onko kukaan oikeasti muuttanut puoluekantaansa
Tämän nykyisen turvapaikanhakijakriisin myötä? Siis suuntaan tai toiseen?
Kommentit (18)
PS:n Helena "hihamerkit maahanmuuttajille" Eronen jätti persut. Kirjoittaa kirjaa pakolaisuudesta tjsp. Ei hyväksy pakolaisiin kohdistuvaa "maahanmuuttokriittisyyttä".
Ei tietenkään. Tällainen uutisointi vain vahvistaa jo olemassa olevia ennakkoluuloja ja asenteita. Perusviestintäoppi kertoo sen, mutta lähes kukaan ei käytännössä usko sitä ja yrittää myydä arvomaailmaansa väkisin muille.
En ole muuttanut puoluekantaa enkä vaihda.
Keskustalainen olin,nyt aion äänestää persuja jatkossa ihan vaan vittuillakseni.Ja ennenkuin haukutte heti taas tyhmäksi elämänkoululaiseksi niin kyllä,olen akateemikko.Kumma kun on ok haukkua persulaisia ja kaikkia rasisteiksi,miksi minä sitten alkaisin teitä muita haukkumaan?
Vaihdoin jo Kreikan tukipaketin jälkeen. Kesän raivokas vihapuhe tavallisia suomalaisia kohtaan varmisti kantani. En ikinä enää äänestä Suomen kansan vihollisia, eli persuja.
Akateemikko minäkin. Äänestin vihreitä, mikä hävettää nyt. En kestä enää tätä aivopesua ja mielipidepoliiseja. Varmaan minustakin tulee persu tätä menoa.
En ole ainakaan minä vaihtanut, mutta toisenlaisen muutoksen tehnyt. Olen aina ollut vasemmistoon päin nojaava mutta poliittisesti laiska, tästä eteenpäin aion äänestää. Tosin tämä mamuhässäkkä vaikutti vain osaksi päätökseen, nykyinen painajaishallitus muutenkin saa minut tulevaisuudessa äänestämään, kaduttaa että aikaisemmin laiminlöin tätä oikeutta.
Uskokaa tai älkää, 3v päästä me ollaan kaikki persuja. Maahanmuuton ongelmat tulevat räjähtämään käsiin ja Perussuomalaiset on ainoita, jotka yrittävät tehdä sille jotain.
Olen vaihdellut puoluekantaani vuosien varrella aika useinkin Kok-Kesk-KD-PS akselilla.
Vihervasemmistoa tuskin tulen koskaan äänestämään missään vaaleissa.
Oon äänestänyt aina ihmisiä ja minulla ei koskaan ole puoluekantaa ollutkaan. Mutta vaihtaisin jos seuraavissa vaaleissa olisi joku ruotsidemokraattien tapainen mamukriittinen puolue, onneksi en äänestänyt persuja vaan jätin väliin kokonaan kun arvasin tämän.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 21:14"]
PS:n Helena "hihamerkit maahanmuuttajille" Eronen jätti persut. Kirjoittaa kirjaa pakolaisuudesta tjsp. Ei hyväksy pakolaisiin kohdistuvaa "maahanmuuttokriittisyyttä".
[/quote]
Ei anneta pikkuasioiden hämätä, kuten sen, ettei Eronen koskaan ollut persu.
Vihaan kokoomusta entistä enemmän. Orpon ja Stubbin myötä puolue on kaukana siitä isänmaallisesta fiksusta porukasta mitä se joskus oli, kun äänestin sitä. En ole PS:n toimintaankaan täysin tyytyväinen, mutta ei sitä voi asioista syyttää. Annan sille vielä mahdollisuuden ensi vaaleissa
Entinen demari, mutta eipä ole pitkään aikaan ollut mitään syytä äänesttää sitä puoluetta.
Miten Persut muka ovat enemmin maahanmuuttoa vastaan. Kunhan huutelevat, mitään eivät tee asian eteen. Kreikkaakin tukevat.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 22:06"]
Miten Persut muka ovat enemmin maahanmuuttoa vastaan. Kunhan huutelevat, mitään eivät tee asian eteen. Kreikkaakin tukevat.
[/quote]
Onko jonkin vastustamasi asian aktiivinen puolustaja sitten parempi kuin liian passiivinen vastustaja?
Onko parempi että nykyinen hallitus kusee muroihimme muutaman tipan, kuin että viher/vas hallitus kusisi desin pari?
Persut ovat saaneet läpi esim. nopeutusta hakemusten käsittelyyn, joka on aika olennaista. Paljon muutakin voidaan tehdä, esim. karkotusten tehostamisia ja perheenyhdistämisen tiukennuksia. Odotan että saavat mahdollisimman paljon aikaiseksi, vaikka tietysti on hankalaa kun Kokoomus ja Keskusta ovat molemmat täysin eri linjoilla.
Kas, täällähän on jo kohta koko akateemikkokaarti paikalla? Hakekaa nyt kollegat paikalle, harvoin tällaista tieteen ja taiteen kerman kokoontumista meille suodaan.
Vihreä olen, pakko olla. Ei missään muussa puolueessa sen paremminkaan näköjään osata. Eiköhän se tolkku tästä löydy. Minun silmiini viime aikainen hysteria on viimeinen yritys säilyttää vanha liturgia, kun alkaa valjeta, että pakko on asioiden muuttua. Samaa sarjaa kuin se, että ensin annetaan naistenlehteen onnenhehkutushaastattelu ja seuraavaksi lähdetään kokeilemaan onneaan uusien kumppanien kera.
Ei ole. Ihmisiä on autettava, ei siinä puolueella ole väliä.