Synnytyksen jälkeen
millä vaatteilla olette kotiutuneet sairaalasta? Äitiysvaatteilla vai vanhoilla, ennen raskautta päälle mahtuneila. Hus:n sivuilla kehoitetaan ottamaan niin vauvalle kun äidillekin kotiutumisvaatteet. Vauvan ymmärrän, mutta jotenkin aattelin että se mamma lähtee niillä vaatteilla millä on ennytkin. Vai alstikko sinne mennään..laihtuuko muka heti takas mittoihin?
Kommentit (11)
Itse en laihtunut yhtään, joten samoissa vaatteissa kotiin joilla olin tullitkin. Toisilta se vatsa taas sulaa siinä parissa päivässä pois. Ota varukdi mukaan jotkut verkkarit, jotka pysyy pienempänäkin jalassa eikä kiristä mahdollisia repeämäompeleita.
Itse käytin äitiyshousuja vielä 9kk synnytyksen jälkeenkin vaikka paino oli jo iha normaali. Ehkä tuossa ajatellaan että jos vaatteet on vaikka likaantunut lapsivedestä tai muista eritteistä jo mennessä niin olisi vaihtovaatteet mukana.
Minulla tosiaan jäi vatsa sinne synnärille, joten tavalliset farkut olisi käynyt hyvin. Ongelmaksi koituikin sektiohaava, joten kotiin lähdin "salihousuja" muistuttavilla pökillä, niistä sai vyötärön vedettyä sen haavan yläpuolelle. :)
Lähdin samoilla kuin tulinkin. Olivathan ne tosi väljät, mutta yksi automatka nyt yhdentekevä.
Ei ollut mikään catwalk-esitys :D
Älä nyt stressaa tuollaisesta, keskity synnytykseen... Kaikkea sitä ihmisten mieliin pulpahtaakin. En totisesti tuollaista tullut edes ajatelleeksi, kun lähdän aika tuli.
Itse pakkasin mukaan puhtaat äitiysfarkut ja puhtaan paidan ja alusvaatteet. Niillä kotiin. Kotona meininkin melkein heti suihkuun ja sitten lökärit päälle. Kuten edellinen kirjoittaja jo sanoikin niin älä ainakaan tästä asiasta stressaa. :) Vaikka tiedän kyllä tunteen, raskausaikana sitä miettii jokaista pikkuasiaa.
No mulla valui lapsivesiä ja verta pitkin housuja, samoin paita oli ollut jo toista päivää päällä kun tuli äkkilähtö sairaalaan. Kotiin oli mukavampi lähteä _puhtaissa_ vaatteissa, eikä likaisissa. Toki saa lähteä niissä missä tulikin, mutta aika usein ihmiset tykkäävät välillä vaihtaa puhdasta päälle. :)
Saa lähteä joko niillä millä on tullutkin mutta mulla oli housut ihan märät lapsivedestä, joten ei olisi mieleenkään tullut niillä lähteä. Puhtaat kollarit, toppi ja huppari tais olla mulla päällä :-D.
Minä pakkasin sairaalakassiin puhtaat verkkarit, sukat, pikkuhousut, imetysliivit ja imetyspaidan kotiutumista varten. Ne housut joilla menin sairaalaan olivat veressä, samoin kuin pikkuhousut. Sukat olivat päivän olleet jalassa jne.
Äitiysvaatteilla tulin kotiin. Viimeksi omat vaatteet olivat lapsivedessä, mutta kyllä musta on muutenkin mukava laittaa puhtaat vaatteet päälle.
Jotkut puhtaat "pehmeät" kuminauhavyötäröhousut parhaat...verkkarit tai jazz-housut ym.
Mitään farkkuja en olisi pystynyt tunkemaan jalkaan vaikka maha lähtikin kun oli tikit ja jälkivuotoa ja kipuja.
Niillä äitiysvaatteilla mä ainakin lähdin kotiin.