verrata esimerkiksi Yhdysvaltoihin.
Pääsisikö Venäjälle pakolaiseksi miten helposti? Vai olisiko Viro parempi? Kuis on osaavatko venäläiset hyvin englantia? Entä virossa, pärjääkö? Ihan vaan siksi kun tuo meidän hallitus tekee itsestään niin naurettavan.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:21"] Kuis on osaavatko venäläiset hyvin englantia? [/quote]
Venäläiset osaavat merkittävästi paremmin englantia kuin amerikkalaiset venäjää. Yleismaailmallinen tosiasiahan on, että englantia osataan yleisesti vain USAssa, Kansainyhteisössä sekä muutamissa Euroopan maissa. Toki keskimääräistä korkeammin koulutettu nuoriso (alle 30) puhuu ainakin perusenglantia melkein missä vain.
Miten venäläiset suhtautuvat suomalaisiin pakolaisiin?
Njet!