Miksi mulle aina käy niin, että ensin pidän jostakusta ja
ja yrittäessäni tutustua ja asioiden edetessä en lopulta enää pidäkään? Tässä voi siis mennä vuosi, kaksi? En pidä tälläkään hetkellä kenestäkään. Tämä on jo vähän surullista... :(( Vika voi olla minussa, mutta en ymmärrä, mitä teen väärin. Onko jollain esim. psykologista ymmärrystä asian päälle?
Kommentit (29)
Erityisen yleistä rakkausaddikteilla.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 21:55"]
Ihastut ihastumiseen, et todellisuuteen. Kun todellisuus paljastuu, et koe saavasi sitä mitä olet toivonut.
Eipä ollenkaan harvinaista ihmissuhdemarkkinoilla.
[/quote]
Ärsyttäviä länkyttäjiä. Ei todellisuuteen voi tutustua ensimmäisenä päivänä. Kyllä se voi pitkänkin ajan päästä huomata, että eihän tämä toimi ollenkaan.
No mutta jos todellisuus ei KOSKAAN miellytä, niin kertoohan se jotain.
Tätä on tapahtunut myös nais(t)en kanssa, vaikken ole lesbo. Mutta ehkä aika irrallani tunteistani ja huono läheisyydessä.
ap
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 22:01"]
[/quote]
Niin. Mitä se kertoo? Oon ihan ulapalla tästä. Minusta tuntuu ihmiset todellisuudessa kamalan pahansuovilta, mutta huomautan, etten usko siihen, vaan että se on tunne. Mutta uskon tunteeseeni. :(
ap
Ehkä ihastut ihastumisen tunteeseen. Kun "arki koittaa" ja opit tuntemaan ihmisen, et saavutakaan enää mitään uutta ja jännittävää niin kuin ihastuessasi.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 22:05"]
Ehkä ihastut ihastumisen tunteeseen. Kun "arki koittaa" ja opit tuntemaan ihmisen, et saavutakaan enää mitään uutta ja jännittävää niin kuin ihastuessasi.
[/quote]
Tuo olisi kai tylsistymistä tai kyllästymistä, mutta minulle käy niin, että en pidä henkilöstä. Itseasiassa minulle on käynyt noin kun sanoit kahden miehen kanssa, mutta heihin en ollut missään vaiheessa rakastunut. Jos olen, niin sitten käy niin, että päädyn ei-pitämään tai jopa vihaamaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 22:01"]
[/quote]
Se kertoo siitä, ettei todellisuus miellytä. Yritätkö sanoa, että sen pitäisi miellyttää, jos ei miellytä?
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 22:01"]
[/quote]
Se kertoo siitä, ettei todellisuus miellytä. Yritätkö sanoa, että sen pitäisi miellyttää, jos ei miellytä?
[/quote]
No jos joskus haluaa kokea aitoa läheisyyttä. Jos ei niin ei sitte.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 22:05"]
[/quote]
Tuo olisi kai tylsistymistä tai kyllästymistä, mutta minulle käy niin, että en pidä henkilöstä. Itseasiassa minulle on käynyt noin kun sanoit kahden miehen kanssa, mutta heihin en ollut missään vaiheessa rakastunut. Jos olen, niin sitten käy niin, että päädyn ei-pitämään tai jopa vihaamaan.
ap
[/quote]
Vihaamaan? Ehkä kuitenkin inhoamaan... Tai sitten olet sekaisin päästäsi.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 22:01"] No mutta jos todellisuus ei KOSKAAN miellytä, niin kertoohan se jotain. [/quote] Se kertoo siitä, ettei todellisuus miellytä. Yritätkö sanoa, että sen pitäisi miellyttää, jos ei miellytä? [/quote] No jos joskus haluaa kokea aitoa läheisyyttä. Jos ei niin ei sitte.
[/quote]
Mulla taitaa olla niin, etten pysty aitoon läheisyyteen. Hankalaa. Sitten minulle suututaan jos toinen haluaisi sitä läheisyyttä. Kai ne olettaa, että mä ihan ilkeyttäni en pysty. Hankalaa. Ja mä oletan, että toinen vihaa mua, kun se suuttuu.
ap
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 22:05"] Ehkä ihastut ihastumisen tunteeseen. Kun "arki koittaa" ja opit tuntemaan ihmisen, et saavutakaan enää mitään uutta ja jännittävää niin kuin ihastuessasi. [/quote] Tuo olisi kai tylsistymistä tai kyllästymistä, mutta minulle käy niin, että en pidä henkilöstä. Itseasiassa minulle on käynyt noin kun sanoit kahden miehen kanssa, mutta heihin en ollut missään vaiheessa rakastunut. Jos olen, niin sitten käy niin, että päädyn ei-pitämään tai jopa vihaamaan. ap [/quote] Vihaamaan? Ehkä kuitenkin inhoamaan... Tai sitten olet sekaisin päästäsi.
[/quote]
Miten niin sekaisin päästäni? Eikö voi alkaa vihata ihmistä muuten?
ap
Käsittelemättömiä pettymyksiä lapsuudessa? Rakkaus sekoittuu kaunaan päässäsi? Persoonallisuushäiriö? Huono ihmistuntemus?
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 22:24"]
Käsittelemättömiä pettymyksiä lapsuudessa? Rakkaus sekoittuu kaunaan päässäsi? Persoonallisuushäiriö? Huono ihmistuntemus?
[/quote]
Tuo ensimmäinen. Miten rakkaus voi sekoittua kaunaan?
ap
Suttuista itseäsi. Sulla on itsetunnon ja itsetuntemuksen kanssa haastetta.
hyväksytkö heikkouden itsessäsi tai muissa?
Mikä on täydellistä?
Eikö täydellistä voi olla epätäydellisyys?
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 22:01"] No mutta jos todellisuus ei KOSKAAN miellytä, niin kertoohan se jotain. [/quote] Se kertoo siitä, ettei todellisuus miellytä. Yritätkö sanoa, että sen pitäisi miellyttää, jos ei miellytä? [/quote] No jos joskus haluaa kokea aitoa läheisyyttä. Jos ei niin ei sitte.
[/quote]
Siis aitoa läheisyyttä saa vain ihmisiltä, jotka eivät miellytä?
Kuulostaa ehkä hieman splittaamiselta; ihmiset ovat joko tykättäviä tai ei-tykättäviä (hyviä tai huonoja, pahoja tai hyviä jne). Tuo selviytymiskeino kehittyy, kun kasvaa epävakaissa oloissa, joissa ei voi luottaa. Itselläni on epävakaa persoonallisuushäiriö ja etenkin nuorempana splittasin. Nykyään kykenen tuntemaan samaa ihmistä kohtaan tykkäämistä ja ei-tykkäämistä (takana pitkä psykoterapia).
Ihastut ihastumiseen, et todellisuuteen. Kun todellisuus paljastuu, et koe saavasi sitä mitä olet toivonut.
Eipä ollenkaan harvinaista ihmissuhdemarkkinoilla.