Raskaana pillereistä huolimatta..?
Hei,
olisin mielipiteitä/kokemuksia vailla. Onko tavallista, että kuukautiset jäävät välistä, vaikka syö pillereitä? Kuvittelin, että pillerit laittavat kuukautiset tulemaan "väkisin".
Stressiä on ollut paljon ja pitkään, ehkä sen takia kuukautiset katosivat? Testit näyttävät negaa, mutta raskausoireita on havaittavissa. Raskaus ei ole ollut toiveissa, mutta epäilen itseäni vahvasti jo luulotautiseksi menkkajomotuksineni ja aristavineni rintoineni :D
Kommentit (11)
Kuukautiset voivat jäädä välistä tai väli pidentyä, riippuu pillereistä. Mulla oli ehkäisykapselin kanssa aika epäsäännölliset kuukautiset, ja myös joidenkin yhdistelmäehkäisypillereiden kanssa oli ongelmaa.
Pilleritkään eivät ole satavarma ehkäisykeino, ja eri merkeillä on eroa. Mulla on tällä hetkellä käytössä minipillerit, jotka eivät estä ovulaatiota. Niiden kanssa on oltava tarkkana, että ottaa pillerin joka päivä samaan aikaan, poikkeama ei saa olla kolmea tuntia pidempi.
Ehkäpä tämä on vaan jotain stressipäistä oireilua, ihmetyttää vaan kun koskaan ennen ei ole jäänyt kuukautiset pois. Ennen esikoista söin Meliane-pillereitä n.7-8v ja nyt olen syönyt taas 1,5v samoja nappeja. Ei kai tässä auta kuin odottaa, miten seuraavien kuukautisten käy ;-)
hormonitoiminnassa ja reagoinnissa pillereihin. Vaikkei olisi "vanhakaan".
Mä tulin ainakin raskaaksi ekalla kerralla just e-pillereiden aikana! Eli ei todella oo mahdotonta.. Ja aina on kuitenki parempi tehdä se testi kun syödä pillereitä jos kuukautiset on jääneet välistä! Ja halvin testihän on alle 4 euroa ja neuvolaan voi soittaa ja pyytää testiä, sen saa ilmatteeksikin tehtyä..
Ensimmäisessä testissä näimme miehen kanssa haamuviivan, vaan enpä siihen oikein uskonut. Sen jälkeen kahdessa testissä ollut puhdas nega, viimeksi tein torstaina. Kuukautisten olisi pitänyt alkaa jo melkein 2,5vk sitten, joten luulisi että torstaisessa testissä raskaus olisi näkynyt. Odottelen seuraavia kuukautisia ja jos niitä ei näy, täytyy alkaa tutkimaan tarkemmin.
Onhan tässä jo ikää yli 30 ;) ja stressiä järkyttävästi. Ihmekös jos kropan hormoonitoiminta on sekaisin! Kiitos teille kun vastailitte :)
Täällä sama tilanne, menkat jäivät väliin vaikka niin ei ole koskaan aiemmin käynyt. Stressiä on kovasti ja testi näytti negaa. Ihmetyttää vaan vietävästi. Odottelen nyt seuraavia alkavaksi puolentoista viikon kuluttua. Sitten alkaa jo suuri ihmetys jos eivät ala.
Onko sulla ollut mitään raskausoireita? Mulla on jatkuvasti enemmän tai vähemmän menkkajomotusta, varsinkin iltaa kohti lisääntyy. Rinnat on myös enemmän ja vähemmän arat. Olen viluinen, ärtyisä ja yliherkkä.
No perjantaina loppuu tää pilleriliuska ja maanantaina oottelen menkkoja alkavaksi. Alkais nyt niin loppuis ihmettely :-)
Minä vielä odottelen alkavaksi. Torstaina pitäis alkaa. Oireita on välillä ollut. Rintoja on aristanut, mutta olen keksinyt niille kyllä "hyviä" selityksiä. Minulla ei ole ollut kahdessa edellisessä raskaudessa mitään oireita. Sehän tämän tekee vieläkin mielenkiintoisemmaksi. Ei ole mitään selviä merkkejä. Muuta kuin sitten se plussa testissä. Minä olen myös nyt ollut hyvin herkkä tai sitten hyvin ärtyisä. Katsellaan mitä meille oikein tapahtuu... Ei tämä nyt ihan kamala kauhistus olisi jos vaikka vauva olisikin tulossa. Kyllähän se kolmas siinä missä nuo kaksikin.
Hei Herkkutatti, normaalisti mulla alkaa su-ma -välisenä yönä menkat, mut nyt alkoi tiistaina. Ja kuvittelin, että nyt vuotaa tulvimalla, mutta vuoto onkin erittäin niukkaa. No mut uskon, että stressi on tämän kaiken takana.
Ei se vauva katastrofi olisi täälläkään ollut, mutta parempi näin, kunnes elämä hiukan tasoittuisi kriiseistä ;-)
Kerrohan sitten miten sun kävi :-)
Ihan normaaliin aikaan ja aika normaalin oloisena. Ei siis yllärivauvaa tännekään tullut. Kummalista vaan miten mieli oli siihen jo valmistautunut. Pettymykseltä tämä tuntuu, vaikkakin hyvä näin. Sen kolmannen aika meillä on hitusen myöhemmin, ehkä...
Eipä tuo kai ole mitenkään tavallista, kai ennemminkin melko harvinaista, mutta tiedän tapauksen että e-pillereistä huolimatta tuli raskaaksi. Tässä tapauksessa oli kuitenkin omituisinta se, että menkat tulivat (tai siis ainakin jonkinlaista vuotoa oikeaan aikaan), joten raskaus olikin jo melko pitkällä, ennenkuin tämä nainen edes huomasi mitään! Itsellä on pillereitä syödessä ollut välillä hyvinkin niukat kuukautiset, mutta ei ne kokonaan pois ole jääneet ikinä, jos sen normaalin tauon on pitänyt. Mun käsittääkseni kuitenkaan e-pillerit eivät mitenkään "väkisin" laita menkkoja tulemaan sen ihmeemmin kuin niiden syömättömyyskään. Ja stressi tms voi myös hyvinkin vaikuttaa siihen, ettei menkkoja tulekaan. Jos olen ihan tosi väärässä, niin toivottavasti joku fiksumpi korjaa!