Kuinka kauan jaksaisit työpaikkassa missä huono ilmapiiri?
Mikä saisi sinut jäämään kyseiseen paikkaan? Jos kyse työpaikasta huonolla ilmapiirillä ja työntekijöissä todella suuri vaihtuvuus.
Kommentit (35)
Kymmenen vuotta ollut samassa paikassa. Aina kun tulee uusia työntekijöitä, niin voi arvuutella, kuuluvatko työtätekeviin vai paskanjauhajiin. Sitten kun paskanjauhajat alkaa olla enemmistönä, otan hatkat.
Katsotaan nyt, miten kauan jaksan.
Yli 30 vuotta olen kestänyt ja vielä muutama vuosi on jäljellä. Palkan takia töitä tehdään.
17. vuosi menossa. Muualta ei ole töitä saanut vaikka olen hakenut jo monta, monta vuotta.
Se saattaa kertoa huonosta johtamisesta? Jokin ei toimi ja on kuormittavaa. Vai tietääkö se johto miten yrityksen pitäisi toimia, että kaikki sujuu ja ihmiset viihtyvät. Tai tuotteiden toimivuus.
Kohtuullinen palkka, helppo homma ja mukava työ pitäisivät minut siellä eläkepäiviin saakka. Töissähän siellä vaan ollaan, elämä on muualla.
2 vuotta jaksoin. Menin vastavalmistuneena ekaan oman alan työpaikkaan ja ajattelin, että tällaista tämä nyt vaan on. Se ilmapiiri aiheutti minulle lopulta masennuksen, mutta jostain ihmeestä sain voimia hakea uutta työpaikkaa. Uudessa työpaikassa aloin voida paremmin ja masennus parani. Jälkikäteen olen ihmetellyt, että miksi sinnittelin tuon 2 vuotta, mutta en kai vain ymmärtänyt, että muissa paikoissa voi olla aivan erilaista.
Vierailija kirjoitti:
Yli 30 vuotta olen kestänyt ja vielä muutama vuosi on jäljellä. Palkan takia töitä tehdään.
No näinkin,mutta töissä kuitenkin vietetään karkeasti 1/3 kaikista arkipäivistä joten olisi suotavaa että se ei olisi pelkkää kestämistä ja hammastenkiristelyä.
Olen ollut nyt 5 vuotta firmassa, jossa aluksi oli kiva olla töissä, vaikka työtä olikin liikaa ja stressi vei välillä yöunetkin. Väki on kyllä vaihtunut tiuhaan, mutta vuoden parin sisällä firmaan on rekrytoitu todella erikoista porukkaa. Suomeksi sanottuna ilkeitä kusipäitä, joilla hirveät luulot omasta erinomaisuudestaan ja taidoistaan. Kummallista vittuilua ja ilkeilyä saa osakseen, vaikka kuinka yrittäisi itse olla asiallinen ja tehokas. Olin ajatellut, että pysyn tässä paikassa kunnes potkivat eläkkeelle. Tänään tällaisen esimiehen vittuilukohtauksen jälkeen tein päätöksen, että alan etsimään uutta paikkaa.
Te, jotka kestätte sairasta ilmapiiriä töissä, niin miten? Kaikki vinkit tervetulleita.
Juuri nyt ei ole jaksamista eikä mahdollisuutta vaihtaa toiseen paikkaan, mutta miten nuo työpaikan harakat kestää?
Joka päivä paha mieli mennessä ja tullessa.
Osa onneksi jää lähivuosina eläkkeelle, mutta silti on siinäkin vuosia jaksamista heidän vaihdevuosioireista kiukuttelua ja kusipäisyyttä.
Hain kokoajan uutta työpaikkaa ja vasta kahden vuoden kuluttua tärppäsi.
Viikon. En hirveän kauaa katsele huonoa johtamistyötä tai selkäänpuukotusta. Nyt on työvoimapula ja itselläni useita tutkintoja, joten valinnanvaraa on.
Olin sen 8kk minkä sopimus kesti. En jatkanut vaikka pyydettiin. Montaa asiaa kadun. Sitä en.
Pakko kestää koska vaihtoehtona on työttömyys ja köyhyys
40 vuotta meni, nyt eläkkeellä.