Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vanhempi lähteä asevelvollisen mukaan kutsuntoihin?

Vierailija
08.09.2015 |

Onnistuuko? Onko monilla muillakin vanhempia mukana kutsunnoissa?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toki mennä. Ja leima seuraa inttiin asti ja sen ajan...

Pitäisikö äidin mennä sinne inttiinkin mukaan?

Vierailija
2/53 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta. Menette sitten päivän päätteeksi vielä yhdessä uimaan ja otat pojan mukaan naisten puolelle, kun se ei kuitenkaan selviä siitä pukukopin lukosta siellä miesten puolella..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän nyt ole oikeasti tosissasi? Jos olet, niin nyt on hyvä aika miettiä miksi olet liimautunut aikuiseen lapseesi kiinni. Päästä irti.

Vierailija
4/53 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa ihan oikeasti osaako poika olla ihmisiksi kutsunnoissa.

Vierailija
5/53 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:56"]

[/quote]

Etkö ole opettanut hänelle ollenkaan vastuunottoa omista tekemisistään? Näin siinä käy kun tekee aina kaiken kersojensa edestä. Nyt hänen on sitten pakko opetella kaikki yhtäkkiä. Tulee kompastumaan useammin kuin on tarpeen, ja se on sinun syysi. Mutta nyt et voi enää asialle yhtään mitään, pojan on vain pakko pärjätä.

Vierailija
6/53 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Keneltähän lie oppinut sen ettei tarvitse noudattaa yleisiä kirjoittamattomia sääntöjä? Minä ja minun napa ja ennakkoluulot ja huomionhakuisuus, paskat muista, omaa lastakin käytettään törkeästi maailman pyörittämiseen oman navan ympärillä, ei siinä mistään oikeasta huolesta ole kyse.

Vierailija
7/53 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei missään nimessä vanhempia mukaan kutsuntoihin. Se on paikka, jossa pitää pärjätä jo ihan itse. Jos ei osaa olla ihmisiksi, siellä on sotilaspoliisit hoitamassa asian. Jos tyrii asiansa, kärsii siitä ihan itse. Sekin on jo syytä oppia.

Vierailija
8/53 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä mukaan! Poika sai samantien vapautuksen ja pääsi ilman armeijan välivuotta opiskelemaan haluamaansa alaa.

Vierailija
9/53 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion mennä pojan mukaan myös inttiin. Olen anonut vuorotteluvapaata sen vuoksi. Ei se yksin siellä pärjää.

Vierailija
10/53 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskin  aloitus pitkään aikaan. :D

Vierailija
11/53 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 10:14"]Itse aion mennä pojan mukaan myös inttiin. Olen anonut vuorotteluvapaata sen vuoksi. Ei se yksin siellä pärjää.
[/quote]
Nukutko samassa punkassa ja leireillä samassa makuupussissa?

Vierailija
12/53 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 10:14"]Itse aion mennä pojan mukaan myös inttiin. Olen anonut vuorotteluvapaata sen vuoksi. Ei se yksin siellä pärjää.
[/quote]
Nukutko samassa punkassa ja leireillä samassa makuupussissa?
[/quote]
Entä pesetkö AP poikasi hampaatkin aamulla ja illalla? Mites aamuherätykset, hui kauhea kun solttupojille karjutaan, eihän semmoista voi kestää ilman äitiä

Vierailija
13/53 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 10:14"]Itse aion mennä pojan mukaan myös inttiin. Olen anonut vuorotteluvapaata sen vuoksi. Ei se yksin siellä pärjää. [/quote] Nukutko samassa punkassa ja leireillä samassa makuupussissa? [/quote] Entä pesetkö AP poikasi hampaatkin aamulla ja illalla? Mites aamuherätykset, hui kauhea kun solttupojille karjutaan, eihän semmoista voi kestää ilman äitiä

[/quote]

Armeijassa ei pestä hampaita kuin satunnaisesti

Vierailija
14/53 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kutsuntoihin pakko mennä vai voiko asian hoitaa etukäteen toimittamalla lääkärintodistuksen? Jos, niin minne? Ei ap, kehitysvammaisen pojan äiti, joka tasan menee mukaan jos sinne pitää mennä.

Vierailija
15/53 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 10:14"]Itse aion mennä pojan mukaan myös inttiin. Olen anonut vuorotteluvapaata sen vuoksi. Ei se yksin siellä pärjää. [/quote] Nukutko samassa punkassa ja leireillä samassa makuupussissa? [/quote] Entä pesetkö AP poikasi hampaatkin aamulla ja illalla? Mites aamuherätykset, hui kauhea kun solttupojille karjutaan, eihän semmoista voi kestää ilman äitiä

[/quote]

Armeijassa ei pestä hampaita kuin satunnaisesti
[/quote]
Jaa kyllä me pestiin kasarmilla aamulla ja illalla. Leirillä miten ehti.

Vierailija
16/53 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 10:09"]

Kannattaa mennä mukaan! Poika sai samantien vapautuksen ja pääsi ilman armeijan välivuotta opiskelemaan haluamaansa alaa.

[/quote]

Ei siihen mitään äitejä tarvita, itse sain vapautuksen toimittamalla 2000-luvun alun diagnoosin lievästä aspergerista. Ei se ois sinänsä mitään haitannut, riittää kun ilmaisee ettei vois vähempää kiinnostaa moinen paska.

Vierailija
17/53 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tiedätkö yhtään mitä sotapoliisit ovat? Tiedätkö että heille ei vittuilla -ovat eri porukkaa eri valtuuksilla kuin kaupakeskusten vartijat.

Siellä oppii olemaan ihmisiksi hyvin äkkiä veltompikin tapaus.

Vierailija
18/53 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Em. kehitysvammaisen äiti voi etukäteen olla yhteydessä puolustusvoimien aluetoimistoon, yhteystiedot puolustusvoimien sivuilta. Jos vamma on lievä ja poika haluaa suorittaa asepalveluksen, voi olla mahdollista suorittaa asepalvelus erityisjärjestelyin. Yleensä kuitenkin saa vapautuksen palveluksesta ja se on mahdollista järjestää ilman kutsuntatilaisuuteen osallistumistakin tällaisissa erityistapauksissa, lääkärin arviohan annetaan jo etukäteen. 

Vierailija
19/53 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh :D

Kysäsepä ihan puhelimitse tätä asiaa hoitavalta taholta. Veikkaan, että poikasi saa vapautuksen siltä istumalta, kun huolekkaan kanaemon viesti on kirjattu poikasi kohdalle ennakkotietoihin. 

Vierailija
20/53 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 10:31"]

[/quote]Mitä?? Joutuuko siellä heräämään aikaisin aamulla? Siis kuinka aikaisin? Ei kai ennen 10? Meidän poika nukkuu vielä silloin. Herää vasta kun hellästi herättelen aamupalatarjottimen kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi