Ahdistaako muita kauppojen liian lujaa soiva taustamusiikki?
Kävin vauvan kanssa Jumbossa, piti lähteä takaisin kodin rauhaan, kun päällehuokuva musiikin jympytys täytti aistit. Vauvakin oli illan levottovampi, vaikka kopassa olikin, ja äänteli jo kaupassa levottomasti.
Helsinki Outletissa käytiin myös sama homma, hirveä jympytys ulkotiloissakin. Lisäksi jokaisessa liikkeessä omat erilliset musiikit.
Tokmannia myöten rautakauppaan asti musiikki pauhaa.
Tutkimukset musiikin ostohalua lisäävästä voimasta on tehty aikana, kun ihmisten aistit eivät olleet näin kuormittuneita kuin nykyisin.
Koska joku kauppias jossain havahtuu tähän aisteja uuvuttavaan saasteeseen?!
Kommentit (17)
Jouluna kaipaan joulumusiikkia kuin ennen vanhaan. Oli ihanaa mennä tavarataloon ja päästä musiikin myötä joulutunnelmaan.
vain silloin kun joku haloo helsingin artisti mankuu kuin kipeä kissa tai joku aikuinen nainen vonkuu lässyttäen kuin lasten laulua laulaen ja joka toinen sana on v#ttu.
Kyllä. K-marketissa käydessä Treella meno on kuin baarissa tai yökerhossa. Ehkä hakevat tietynlaista asiakaskuntaa, mutta kun keski-ikäisenkin on pakko asioida siellä. Silti se on parempi musiikki kuin hevi tai humppa. Koskarissa on hypnoottinen sävelmä joka nousee ja laskee. Ratinan liikkeissä en niin välittäisi musiikista ja mainoksista, liekö nekin nuoremmille - musiikit sekoittuvat toisiinsa kun joka liikkeessä on erilainen. Tulee sekameteli.
Jouluna joillakin oli joulumusiikki edelleen, vaikka sitä on kritisoitu.
S-marketeissa veetuttaa koska siellä nostivat tahallaan kovemmalle ja listatkin on keskimääräisten käyttäjien mukaan profiloituja eli paskaa.
Ei ahdista, mutta yhellä kirpparilla soi yle x tosi kovalla aina. Se vtuttaa. Tuntuu jotenki törkeältä että sitä vaan saa piettää päällä ja saastuttaa ihmisten ajatuksia sillä.
Vierailija kirjoitti:
vain silloin kun joku haloo helsingin artisti mankuu kuin kipeä kissa tai joku aikuinen nainen vonkuu lässyttäen kuin lasten laulua laulaen ja joka toinen sana on v#ttu.
Kerran olin polttaa hihani kun joku ukko joikas vaan että suuuuudelllaaann kymmenen ym kertaa peräkkäin! Joku sitte sanoi että se on joku? Lauri mikälie, en tiiä kun en kuuntele suomipoppia. Mutta se joikuminen, ois tehny jotakin eikä hoilannut samaa!
Laitoin palautetta mutta ei auttanut
Onhan se todella w t, mutta etenkin minua häiritsee musiikin surkea laatu. Luulisi, että palkkaisivat jonkun asiantuntijan valitsemaan hyvää musiikkia. Mutta ei, surkeaa sen olla pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran olin polttaa hihani kun joku ukko joikas vaan että suuuuudelllaaann kymmenen ym kertaa peräkkäin! Joku sitte sanoi että se on joku? Lauri mikälie, en tiiä kun en kuuntele suomipoppia. Mutta se joikuminen, ois tehny jotakin eikä hoilannut samaa!
Laitoin palautetta mutta ei auttanut
menee samaan kategoriaan.
miksi ei voi olla neutraalia rauhallista instrumentaali musiikki. sellaista mitä kutsutaan hissi musiikiksi.
Juu, ahdistaa. Lähden yleensä pois heti tuollaisesta kaupasta. Ostan korkeintaan juuri sen tuotteen jota lähdin ostamaan, mutta muut ostokset hoidan muualla.
En ymmärrä miksi musiikkia pitää soittaa niin kovalla.
Olin kaupassa töissä, jossa soi taukoamatta se sama teostovapaa pa*ka, joka soi esim s-marketeissa nykyään. Juma*lauta hajosin sinne! Oli pakko päästä pois.
Kun valitin asiasta ääneen, esimies neuvoi, että "älä kuuntele sitä". Vähän kuin sanoisi jauhoallergiselle, että älä hengitä sitä jauhopölyä.
Vierailija kirjoitti:
Olin kaupassa töissä, jossa soi taukoamatta se sama teostovapaa pa*ka, joka soi esim s-marketeissa nykyään. Juma*lauta hajosin sinne! Oli pakko päästä pois.
Kun valitin asiasta ääneen, esimies neuvoi, että "älä kuuntele sitä". Vähän kuin sanoisi jauhoallergiselle, että älä hengitä sitä jauhopölyä.
ainakin meidän kaupassa soi ihan tavallinen radio. taisi teosto oikeudet vapautua kunnolla. siellä joku vilkkumaan ja haloo helsingin risteytys huutaa kuin sika joka soittaa säkkipilliä.
sitten kun kappale loppuu j karjalainen alkaa naukumaan pinnan alla...
Ei ole oman kaupungin kaupoissa enää vuosikausiin soitettu edes radiota, joulumusiikista puhumattakaan. Minä ku luulin ettei se enää ole sallittua juuri ap:n kaltaisten valittajien takia. Ilmeisesti jossain vielä soitetaan.
Olen itse rautakaupassa töissä ja radio on niin kovalla että ei meinaa kuulla mitä asiakas sanoo. Varsinkin kun on maskit naamalla, niin kiva kysyä monta kertaa uudestaan että mitä tuli hakemaan.
Ei ahdista, mutta ärsyttää ja häiritsee keskittymistä. Musiikki hiljaisella olisi ok.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Melusaastetta se on