Olen ketoosissa!!!
Oloni oli eilen illalla heikko. Pyöriskelin sängyssä enkä meinannut saada unta. Hieman huimasi ja olin herätessäni todella väsynyt. Tein testin ja sen mukaan olen hieman ketoosissa. Jännä nähdä miten olo muuttuuu, kun pitoisuus on korkea. Minulla oli eilen mahtava olo. Mutta ilmeisesti heikotus tulee juuri siirtymävaiheessa.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Leikit normaalia besserwisswriä, arvostelet muita. Olet ahdistunut, pakkooireinen kontrollifriikki...pakenet pahaa oloasi leikin lääkäriä elämään. Kun et saa ympäristöä ja muita ihmisiä käyttäytymään just kuten haluat, vedät kuurit yms yli hilseen, näytät näin muille mihin kykenet, kun muuhun esim työelämään et ole halukas, et persoonahäiriösi vuoksi kykene...liian helppo elämä.
Osuinko oikeaan?
Ei minulla ole persoonallisuushäiriötä.
... Ainakaan diagnosoitu.
En ole myöskään erityisemmin ahdistunut. Tällä hetkellä menee ihan hyvin. Stressaavassa elämänvaiheessa ei paastoakaan ole parasta aloittaa. En nyt ihan ymmärrä, että millä perusteella leikkisin lääkäriä? Töissäkin käyn kyllä... Eikä minulla ole taustalla kyllä mitenkään erityisen helppo elämä. Hieman minussa varmaan on kontrollifriikin vikaa kieltämättä. Sen voin myöntää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, Oletko anorektikko, bulimikko vai ortorektikko? Hae apua ennenkuin joudut pakotettuna hoitoon.
En mitään näistä. Minulla on kyllä varaa mistä pudottaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä on seuraava tapasi saada huomiota?
Ja turhia lääkärireissuja?
Jätä terveydenhuolto niille, jotka sitä oikeasti tarvitsevat. Kiitos.
Tämä ei kuormita terveydenhuoltoa. Päinvastoin. Kyllähän minä lopettaisin, jos tästä jotain terveyshaittaa alkaisi tulemaan. Oloni on kuitenkin hyvä.
Ap
Kuinka kauan aiot jatkaa paastoa? Mitä sen jälkeen eli mitä aiot syödä?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan aiot jatkaa paastoa? Mitä sen jälkeen eli mitä aiot syödä?
En ole asettanut mitään tavoitetta. Katson mihin asti on hyvä olo ja miten paino putoaa. Terveellisesti totta kai aion sitten jatkaa. Riippuu vähän nyt siitä myös miten paljon nyt pudotan ja miten keho sitten reagoi taas syömisen aloittamiseen. Alku ainakin rauhallisesti. Todennäköisesti jatkan sitten jonkinlaisella pätkäpaastolla. Ehkä teen niinkin, että otan jonkun tauon jossain vaiheessa ja jatkan sitten taas paastoamista, mutta sen jälkeen jätän kyllä tällaiset monen päivän paastot hetkeksi tauolle.
Ap
Tulevatko kilot kaksinkertaisena takaisin kun kuureilu loppuu?
Näin olen monen kuulluut sanovan. Ei kuureilua, ketoilua, vaan tapa jota voi ylläpitää läpi lopun elämän.
Parasta ehkä olis elämäntapamuutos, kohtuudella normaalia ruokaa. HIDAS prosessi. Tapojen uudelleen opettelua. Mässäilystä, jatkuvasta, luopuminen jne. Ihmisen tulee syödä, solutoiminta yms.
Ihminen ei ole kone.
Autokaan ilman löpöä liiku. Öljyttä leikkaa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Tulevatko kilot kaksinkertaisena takaisin kun kuureilu loppuu?
Näin olen monen kuulluut sanovan. Ei kuureilua, ketoilua, vaan tapa jota voi ylläpitää läpi lopun elämän.
Parasta ehkä olis elämäntapamuutos, kohtuudella normaalia ruokaa. HIDAS prosessi. Tapojen uudelleen opettelua. Mässäilystä, jatkuvasta, luopuminen jne. Ihmisen tulee syödä, solutoiminta yms.
Ihminen ei ole kone.
Autokaan ilman löpöä liiku. Öljyttä leikkaa kiinni.
Kyllähän ne palaavat, jos jatkaa samaa elämäntapaa kuin millä ne ovat tulleetkin. Minä en kärsi tästä yhtään eikä tämä kaikille sovi. Toisille toimii ruoan vähentäminen. Itselleni on paljon helpompaa olla kokonaan ilman hetken aikaa. Loppujen lopuksi muutama päivä tai viikko on todella lyhyt aika ihmisen elämässä. Eihän ihminen nälkään tässä kuole. Mieliteot ne ovat se haastava puoli, mutta itse olen yllättynyt, että en juuri ole tuntenut nälkää. Tänään ensimmäisiä kertoja on maha muutaman kerran murissut, mutta sekin johtuu varmaan nyt tästä siirtymävaiheesta. Onhan tässä tietysti se henkinenkin puoli. Minäkin olen asioita nyt paljon pohtinut.
Ap
Jos on pitkään ketoosissa, tila on hengenvaarallinen ainaking diabetikolle.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa sairaalta.
Millä perusteella? Teen tämän oman kehoni ehdoilla ja terveyttäni kuunnellen. Tavoitteenani ei ole itseni näännyttäminen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä olen täysin terve. Ja niin kuin olen useaan kertaan sanonut niin kuuntelen kyllä kehoani, jos se alkaa voida huonosti. Oloni on kyllä hyvä. Tämähän sotii tuttua ja opittua vastaan, mutta koko ajan paastoamisen hyödyistä saadaan uutta tietoa ja virallisia tutkimustuloksia.
Ap
Eiköhän sillä ole enemmän väliä, miten syö silloin kun syö, kuin sillä, että on jonkin aikaa syömättä. Sinun on kuitenkin ennemmin tai myöhemmin taas syötävä. Sitä paitsi kehosi sopeutuu paastoon vähentämällä energiankulutusta, mitä tuskin haluat.
Vierailija kirjoitti:
Osaatko kertoa vähän tarkemmin?
Vierailija kirjoitti:
Tyypin 1 diabeetikoilla keho tuottaa liikaa ketoaineita, koska insuliinisignalointi ei toimi. Terveellä ihmisellä sitä vaaraa ei ole eikä kyllä juuri tyypin 2 diabeetikoillakaan.
Ap, Oletko anorektikko, bulimikko vai ortorektikko? Hae apua ennenkuin joudut pakotettuna hoitoon.