Lue keskustelun säännöt.
Suuri vauva ja käynnistys...?
02.10.2006 |
Hei, tää on mun 3 raskaus, nyt mennään 35 viikolla. Ja ahistaa mahottomasti. Tuntuu ettei jaksa ees hengittää...
Edelliset ollu isoja eikä oo käynnistyneet itestään eka 4340g, käynnistämällä syntyi viikkoa ennen laskettua aikaa, toinen oli 40+3, leikattiin koon puolesta 4800g. Synnytyksen maksimi painoraja 4,2kg
Nyt mietityttää että voitaisko jo synnyttää/käynnistää ennen viikkoa 38? Kokoarviota ei oo vielä tehty, mut viikon sisällä pitäis tulla kutsu äippä-polille. Vaikuttaako siihen edellinen leikkaus, siitä on aikaa 1v9kk?
Kokemuksia? Tarttis tukee... ja aikaa henkiseen valmentautumiseen...
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
sitä ennen tehdään punktio, josta kai jotenkin katsotaan keuhkojen kypsyyttä. Jos ovat kypsät niin ilmeisesti käynnistys on mahdollista. Eri sairaaloissa vaan on erilaisia käytäntöjä ja eri lääkäreilläkin mielipiteet vaihtelee tosi paljon. Mulla raskaus vähän yli puolen välin ja eri lääkärit ovat jo viljelleet ihan erilaisia " varmoja" asioita synnytyksestäni. Toinen ehdottomasti sitä mieltä että yliajalle ei varmasti mennä, eli käynnistetään ja toinen taas haluaa tarkkailla lapsen painoa enemmän ja katsotaan sitten vasta miltä näyttää. Yksi lääkäri sanoi, että suurin osa diabeetikoista menee sektioon josta sain käsityksen että niin minäkin suurella todennäköisyydellä. Tähän mennessä on kokemusta vain yhdestä normaalista alatiesynnytyksesta joka meni hyvin ja vauva oli alle 4 kiloinen, joten en osaa vielä ajatella mikä nyt olisi paras ratkaisu. Toistaiseksi vauva on normaalikokoinen.
Itse kannattaa olla asialla myös ja ilmaista omia toiveita. Ja jos lääkärin mielipide on aivan erilainen kuin oma, niin aina voi kysyä myös toisen lääkärin mielipidettä.
Toivottavasti synnytyksesi menee hyvin, päädyttiinpä sitten mihin ratkaisuun vaan.